2019-02-08, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är exakt så det kan ligga till.
Det kan mycket väl vara därför som dreba både luddade till det med uttryck som ”kanske, möjligen” och dessutom avslutade sina exakta och korrekta påståendens h*n var helt ensam om i tråden, med uppgifter att det bara var h*ns spekulationer och gissningar.
... du har totalt SÅGAT andra som kommer med betydligt mer trovärdig information - sen kan du ha överseende med det som överhuvudtaget inte har bäring.

Sila mygg men svälja kameler.

Stehlitz kom med konkret fakta om planering sen hösten gällande avskedsbrevet (kulspetspenna el bläckpatron behöver du inte ta som skitargument) - 8 månader innan pressträffen som enda person med konkret sakfakta. DU jagade denna som en kippskodd räv i tråden.
Den här dementerar att det fanns brev överhuvudtaget - men duger som ultimat källa för att han skriver om rivsår du vill ha fram med Oskar som mördaren. Han skriver ordagrant att det är konspirationer och hypoteser.

Han skriver kvävning ELLER strypning så han är rakt inte konsekvent där heller. Han har inte rätt i ett dugg överhuvudtaget mer än spekulerar på bas av vad andra gör.

Hur desperat är du egentligen, Glittret? Är det ett slags skötebarn som du till den milda grad måste försvara så det blir fullständigt absurt.
Citat:
Det är vad många av oss skulle gjort om frågorna börjar bli för närgångna och man kanske själv upplever att det börjar hetta och komma allt för nära samtidigt som man kanske sagt lite mer än man vill stå till svars för. Man skulle benämnt det hela som bara spekulationer och gissningar och loggat ut för gott.
Du ser tecken i allt till din fördel.
Senast redigerad av develi 2019-02-08 kl. 02:47.
Citera
2019-02-08, 01:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Strypsex? Det rimmar illa med påståendet om att de hade en asexuell relation.

Osökt tänker man på clintons uttalande om Lewinsky...
Citera
2019-02-08, 02:11
Bannlyst
Citat:
Det är exakt så det kan ligga till.
Det kan mycket väl vara därför som dreba både luddade till det med uttryck som ”kanske, möjligen” och dessutom avslutade sina exakta och korrekta påståendens h*n var helt ensam om i tråden, med uppgifter att det bara var h*ns spekulationer och gissningar.

Det är vad många av oss skulle gjort om frågorna börjar bli för närgångna och man kanske själv upplever att det börjar hetta och komma allt för nära samtidigt som man kanske sagt lite mer än man vill stå till svars för.
Man skulle benämnt det hela som bara spekulationer och gissningar och loggat ut för gott.
Då skulle man få precis den effekten man just då eftersträvar - folk tar inte ens inlägg på så stort allvar för det var ju bara någon postares ”spekulation och gissning” och inget att lägga på minnet.

Så kan det vara. Dessutom kryddat med en massa andra saker för att ytterligare förvilla med absurda påståenden, som makarnas sexvanor, frånvaro av avskedsbrev, SSRI som en mördardrog och rivsår/blåmärken. Ja, hade han som avsikt avgå som någon som man inte skulle ta på allvar, så får man säga att han lyckades väldigt väl med det.
Citera
2019-02-08, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det solklara och viktiga är att Bjärredsbäddaren Oskar har "bäddat ner" Hanna i sängen.
Det var väl så dom gjorde med döttrarna? Det känns som något man gör om det inte handlar om hat.
Citera
2019-02-08, 05:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det där om disken, som om de just ätit en måltid... hur fan kan man låta sina barn äta, och veta om att de ska dö sen, att man ska ha ihjäl dem? Det är helt otroligt. Så kallt, men jag undrar ändå, kan O ha städat upp i huset? Kan det ha varit så att stolar vält, saker har slängts runt och ett plötsligt kaos omvandlats till stel planering?

Nä men nu får du snart ge dig. Varför skulle barnen inte få äta mat? skulle de sagt till dem, idag blir ingen mat för vi skall döda er ikväll.

I ett tidigare inlägg skriver du "Om nu föräldrarna var så kloka och empatiska kunde de har förvarnat polisen, men se, det tänkte de inte på, att någon skulle behöva upptäcka dem"
Skulle de satt ett brev på dörren med texten - Till polisen gå inte in innan ni läst detta? eller skulle de skickat ett mail kanske eller hur tänkte du?
Citera
2019-02-08, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Hinner inte läsa igenom sista sidorna i tråden och vet inte vad som kommit fram eller inte.

Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.

Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.

Hur som helst är det väldigt tragisk. Vila i frid.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har nåtts av samma information: pappan var den sista i livet och dog på annat vis än barnen och mamman. Det lär även ha funnits ett, av föräldrarna gemensamt författat, avskedsbrev.

Citat:
Som jag skrev tidigare i tråden. Enligt säkra källor så var barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan hittades hängd. Antingen är det ett gemensamt beslut från föräldrarna eller så är detta pappans verk. Fruktansvärt tragiskt.

Citat:
Kan även nämna att där finns en stor anledning till att skolan/kommunen gått ut i tidningen också... det handlar om indragen assistent/något liknande.

Så. Barnen och mamman hittades nerbäddade i sängen och pappan hittades hängd. Antingen har pappan agerat själv eller med hjälp av mamman. Antagligen har de väl lämnat något efter sig som gör att vi vet vad det kommer handla om senare.

Citat:
Kan tyvärr inte bekräfta mina källor men är väldigt säker på hur de hittades iallafall. Det med assistent är jag mindre säker på men källa har även nämnt detta. Det förklarar också varför rektorn bl.a. gått ut i tidningen direkt.

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-15/ekonomisk-kris-pa-bjarehovskolan-stort-sparpaket-satts-in

Jag kan tänka mig att det finns en sak som har mörkats i fallet. Det skulle vara intressant att veta om det i avskedsbrevet fanns en anklagelse mot skolan med anledning av indragen hemundervisning. Det är något som har nämnts i tråden ett antal gånger. Imlikenono har en källa med i övrigt korrekta uppgifter väldigt tidigt i tråden som nämner detta så det låter troligt.

Att det skulle sparas ett antal miljoner är fastställt, att dessa besparingar skulle drabba alla andra barn men inte Agnes eller Moa känns inte sannolikt. Om ett sådant resonemang har uppstått under hösten så kan det vara där föräldrarnas planering av tragedin också har sin grogrund. Skulle det sparas pengar under 2018 så skulle det preciseras i den budget som tas fram under hösten året innan. Budgeten ska sedan enligt lagen fastställas i kommunfullmäktige innan november månads utgång. Då får respektive nämnd sin budgetram som ska fördelas och beslutas i december.

-”Det vore hemskt om dom tvingar tillbaka A eller O till skolan, då orkar jag inte mer. Jag tar livet av mig.”

-”Om du gör det så skulle inte heller jag orka leva.”

Sen kom det enligt uppgifter i tråden ett tufft besked i december. Så även jag tror faktiskt på en konspiration och ett mörkläggande. En rektor valde även att gå till nytt jobb.

Men dom som beslutade om budgeten sitter förmodligen kvar.
Citera
2019-02-08, 07:47
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tusen tack letsdoit.

En mycket bra artikel, fastnade bland annat för detta:

"På väg till ovanvåningen var de tvungna att passera den avlidne mannen en gång till. Poliserna rörde sig varsamt förbi för nu gällde det att låta allt vara så orört som möjligt. Hampus och Fredrik tog sig upp för en svängd furutrappa som ledde till vardagsrummet på andra våningen. Där flödade ljuset och i ett hörn stod ett legobygge. På golvet låg en nalle.

En nalle och lego för nästan vuxna flickor, eller? Ser att det finns legobyggen som även äldre tjejer kanske har utbyte av, men i kombination med nalle blir det märkligt. Vad hände i detta hem, kan det vara så att det några av oss kretsat kring, flickor som inte fick bli tonåringar, ändå har någon bäring i tragedin?

Funderar också på att den som var trovärdig i början och angav att alla var nedbäddade även skrev något om blånader och skador på barnen. Man mördar ju inte barnen utan att skada dem fysiskt.

Fy fan så sjukt. Därför tror att jag pappan (och mamman) var helgalna även på andra sätt.

Om nu föräldrarna var så kloka och empatiska kunde de har förvarnat polisen, men se, det tänkte de inte på, att någon skulle behöva upptäcka dem. Så långt sträckte sig inte den högintellektuelle mästaren till. Han sket i det. Testamente och andra handlingar var ingen akt av omsorg, det var antagligen bara ett sätt att bemästra sin egen dödsångest. Något att pyssla med medan de sjuka tankarna växte.

En annan reflektion till det där om att vilja veta mer är att det är så konstigt att få höra att man måste acceptera att båda ville dö, när den som var sist kvar hängde sig och således haft möjlighet att mörda den som var nästsist. Därför är ett usb-minne inte tillräcklig information för att vifta bort frågan om tre mord. Tycker att de kan gå ut med hela informationen, men nu när de håller på den, så undrar man ju varför? Vad kan vara så hemskt att de inte vill berätta? Svårt att föreställa sig den delen. Därför lever tråden vidare. Vi är inte så auktoritetsbundna längre, utan har några flickor blivit mördade så vill man veta allt, kanske bara av anledningen att man faktiskt fick veta att det kunde ske trots att så många visste att tjejerna inte kunde gå i skolan, av faktiskt, något oklar anledning (i backspegeln).

Jag tror också att det så kallade planerandet åtminstone till en början kan ha varit mest ångestdämpande. Ett sätt att tänka att det finns en väg ut, om man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nä men nu får du snart ge dig. Varför skulle barnen inte få äta mat? skulle de sagt till dem, idag blir ingen mat för vi skall döda er ikväll.

I ett tidigare inlägg skriver du "Om nu föräldrarna var så kloka och empatiska kunde de har förvarnat polisen, men se, det tänkte de inte på, att någon skulle behöva upptäcka dem"
Skulle de satt ett brev på dörren med texten - Till polisen gå inte in innan ni läst detta? eller skulle de skickat ett mail kanske eller hur tänkte du?

Jag har läst om flera fall av självmord och s.k. utökade självmord där de gjort just det - satt upp varnande lappar eller lagt fram brev. Inte för att jag tror att det skulle underlätta för polisen, men det är alltså något som förekommer.
Citera
2019-02-08, 08:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Inte alls så ovanligt vid självmord att det sitter en lapp på dörren. Finns flera kända och mindre kända fall. Kommisarie Wallanders dotter i verkligeheten (JS) t ex.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-08 kl. 08:33.
Citera
2019-02-08, 08:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-15/ekonomisk-kris-pa-bjarehovskolan-stort-sparpaket-satts-in

Jag kan tänka mig att det finns en sak som har mörkats i fallet. Det skulle vara intressant att veta om det i avskedsbrevet fanns en anklagelse mot skolan med anledning av indragen hemundervisning. Det är något som har nämnts i tråden ett antal gånger. Imlikenono har en källa med i övrigt korrekta uppgifter väldigt tidigt i tråden som nämner detta så det låter troligt.

Att det skulle sparas ett antal miljoner är fastställt, att dessa besparingar skulle drabba alla andra barn men inte Agnes eller Moa känns inte sannolikt. Om ett sådant resonemang har uppstått under hösten så kan det vara där föräldrarnas planering av tragedin också har sin grogrund. Skulle det sparas pengar under 2018 så skulle det preciseras i den budget som tas fram under hösten året innan. Budgeten ska sedan enligt lagen fastställas i kommunfullmäktige innan november månads utgång. Då får respektive nämnd sin budgetram som ska fördelas och beslutas i december.

-”Det vore hemskt om dom tvingar tillbaka A eller O till skolan, då orkar jag inte mer. Jag tar livet av mig.”

-”Om du gör det så skulle inte heller jag orka leva.”

Sen kom det enligt uppgifter i tråden ett tufft besked i december. Så även jag tror faktiskt på en konspiration och ett mörkläggande. En rektor valde även att gå till nytt jobb.

Men dom som beslutade om budgeten sitter förmodligen kvar.

Ja det kan finnas något bakom som utlösande faktor.
Det har dock faktiskt förnekats av polisen, eller i vart fall uppgav att polisen att man inte hittat något.
Det kan ju tolkas som att man inte har haft viljan att hitta något som vissa starkare myndigheter/krafter vill mörka.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-08 kl. 08:41.
Citera
2019-02-08, 08:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror också att det så kallade planerandet åtminstone till en början kan ha varit mest ångestdämpande. Ett sätt att tänka att det finns en väg ut, om man vill.

Jag har läst om flera fall av självmord och s.k. utökade självmord där de gjort just det - satt upp varnande lappar eller lagt fram brev. Inte för att jag tror att det skulle underlätta för polisen, men det är alltså något som förekommer.

Då har jag lärt mig något nytt. Någon var ju tvungen att hitta dom förr eller senare och de hade säkerställt att inga skulle kunna se in från utsidan och dörren var låst från insidan så inte den stackars läraren råkade kliva in, det var iaf omtänksamt.
Citera
2019-02-08, 08:45
Medlem
Citat:
Det har dock faktiskt förnekats av polisen, eller i vart fall uppgav att polisen att man inte hittat något.
Jag tvivlar på att polisen skulle uppge att ett politiskt fattat beslut var en utlösande faktor. Det kan man kanske inte heller hävda. Men det landar tillbaks på att sjukdomen var den grundläggande orsaken. För det är vad som finns kvar när allt annat skalats bort.
Citera
2019-02-08, 08:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Inte alls så ovanligt vid självmord att det sitter en lapp på dörren. Finns flera kända och mindre kända fall. Kommisarie Wallandrs dotter i verkligeheten (JS) t ex.

Se mitt svar till Haperlee

Citat:
Det har dock faktiskt förnekats av polisen, eller i vart fall uppgav att polisen inte man inte hittat något.

Jag har hela tiden trott att något var en utlösande faktor som fick föräldrarna att tippa över kanten och sätta sina planer i verket.
Kommer också ihåg att polisen sa något om att de inte funnit någon utlösande faktor. Har faktiskt tänkt på den meningen men även om polisen inte ser det utan de utgår ifrån avskeds/förklaringsbrevet och annan bevisning de funnit och där har det inte framkommit.
Jag tror att det som kallas planering sedan i höstas behöver inte vara spikat från början att det skulle sluta så här illa. Från början kanske planerna var en slags "trygghet" ett sätt för föräldrarna att okej blir det ännu värre så har vi denna utväg. Det är enbart mina teorier hur föräldrarna vars hjärnor redan var slut, då ligger det när tillhands att det räcker med en sak till så tippar de över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in