2019-02-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för dina bidrag till tråden!
Det är inte lätt att som ny användare på ett forum hitta en känsla för dialog som både passar en själv, och den som ev. kan råda på ett etablerat stort forum.
Jag tror på att den information som du lämnar överensstämmer efter vad du begränsat har fått höra, och att det inte ligger någon illvillighet ifrån dig bakom det tragiska som du berättar.
Nu kanske flera i tråden inser varför polisen möjligen kan ha ett "policyliknande" dilemma i sina kommunikationer.
Jag har information om att mamman "mådde väldigt dåligt" (sagt som stöd åt din trovärdighet), men som jag med min renommé om diskretion utlovat att inte utveckla i tråden.
Jag har dämpat berättat om detta i tråden utan några stora åthävor, och sen är det upp till var och en att tro vad man vill.

Ha en bra helg på dig!

Tack så mycket. Jo, jag tycker att denna tråd har varit väldigt intressant att läsa, då jag själv inte vet allt. Anser att detta är ett väldigt tragiskt fall.
Citera
2019-02-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
lolololol123 har återgett hela meddelandet utom den detalj som hen har bett mig att hålla inne med.

Ja dock skrev hen skicka PM till Quarrel om ni vill veta detaljen. Är inte viktigt så men blev nyfiken.

Låter sannerligen som hon kanske hade paranoida vanföreställningar. Därav flyttbilen? Hon kanske trodde någon var efter dem. Hoppas ändå polisen delger information offentligt sedan
Citera
2019-02-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolololol123
Okej. Jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Jag ville inte gå in på detalj eftersom det är få som vet exakt vad som har hänt. Det enda de flesta grannar har fått reda på är att modern hade vanföreställningar sedan en längre period. Vad för vanföreställningar kan ni nog klura ut själva. Men som sagt, jag kände inte dem.

Om ni tror på mig eller inte är upp till er. Men vem skulle vara så sjuk att ljuga om detta.

Uppskattar mycket det du skrivit hittills, har fått för mig upplyst något och kan fortsätta tänka och läsa det tomma mellan ord Tack!
Därför ställer jag mig själv frågor som, av vem har "grannarnas skvaller" satts igång? Mycket relevant att veta i fråga om mordutredning.
Vem har diagnostiserat mamman? Sambon, grannen, mamman själv etc. Hoppas det är en auktoriserad psykiatriker. (Detta vet polisen!)
I det sista fallet, menar psykiatriker, hade väl åklagaren länge sedan lagt ned mordutredningen, tänker jag.
Citera
2019-02-08, 14:43
Medlem
För mig är det nu ännu mer underligt att man inte gick ut med stora trumman när en psykotisk mamma med kända vanföreställningar anmäldes försvunnen? Försvunnen med ett barn!
Ingen MP ut med det samma och leta, hindra tragedin?
Citera
2019-02-08, 14:45
Medlem
5549s avatar
Jag vet inte hur hemligt det är med detaljen. Den är inte betydande, men ändå är den kanske det för oss som spekulerar. Om alla funderar själva på vad en av dom sista grejerna man troligtvis skulle göra är, om man ämnade ta sitt liv..

Jag tror tråden mår bättre av lite stilla reflektion här, istället för ett jagande av PM.
Citera
2019-02-08, 14:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
För mig är det nu ännu mer underligt att man inte gick ut med stora trumman när en psykotisk mamma med kända vanföreställningar anmäldes försvunnen? Försvunnen med ett barn!
Samtidigt så kanske man "tvingar" personen att agera genom att slå på den stora trumman ironiskt nog. Ett svårt läge men jag tror man har en manual för hur man bäst agerar, baserat på forskning.
Citera
2019-02-08, 14:51
Medlem
Cameleonts avatar
Varför var inte mamman inlagd om hon var så dålig ”under en längre period” kan man ju undra över. En av mina första tankar när jag lästa om detta fall var att mamman (om hon stuckit med dottern) måste gjort det i någon form av panik/förföljelse situation.
Kan mamman ha varit förföljd på riktigt men inte blivit betrodd?
Citera
2019-02-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Varför var inte mamman inlagd om hon var så dålig ”under en längre period” kan man ju undra över. En av mina första tankar när jag lästa om detta fall var att mamman (om hon stuckit med dottern) måste gjort det i någon form av panik/förföljelse situation.
Kan mamman ha varit förföljd på riktigt men inte blivit betrodd?

..eller hur? Allt blir bara mer och mer egendomligt. Vi får se.. eller inte!
Citera
2019-02-08, 15:08
Medlem
5549s avatar
Inlagd. Testa själva att nå ut till psykvården för hjälp. Det är väl 99% chans att ni på sin höjd får ett recept på lugnande och ett uppmanande om att själva boka tid för återbesök. Än värre lär det vara att söka hjälp åt en anhörig.

Hursomhelst så tvivlar jag på att kvinnan uppvisade ett beteende där det här scenariot som tråden handlar om kändes troligt.
Citera
2019-02-08, 15:12
Medlem
Cameleonts avatar
Eller så var mamman inlagd sedan måndagen och därmed separerad från sin dotter vilket hon inte stod ut med. Hon fruktade säkert att hon skulle ”förlora” sin dotter. Lyckades dock sticka från avd och hämta dottern på skolan....
Varpå de blev efterlysta och polis var ute och letade. Obs! Ren spekulation
I så fall finns det en stark anledning till varför myndigheter vill ”mörka”
hela händelsen. Då är detta inte bara en familjetragedi utan även en vårdskandal.
Senast redigerad av Cameleont 2019-02-08 kl. 15:27. Anledning: Stavfel
Citera
2019-02-08, 15:20
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Inlagd. Testa själva att nå ut till psykvården för hjälp. Det är väl 99% chans att ni på sin höjd får ett recept på lugnande och ett uppmanande om att själva boka tid för återbesök. Än värre lär det vara att söka hjälp åt en anhörig.

Hursomhelst så tvivlar jag på att kvinnan uppvisade ett beteende där det här scenariot som tråden handlar om kändes troligt.
Njae, hon hade ju en man som jobbade inom psykiatrin! Han borde sett till att hon fått vårdintyg om det var så illa som det beskrivs av ”grannar”. Säga vad man vill om psykiatrin men nog finns det hjälp att få vid allvarlig psykisk sjukdom. Sedan finns ju rutiner då små barn kan fara illa i sammanhanget. Säkerligen var soc inkopplade också.
Senast redigerad av Cameleont 2019-02-08 kl. 15:26. Anledning: Stabfel
Citera
2019-02-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Sant. Framför allt är det märkligt att sambon, med sin förmodade erfarenhet av psykiska störningar genom arbetet, vågade lämna henne ensam med dottern ens för en minut. Blev han själv månne drogad, nerslagen med ett trubbigt föremål eller nedlurad i ett källarförråd och inlåst? Hur som helst, man kan gissa att han förebrår sig själv mycket hårt för att inte ha reagerat i tid.

Eller så stämmer Cameleonts teori: hon blev inlagd, men lyckades smita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in