2019-02-09, 00:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy
Du tror inte att det är lite dagdrömmeri? Jag tycker att det ser ut som om han skrivit detta åt någon annan som har tvivlat på honom.
Jo, det är mitt grundtips. Inkl. förljugenhet på gränsen till mytomani. Men finns ju en liten chans att jag har fel.
Citera
2019-02-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Uppgifterna om planerade inkomster 2017, ser ut att vara hans egna. Om han nu inte är mytoman så är han alltså förmögen och borde kunna fixa småsummorna till skatteverket och skulder direkt. Varför riskerar han hellre fängelse? Kränkt? Säker på att kunna klara sig ur detta?

Tycker inte det finns något rent hos honom. Men stämmer ovan så är han rätt bra på köp och sälj. En försäljartyp. Det skulle passa med hans sätt att vara också.

Givetvis är Runar inte god för 40-50 miljoner.

Han har snarare skulder för livet!
Citera
2019-02-09, 00:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Givetvis är Runar inte god för 40-50 miljoner.

Han har snarare skulder för livet!

Ja säkert minus det snarare
Citera
2019-02-09, 01:14
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nja ASPD på engelska är inte autismspektrum ASD, utan anti social personality disorder...
ser att fler varit och ute och cyklat.
Runar har definitivt inga autistiska drag, men som många är inne på antisocialstörning
vore inte en fel diagnos på slemhögen.
Han kör med sina egna regler och skiter fullständigt i lagen, sätter sig över andra
och fjäskar in sig på människor han har nytta av.
Klart han inte kommer att ändra sig, han gör vad han känner för.

Hmm det var slarvigt av mig.
Jag har nu studerat runar på bilder och visst ser han lite hal ut. Haha

Runar är som en filmfigur, för tvålfager och vita tänder, dessutom predikant.
Citera
2019-02-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Runar S. fälls nu för grovt bokföringsbrott och skattebrott. Han döms till fängelse i ett år och åtta månader samt får näringsförbud under fem år. Troligen framgår det av domen hur mycket skattetillägg och liknade han ska betala.

Han får alltså en annan adress en period framöver och skilsmässan kan väl avslutas. De har väl inga små barn han och hans fru, så hon behöver inte hålla honom med bostad framöver. Han får leta reda på en ny fru.

https://www.expressen.se/noje/runar-sogaard-doms-far-nu-fangelse/

De har de två minderåriga pojkarna med wt namnen Jackson och Prestly tillsammans (inte säker på deras ålder), och Jessica hans före detta fru hade tre barn från att annat förhållande när de träffades.
Citera
2019-02-09, 03:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
FUP:
https://minfil.com/d8S2l3tdbb/Nacka_TR_B_1777_rar
Hur i helsike öppnar man denna? Vad är det för konstigt format? Brukar inte ha några problem med att öppna Fupar, men med denna säger min lur ”Sparat i Filer”. Men hur öppnar jag i ”Filer”? Nån som förstår vad jag menar? Hjälp!
Citera
2019-02-09, 03:37
Medlem
StigAllans avatar
Du måste ha något program som kan packa upp RAR-filer.
Winrar fungerar gratis att tanka hem och installera om du nyttjar Windows.
Citera
2019-02-09, 08:05
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nja ASPD på engelska är inte autismspektrum ASD, utan anti social personality disorder...
ser att fler varit och ute och cyklat.
Runar har definitivt inga autistiska drag, men som många är inne på antisocialstörning
vore inte en fel diagnos på slemhögen.
Han kör med sina egna regler och skiter fullständigt i lagen, sätter sig över andra
och fjäskar in sig på människor han har nytta av.
Klart han inte kommer att ändra sig, han gör vad han känner för.

Jag har stött på åtminstone en person med liknande beteende/störning. Han vaknar varje morgon och definierar själv hur världen skall se ut idag. Många av dessa drag är faktiskt väldigt effektiva för att skapa framgång för sig själv, då man är mycket övertygande eftersom man ju egentligen själv tror på vad man säger och man är helt övertygad om sin egen storhet och ödesbestämda framgång. Den personen jag träffat har byggt upp en mångmiljon-verksamhet (finansierat till stor del med andras kapital) men har inte samma behov av att synas som jag tror Runar har, men stort behov av bekräftelse på sin egen framgång och precis samma reaktion när det går emot - de andra är idioter, de fattar ingenting och har fel - och personen är nästan förvånad över hur lagar och regler kan våga stå ivägen för deras egen succeresa. När finansiärer lessnar och drar sig ur (vilket är svårt), ersätts de med nya som köper in på storstilade planer och löften.
Citera
2019-02-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du fick ju fel.

Var Runars farfar suspekt?

Hoppas Ama*eus bryter sitt sociala arv.

Runar kommer från en familj där man varit predikanter (altså kringresande i frälsning) i flera generationer. Hans farfar var också predikant. Runars farfar och har hade en begravningsbyrå i Kongsvinger under 70-talet. Enligt norska tidningar fanns det synpunkter på den ekonomiska driften av den. Runars far Frank är idag och sedan några år tillbaka pastor i Den frie Evangelistiske församling i Oslo. Enligt pressen har medlemsantalet ökat sedan han tog vid som andlig ledare (får väl hoppas att han inte har något ekonomiskt ansvar). Lär också bo delar av året i Florida, så en del kulor lär han ha stoppat på sig - allt går inte gått till hednamissionen.
Citera
2019-02-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Om domen står fast i Hovrätten väntar fem års närings förbud. Och försörja sig efter avtjänat straff kanske blir svårt. Från Runars FB sida "jag har bott i Sverige sedan jag var 19 år och jag älskar verkligen Sverige.
Men Norge är landet i mitt hjärta, och det hjärtat kommer alltid vara rött, vitt och blått.

Därför känns det otroligt spännande att nu äntligen få börja jobba mera i Norge och få träffa mina landsmän oftare. 🙋‍♂️🙌
Men i Stockholm vill jag såklart alltid bo!#

Han flyttade till Uppsala och Livets Ord redan innan han träffade Carola 1987.
Bra att han själv tar initiativ att flytta tillbaka till Norge så slipper vi utvisa honom, som man kan göra med utlänningar som begår brott i Sverige - efter avtjänat straff.
Citera
2019-02-09, 08:49
Medlem
[quote=populopidus|66680617]Han har verkligen alla attribut som en psykopat/narcissist har den här mannen.[/QUOTE

Nyligen medverkade ju psykopaten i "Kjendis farmen Norge" och där ska han enligt Expressen ha funnit en död kanin. Han tog först in dem i stugan där han skrämde en av de kvinnliga deltagarna genom att skilja huvudet från kroppen på den lilla kaninen och sedan lägga det blodiga huvudet i en av de andra deltagarnas säng.
"Ett skämt" enligt Runar.. En handling av en psykopat enligt mig. Jag trodde en jägare ska ha respekt för allt djurliv - sätt som levande. Detta är för mig bara ytterligare ett exempel på att människan är är helt känslokall och psykopatisk.
Citera
2019-02-09, 09:05
Medlem
pc-load-letters avatar
Från sida 58 av aktbilaga 13
Citat:
På fråga om hur Runar Sögaard kom i kontakt med Joh*an Hul*tgren uppger Jo*han Hul*tgren att han har
en klient som är bilhandlare. Runar Sögaard frågade bilhandlaren vem som var hans revisor och då
förmedlade bilhandlaren kontakten med Jo*han Hult*gren.

Det här framstår som så underbart dråpligt för mig, efter att ha inte ha betalat föregående fyra revisorer så behöver Runar en ny i sista minuten så att han kan lämna över sin kasse med bokföring. Vad gör man då? Jo man frågar sin lokala bilhandlare om han känner någon revisor.

Jag följer diskussionen här ovan om vilken typ av personlighetsstörning Runar kan tänkas ha, jag har ingen aning om vilken diagnos Runar har som är passande men jag tror många av hans problem skulle kunna lösas med en personlig manager. Kanske en av kommunen utsedd god man som får ge han ett bankkort och fylla på bankkontot varje månad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in