2019-02-08, 08:29
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
... många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra.
Fått höra av vem exakt? Säg inte Google.
Citera
2019-02-08, 09:18
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Ha ha....Ja något av en domedagsprofet kan man säga, men han har en poäng dock. Det bevisar att du haft ett samröre med ägaren till kontot du swishat till, bäst att pröjsa med casch.
Jg är stupsäker på att denne självutnämnde "advokat" är superblåst av en thaitjej.
Det osar hat om alla hans inlägg om dessa salonger.
Citera
2019-02-08, 09:43
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Inte i det här fallet eftersom navet i väldigt många salongers verksamhet verkar kretsa kring extratjänster av sexuell natur.

Du kan bli indragen i en polisutredning om du köpt tjänster på en förtäckt bordell som senare sprängs i en razzia. Dina swishbetalningar kan utgöra en börda som är svår att bortförklara för frugan tex förutom för polisen då

Ändå åker köpare av sexuella tjänster fast när det går att lagföra dom, att betala dessa köp med swish känns rätt korkat om du frågar mig.
Du är nog rätt mycket mer nojjig än jag är tror jag.... :-)
Har du några exempel på fall där nån åkt dit för sexköp och bevisningen är Swish?

Citat:
Det funkar inte så, många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra och eftersom många salonger är en grogrund för olika typer av ekonomisk brottslighet så förstår ju var och en att det kan sluta illa?
Hur funkar det då? Var har du "hört" detta?
Jag tillhör nog inte gruppen "var och en" och jag vet inget om någon ekonomisk brottslighet på salongerna.

Citat:
De flesta salonger och de anställda skulle inte överleva utan "extratjänsterna", problemet är bara att koppleri är ej tillåtet och för många swishbetalningar kan väcka fullt rimliga frågor om vad kunderna egentligen betalat för?
Så är det säkert men det viktiga är att komma ihåg att det inte är SVARET på dessa frågor.

Citat:
Det handlar inte om fördomar utan om att flertalet salonger verkar inte vara något annat än illegala bordeller och sett ur det perspektivet så känns det oklokt att köpa "extratjänster" med hjälp av swish.
Det är inte fördomar, men det "verkar..."? Ok! :-)

Sen håller jag med, det kan vara listigare att undvika Swish rent allmänt i dessa sammanhang. Då man lämnar ut sina uppgifter till mottagaren, så kan ju dom missbrukas, så man t ex får SMS med reklam eller liknande i opassande lägen.
Citera
2019-02-08, 09:43
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Jg är stupsäker på att denne självutnämnde "advokat" är superblåst av en thaitjej.
Det osar hat om alla hans inlägg om dessa salonger.
Mycket möjligt! Eller också är hen Assexuell eller drabbad av jättelåg testosteronnivå..
Citera
2019-02-08, 09:45
Medlem
Svaret är att låta bli att använda Swish. Betala kontant så finns inte problemet.
Citera
2019-02-08, 09:51
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Svaret är att låta bli att använda Swish. Betala kontant så finns inte problemet.
Det verkar också uppskattas av hon som tar betalt för massagen, och jag är ju inte en sån som proppsar om kvitto.
Citera
2019-02-08, 10:00
Medlem
Citat:
Det verkar också uppskattas av hon som tar betalt för massagen, och jag är ju inte en sån som proppsar om kvitto.

Har bara använt kontanter på salongerna känns tryggast. Vill inte att de skall veta mitt riktiga namn.
Och håller med om de vill helst ha kontanter.
Några nybörjar missar gjorde man när man bara hade en 500 hundring och skulle bet 300 för ett HJ.
Men nu har jag på mig mer blandat med pengar så det brukar ordna sig ändå.
De vill ju gärna ha allt i plånboken iaf!
Citera
2019-02-08, 10:08
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har bara använt kontanter på salongerna känns tryggast. Vill inte att de skall veta mitt riktiga namn.
Och håller med om de vill helst ha kontanter.
Några nybörjar missar gjorde man när man bara hade en 500 hundring och skulle bet 300 för ett HJ.
Men nu har jag på mig mer blandat med pengar så det brukar ordna sig ändå.
De vill ju gärna ha allt i plånboken iaf!
Klokt! När jag pröjsar för massagen så ser jag till att det bara finns 200 hundringar å neråt i sedelbunten jag river fram,och max tolvhundra i bunten.
Citera
2019-02-08, 13:11
Medlem
Citat:
Klokt! När jag pröjsar för massagen så ser jag till att det bara finns 200 hundringar å neråt i sedelbunten jag river fram,och max tolvhundra i bunten.

Tidigare körde jag den. "Jag har bara si och så mycket. Take it or leave it"
Fast nu ber många av brudarna om swish på mellanskillnaden i det läget.
Citera
2019-02-08, 15:44
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Tidigare körde jag den. "Jag har bara si och så mycket. Take it or leave it"
Fast nu ber många av brudarna om swish på mellanskillnaden i det läget.
För min del är det bara b2b som gäller hj å bj säjer jag nej till pga.hetsen . En b2b med he betalar jag max 800 för, om det inte är något alldeles extra.
Citera
2019-02-08, 15:53
Medlem
Citat:
För min del är det bara b2b som gäller hj å bj säjer jag nej till pga.hetsen . En b2b med he betalar jag max 800 för, om det inte är något alldeles extra.

OK. Fast det är inte det jag är ute efter. Jag menar det nya beteendet där brudarna ber om swish vid förhandlingen. Då funkar det inte längre att säga att man bara har XX cash. Uppenbarligen är det kunder som går med på att swisha en summa.
Citera
2019-02-08, 16:06
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
OK. Fast det är inte det jag är ute efter. Jag menar det nya beteendet där brudarna ber om swish vid förhandlingen. Då funkar det inte längre att säga att man bara har XX cash. Uppenbarligen är det kunder som går med på att swisha en summa.
Jag gör klart för dom att jag vägrar Swisha för sexuella tjänster och det verkar dom flesta förstå, men det är klart dom försöker. Kåta gubbar är ju tacksamma offer.😋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in