2018-01-11, 12:45
Medlem
Snubban007s avatar
Kanske är ett avskedsbrev med förklaring som dom hittat.. som någon här påstod skulle vara från bägge föräldrarna...
Citera
Medlem
13579111317s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Med andra ord så spelade båda döttrarna fotboll?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
..
I) Ena dottern har fått Borrelia med följdsjukdomar och konsekvenser (bekräftat av närstående via PM)
II) Dottern som fått Borrelia vart tvungen att sluta med fotbollen (bekräftat av närstående via PM)
..

Nej, av uttalande I+II följer att en dotter har fått borrelia, och att denna dotter varit tvungen att sluta spela fotboll.

Det är fullt möjlig att båda fått Borrelia och att bara ena dottern fått följdsjukdomar (I), men i så fall är uttalande II felaktigt.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Precis så, men det får vi (nog) tyvärr aldrig veta. Hela familjesystemet kan varit sjukt, och hållits ihop av somatiserande. Eller så hade tre familjemedlemmar fått var sin dödsdom, vi får väl se...

Man vill ju tro annorlunda när så många varit inkopplade och det gått så lång tid och rimligen funnits anhöriga och vänner med insyn. Men det blinkar lite röd lampa i och med den högpresterande pappans ev. framfart i spåret och mammans möjligen långtida besvär vid sidan av honom. Arbetet lär ha krävt en hel del av honom på olika sätt över lång tid, och mamman kan parallellt ha gått i botten, även om det inte är känt. Det är inte så lätt att se sin egen inverkan på förlopp och möjl. har ingen velat hindra honom. Akademisk karriär kräver mycket av somliga... (Ledningen där borde kanske få några frågor vad det lider...?)

Om resten av familjen tagit extra psykiskt stryk av en dysfunktionell miljö och brutits ned av det så finns det en viss logik i att OH följer övriga i döden, om han känner sin skuld. Dock är väl frågan om han har kunnat se detta så klart på det sättet.

Det är intressant med uppgifterna om avskedsbrev etc. Det borde ge indikationer om ett och annat.

Synbarligen har OH annars inga skäl att ta sitt liv för egen del. Men det kan ju mycket väl vara så att han liksom övriga (bara) är "överkokt" av många års kompakt "livspusslande" och att det stjälpt dem alla över gränsen. Det är i en sådan sits ofta väldigt svårt att visualisera en framtid som inbegriper en själv (utan familjen o barnen t.ex.), och beslutet att ända livet kan plötsligt ligga som vägval.
Citera
2018-01-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Den yngre dottern fick borrelia, och slutade spela fotboll enligt ditt inlägg. Den äldre dottern har spelat fotboll som det nämnts i tråden, det finns bilder på henne som spelare och pappan som ledare.

Den yngre? Var fick du det ifrån? Mikke skriver "Den ena", jag personligen tolkade det som den äldre då vi vet att hon spelat boll.
Citera
Medlem
ChRiZzPys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4dzbA6/fynd-i-villan-kan-ge-forklaring-till-dodsfallen

-"Fynd i villan kan ge förklaring till dödsfallen"

Kan syfta på det eventuella avskedsbrevet? Är väl just det som är syftet med sådant brev, att ge förklaring till dödsfall.

Förövrigt, hört en del annat snack på byn om att de skulle vara i Scientologerna. De har en aktiv församling med stora lokaler i Arlöv (Malmö), vilket är cirka 20 minuter bort med bil från Bjärred. En teori om deras koppling kan vara det som talats om tidigare i tråden, om att de kan ha fått nekad hjälp från kommunen och LSS för flickorna, och därmed sökt sig till Scientologerna för alternativ hjälp. Föräldrarna känns dessutom som optimala byten för Scientologerna. Framgångsrika medelålders par med stora problem inom familjen, som sökt hjälp överallt utan framgång, tills att kyrkan sträckt ut en hjälpande hand.

Tror själv inte på detta spåret, men det är vad jag hört mest om här i byn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det ska tydligen handla om något som kan ha föranlett beslutet.
Med tomma burkar har man redan beslutat.
Makes sense... Du har rätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det ska tydligen handla om något som kan ha föranlett beslutet.
Med tomma burkar har man redan beslutat.
Precis. Kanske låg vissa dokument framme. Det kan vara journalkopior från sjukhus, brev som förklarade beslutet eller andra indikationer. Kanske har man beslagtagit datorer/mobiler och hittat ev mail och konversationer.
Citera
Medlem
Kan även nämna att där finns en stor anledning till att skolan/kommunen gått ut i tidningen också... det handlar om indragen assistent/något liknande.

Så. Barnen och mamman hittades nerbäddade i sängen och pappan hittades hängd. Antingen har pappan agerat själv eller med hjälp av mamman. Antagligen har de väl lämnat något efter sig som gör att vi vet vad det kommer handla om senare.
Citera
2018-01-11, 12:47
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Den yngre? Var fick du det ifrån? Mikke skriver "Den ena", jag personligen tolkade det som den äldre då vi vet att hon spelat boll.

Det stämmer, den slutsatsen drog jag själv av misstag.
Citera
2018-01-11, 12:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är jag helt inne på. Jättekonstigt med så tomma Facebooks. Är man dessutom lite framgångsrik så är det jätteskumt att man bara har 58 vänner där, som hon har. Det hela pekar alltså på att man har rensat sina Facebooks..

Jag tror man gjort det här tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag TROR också att de gjort det tillsammans.

Pappan har uppenbarligen deaktiverat/vilat sin Facebook. Men jag tycker inte det är jätteskumt att hon bara hade 58 vänner på Fejan. Vissa människor har bara vänner på Facebook som de verkligen är VÄNNER med på riktigt, medan andra samlar på "vänner" på Fejan nästan som "mängdskrytande" och kanske knappt skulle känna igen dem i verkligheten. Speciellt de som är lite yngre. En av de trevligaste personerna jag vet har långt mindre än hundra vänner på FB

För något år sedan har jag för mig att genomsnittet när det gäller vänner på låg runt 50, det låter dock kanske något lågt. Detta fick mig att tänka efter...

Om jag har 50 vänner, och dessa vänner också har runt 50 vänner, ja, då är det 2500 personer som kan se min Facebook och vad jag brukar lajka eller skriva om. Därför har jag begränsat mig till bara mina vänner.
Citera
2018-01-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Kan även nämna att där finns en stor anledning till att skolan/kommunen gått ut i tidningen också... det handlar om indragen assistent/något liknande.

Så. Barnen och mamman hittades nerbäddade i sängen och pappan hittades hängd. Antingen har pappan agerat själv eller med hjälp av mamman. Antagligen har de väl lämnat något efter sig som gör att vi vet vad det kommer handla om senare.

Varför skriver du som om det är så de hittades?
Vet du mer än andra?
Just det att pappan ska ha hängt sig, var kommer det ifrån? Vilka belägg finns för att så är fallet?
Citera
2018-01-11, 12:50
Medlem
Kan det vara ett fall av munchhausen by proxy? Som slutligen gått överstyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in