2020-04-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Har du länk kanske till den specifika skåpmat du syftar till? Finns ju mycket gammalt där annars ;-)

Är väl denna artikel som han menar. Har tyvärr inte Expressen premium men de som har kan ju berätta vad som står.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/bilderna-avslojar-sa-ar-livet-i-thaisalongen/
Citera
2020-04-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Tänker du på hur det ser ut på kontoutdrag och liknande om du betalar två belopp inom nån timma till samma mottagare?

Tipset är cash, alltid, och sedan är det ju först pengar till salongen som tjejen som regel slår in i kassan, typ 500:- för en timma. Det är inga konstigheter. Detta kan du ju swisha om du vill. Själv gör jag inte det för jag är inte den ende i familjen som ser betalningsmottagare....Av detta får tjejen en del som sin lön.
Betalning för eventuellt extra görs antingen när ni, under massagen, enats om vad och hur mycket eller efter allt är klart, när du duschat. Det beror på vilket förtroende tjejen har för att du kommer betala. Detta tar tjejen själv, har inget med salongen att göra, och denna betalning bör alltid vara cash. Dels för dig och dels för tjejen som inte vill ha ett konto med en massa pengar helt omöjliga att redovisa var de kommer från, skatteverket som undrar varför hon inte betalar skatt för dem etc. Cash is king för båda parter.

"Detta tar tjejen själv...."
Är en lite blåögd tolkning.
Citera
2020-04-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Är väl denna artikel som han menar. Har tyvärr inte Expressen premium men de som har kan ju berätta vad som står.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/bilderna-avslojar-sa-ar-livet-i-thaisalongen/

Tillslag i November, åtalet lades ned pga dålig bevisning.
Citera
2020-04-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1qwerty
Tillslag i November, åtalet lades ned pga dålig bevisning.

Tack för svaret! Då vet vi vad det gällde.
Citera
2020-04-20, 08:52
Medlem
Om det är så att man betalat extra utöver kostnaden för behandlingen så behöver det inte betyda att någon kriminellt föregåtts! Det kan helt enkelt vara så att man är nöjd med behandlingen och vill ge personen som utförde den lite dricks som tack!
Citera
2020-04-20, 09:54
Medlem
Ärligt talat så förstår jag mig inte på diskussionen. Att köpa sex är olagligt i Sverige, man kan tycka vad man vill om den lagen men så är det nu. Det betyder att polisen när de får något på korn vid t ex en razzia eller vad det än är så vill de veta. De tittar givetvis igenom telefon och kontoutdrag hos massöserna. Så det finns ingen anledning att ge dem den minsta anledning att intressera sig för min person. De behöver inte ens veta att jag varit på plats mao cash och kontanttelefon gäller för ju mindre de vet ju behagligar har jag det. Att börja snärja in sig en den ena bortförklaringen efter den andra är värdelöst, jag lovar fabror blå har hört alla, även de du inte kommit på än.
Citera
2020-04-20, 10:42
Medlem
Personligen ser jag inget fel i att dricksa massösen för en väl utförd tjänst så känn ingen skam över det! Dricksa på om ni så vill godhjärtade människor!
Senast redigerad av Latinfirelove 2020-04-20 kl. 10:44. Anledning: !
Citera
2020-04-21, 00:58
Medlem
Jag har nu läst denna tråden NÄSTAN alla sidor. Mängder av sidor i alla fall.

Några frågor och funderingar har dykt upp på vägen.

Jag har även testat för första gången att gå och få Thaimassage.
Dock så gick jag nit båda gångerna.
Jag var riktigt nervös första gången, mottogs av ägarinnan, snygg medelålders kvinna i sina bästa år. Fick tid på drop-in direkt. Bra pris, standard. Detta var precis i början när Corona skiten hade brutit ut över världen.

Jag hade läst här en del innan för att få info och kanske lära mig lite tecken eller dylikt så jag inte skulle missa hintar om mer än bara massage.

Det var jävligt skönt och mycket bra massage. Dock inget jag upptäckte att hon hintade om något extra. Jag tror att det även var ägarinnan som masserade mig.

De negativa med detta ställe var att det var två massagebord alldeles bredvid varandra, jag hade turen att jag var ensam. Men det även var endast ett litet skynke emellan mig och resten av stället. Jag hade föredragit en dörr. Så att man hade kunnat stängt ute övriga om det skulle ske något mera.

Mitt andra besök var ett försök att boka tid på en annan salong men det råkade bli så att jag blandade ihop dom och blev på samma igen! Denna gång var det när det var som allra värst med Corona här, ca en månad sen.

Mottogs av en yngre kvinna. Runt 20-25, urläcker, pytteliten! Hoppet sköt i taket! Men ack så var det så att hon tog bara emot mig, så kom ägarinnan och masserade igen. Samma som sist, mycket skönt. Men inga hintar om något extra alls.

När jag drog av mig kläderna för att lägga mig på bordet så spanade den yngre tjejen in både det ena och andra, så där direkt var hoppet högt.

Nu så till mina funderingar. När du lagt dig på bordet, bokat en timmes thaimassage. Efter hur lång tid brukar det komma på tal om mer? Ska jag försöka vänta ut så jag får så mycket som möjligt ut av massagen också?

När hon frågar mig små saker som om jag vill ha något så som vatten eller ta en dusch efteråt, ska jag nappa på allt då?
Som att jag ska sända några signaler?

Och sist, vad tror DU är det värsta som kan hända om jag typ skulle lägga mina händer på hennes rumpa under massagen?

I mitt huvud att hon skulle göra något taekwondo grepp på mig och släpa ut mig naken ut på gatan!

Jag överväger att boka andra ställen inom kort och testa vidare, men sedan så bör jag fortsätta att gå på samma ställe så de ser att jag är en stammis och litar på mig för att då ta sina egna initiativ till någon invit till mer än massage!??

Vad tror ni?
Citera
2020-04-21, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajon23
Jag har nu läst denna tråden NÄSTAN alla sidor. Mängder av sidor i alla fall.

Några frågor och funderingar har dykt upp på vägen.

Jag har även testat för första gången att gå och få Thaimassage.
Dock så gick jag nit båda gångerna.
Jag var riktigt nervös första gången, mottogs av ägarinnan, snygg medelålders kvinna i sina bästa år. Fick tid på drop-in direkt. Bra pris, standard. Detta var precis i början när Corona skiten hade brutit ut över världen.

Jag hade läst här en del innan för att få info och kanske lära mig lite tecken eller dylikt så jag inte skulle missa hintar om mer än bara massage.

Det var jävligt skönt och mycket bra massage. Dock inget jag upptäckte att hon hintade om något extra. Jag tror att det även var ägarinnan som masserade mig.

De negativa med detta ställe var att det var två massagebord alldeles bredvid varandra, jag hade turen att jag var ensam. Men det även var endast ett litet skynke emellan mig och resten av stället. Jag hade föredragit en dörr. Så att man hade kunnat stängt ute övriga om det skulle ske något mera.

Mitt andra besök var ett försök att boka tid på en annan salong men det råkade bli så att jag blandade ihop dom och blev på samma igen! Denna gång var det när det var som allra värst med Corona här, ca en månad sen.

Mottogs av en yngre kvinna. Runt 20-25, urläcker, pytteliten! Hoppet sköt i taket! Men ack så var det så att hon tog bara emot mig, så kom ägarinnan och masserade igen. Samma som sist, mycket skönt. Men inga hintar om något extra alls.

När jag drog av mig kläderna för att lägga mig på bordet så spanade den yngre tjejen in både det ena och andra, så där direkt var hoppet högt.

Nu så till mina funderingar. När du lagt dig på bordet, bokat en timmes thaimassage. Efter hur lång tid brukar det komma på tal om mer? Ska jag försöka vänta ut så jag får så mycket som möjligt ut av massagen också?

När hon frågar mig små saker som om jag vill ha något så som vatten eller ta en dusch efteråt, ska jag nappa på allt då?
Som att jag ska sända några signaler?

Och sist, vad tror DU är det värsta som kan hända om jag typ skulle lägga mina händer på hennes rumpa under massagen?

I mitt huvud att hon skulle göra något taekwondo grepp på mig och släpa ut mig naken ut på gatan!

Jag överväger att boka andra ställen inom kort och testa vidare, men sedan så bör jag fortsätta att gå på samma ställe så de ser att jag är en stammis och litar på mig för att då ta sina egna initiativ till någon invit till mer än massage!??

Vad tror ni?

Jag läser att du har bokat "thaimassage", vill du ha något utöver massagen bör du boka "oljemassage".
Senast redigerad av Fluffyduck 2020-04-21 kl. 07:45.
Citera
2020-04-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1432531Ze
Hmm, har undvikit att få stånd. Kanske ska släppa på det.

Jag skulle säga att för att ha störst chans till en ”extra” bra behandling så var bara erat vänligaste ”jag” le, skoja å var trevlig! Personligen tycker jag inte man ska tafsa på massösen heller utan ni vet ifall det vankas extra eller inte! Och om inte så har ni fått en skön massage utan att ha behövt betalat någe extra så försök se det positiva i det! Tar massösen initiativet lär ni märka det och låt denne då ta hand om dig!

Stånd eller inte?? Slappna bara av det är ju i slutändan en massage för att ni ska kunna göra just det! ”Slappna av” så om ni råkar stå i givakt sen be bara om ursäkt och de brukar inte ha några större problem med det!!

Igen! Slappna av!
Senast redigerad av Latinfirelove 2020-04-21 kl. 08:06.
Citera
2020-04-21, 09:22
Medlem
Tittade i tmg. Många stockholmsalonger har prisdumpat. 300kr under Happy hour på fm. Förmodligen mer lättförhandlat också. Det är helt klart köparens marknad.
Citera
2020-04-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas45
Tittade i tmg. Många stockholmsalonger har prisdumpat. 300kr under Happy hour på fm. Förmodligen mer lättförhandlat också. Det är helt klart köparens marknad.

Ser man till hälsan så förlorar både massör och kund på det med tanke på den stora risken för smittspridning. Ta det försiktigt där ute, speciellt ni med familjer och andra närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in