Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Inte i det här fallet eftersom navet i väldigt många salongers verksamhet verkar kretsa kring extratjänster av sexuell natur.
Du kan bli indragen i en polisutredning om du köpt tjänster på en förtäckt bordell som senare sprängs i en razzia. Dina swishbetalningar kan utgöra en börda som är svår att bortförklara för frugan tex förutom för polisen då
Ändå åker köpare av sexuella tjänster fast när det går att lagföra dom, att betala dessa köp med swish känns rätt korkat om du frågar mig.
Du är nog rätt mycket mer nojjig än jag är tror jag.... :-)
Har du några exempel på fall där nån åkt dit för sexköp och bevisningen är Swish?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det funkar inte så, många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra och eftersom många salonger är en grogrund för olika typer av ekonomisk brottslighet så förstår ju var och en att det kan sluta illa?
Hur funkar det då? Var har du "hört" detta?
Jag tillhör nog inte gruppen "var och en" och jag vet inget om någon ekonomisk brottslighet på salongerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
De flesta salonger och de anställda skulle inte överleva utan "extratjänsterna", problemet är bara att koppleri är ej tillåtet och för många swishbetalningar kan väcka fullt rimliga frågor om vad kunderna egentligen betalat för?
Så är det säkert men det viktiga är att komma ihåg att det inte är SVARET på dessa frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det handlar inte om fördomar utan om att flertalet salonger verkar inte vara något annat än illegala bordeller och sett ur det perspektivet så känns det oklokt att köpa "extratjänster" med hjälp av swish.
Det är inte fördomar, men det "verkar..."? Ok! :-)
Sen håller jag med, det kan vara listigare att undvika Swish rent allmänt i dessa sammanhang. Då man lämnar ut sina uppgifter till mottagaren, så kan ju dom missbrukas, så man t ex får SMS med reklam eller liknande i opassande lägen.