2019-02-07, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
🤔
Jag fattar fortfarande inte vad du vill ha sagt? Varför ska man läsa denna hux flux när solglittret skickar trådkällor som är helt ut i det blå?
Citera
2019-02-07, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Nog är det anmärkningsvärt att postaren Solglittret refererade till påstod följande: mor och en dotter strypta, en dotter kvävd, samt att man inte gett piller till barnen. Kan man göra en sån gissning? Det mesta har debatterats i tråden men just dödsorsaken på H,M och A hade ingen rätt i, förutom denne postare.

Om man gör många gissningar hamnar några rätt. Särskilt när gissningarna inte är nya utan redan omnämnda i tråden av flera postare flera gånger innan.

Dessa gissningar gjorde Dreba dock själv. Flera är bevisligen fel, resten obekräftade.

- Sertralin. Blev avtrubbad och våldsam.
- Långvarig psykisk misshandel som slutligen gått överstyr.
- Levde i en asexuell relation med hustrun.
- Han hade grava sömnstörningar.
- Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral.
- Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad.
- Självmordsbrev saknas.
- Den faktor som måste till är SSRI.
- Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp
- Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren.
Citera
2019-02-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det som förvånar mig mycket med drebas inlägg är att h*n anger exakta mordmetoder på barnen, h*n har till och med rätt att ett barn är kvävt och även hur H har dött. H*n uppger även helt korrekt att barnen inte var drogade.
Det var de ingen annan postare som uppgav så korrekt, bara dreba.

Det var dessutom dödorsaker som gjorde många av oss, mig inräknat, rätt förvånade när de offentliggjordes den 11/12. Det var mer brutala mord på odrogade barn än jag hade hoppats på.
OM det skulle visa sig att dreba fått höra hur de bragts om livet så fine. Däremot visste ingen polis så fort att det var planerat. Där har dreba och ev någon polis dragit den slutsatsen. Precis som du själv gör när du hela tiden drar fram statistik.
Sen har RK nog läst detta och kryddat storyn ni fått i era PM. Du har ju inte fått några bevis så att det kan du nog lämna därhän tills motsatsen visar det.
Citera
2019-02-07, 23:40
Medlem
Min teori om vissa källor som kom ut tidigt är att polisen antog att det var O som dödat alla.
Chantey skrev allt rätt utom sista meningen att pappan dödat alla. Detta kom ut i ett första skede innan någon sett och gått igenom dokument och ev video.
Citera
2019-02-07, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ja visst finns det mycket konstruktivt att göra efter detta. Att starta en stiftelse i Agnes och Moa namn vore inte fel.

Kanske något som de anhöriga med ork och kraft kunde göra.
Istället för att lägga sin kraft på att uppdatera en hemsida med foto på O och alla hans meriter och prestationer, undantaget hans begångna barnamord på Agnes och Moa eller att han var far till dem.

Det där var ett lite (o)lustigt tankehopp.
Citera
2019-02-07, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
OM det skulle visa sig att dreba fått höra hur de bragts om livet så fine. Däremot visste ingen polis så fort att det var planerat. Där har dreba och ev någon polis dragit den slutsatsen. Precis som du själv gör när du hela tiden drar fram statistik.
Sen har RK nog läst detta och kryddat storyn ni fått i era PM. Du har ju inte fått några bevis så att det kan du nog lämna därhän tills motsatsen visar det.
Men detta kan ju vara inspirationskällan till all bullshit slog det mig? En som skriver allt möjligt fel likaväl, plockar från andra i tråden.
....men som erkänner att det är hypoteser och att vederbörande spekulerar.

Det kan man dock blunda för. För huvudsaken är att Oskar är mördaren.

Dementerar avskedsbrev gör ju denna också - kanske därför det ska ligga på usb?
För Hanna har ju inte skrivit under nåt - hon är grundlurad. Polisen sa nog fel.

Sen så plockar man lite smått och gott, läser med ett öga och så överbetonar man sen lite mystiskt detta med våld (blåmärken och rivsår) som en ultrakälla som man fått av anhöriga.
Fast det finns inget belägg. Inget bekräftat. Vi ska bara ponera.

Och så backar man till själva matrix i desperation?

Hahahaha - jag har absolut en möjlig karriär som konspirationsteoretiker. Ska skriva in de i min CV.
Senast redigerad av develi 2019-02-07 kl. 23:49.
Citera
2019-02-07, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men detta kan ju vara inspirationskällan till all bullshit slog det mig? En som skriver allt möjligt fel likaväl, plockar från andra i tråden.

Det kan man dock blunda för.

För Hanna har ju inte skrivit under nåt - hon är grundlurad. Polisen sa nog fel.

Sen så plockar man lite smått och gott, läser med ett öga och så överbetonar man sen lite mystiskt detta med våld (blåmärken och rivsår) som en ultrakälla som man fått av anhöriga.

Hahahaha - jag har absolut en möjlig karriär som konspirationsteoretiker. Ska skriva in de i min CV.

Just påståendet om att avskedsbrev saknas är nog det som tyngst fäller hans trovärdighet. Två dagar efter Dreba skrev det kom polisen ut med sitt pressmeddelande där de berättade om vad som stod i avskedsbrevet.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-02-07 kl. 23:56.
Citera
2019-02-07, 23:55
Medlem
Citat:
Det finns närstående och anhöriga av olika närhet som har uppgivit att det gått till på annat sätt än den bild som polisens PT förmedlade. Inget om det fetade sas på PT.
Dessa personer har mailat (inte enbart via pm på FB) och även delgett dokument som visar att de har tillgång till betydligt mer än det som allmänheten fått ta del av.
De borde således kunna vara de de utger sig för.

Vi är några som med bomullsvantar försökt att så försiktigt som möjligt få fram mer verifierade uppgifter om detta stämmer. Det är många personer i detta som fortfarande inte kommit tillbaka till sitt normala liv utan som mår extremt dåligt, har inte varit så lätt att pressa på om utlovade handlingar. Det har varit allt mellan uppgivna sjukhusvistelser, operationer och dåligt mående som kommit emellan.

Än så länge har vi inte fått några handfasta bevis, allt är overifierade uppgifter.
Men just därför vore det ju bra om polisen avfärdade eller verifierade dessa påståenden.
För dessa närstående verkar inte vilja lägga locket på, de uppger att de vill att detta utreds och såvitt jag kan bedöma kommer de blir mer högljudda ju mer kraft de får tillbaka.

Om de fått allt om bakfoten, om det verkligen är som polisen uppgivit vore det ju för framtiden och för oss alla som fått ta del av dessa andra uppgifter väldigt skönt om detta kunde avfärdas.

Här känns det som man är sen på alla bollar, så ber om ursäkt om det redan är besvarat.

Vilka är alla dessa ”vi” ”de”? Har du information som ligger till grund för dina, i många fall obegripliga, inlägg? Varför har du i så fall inte berättat det med tanke på alla påhopp du fått?
Jag fattar ingenting...
Citera
2019-02-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det kan man dock blunda för. För huvudsaken är att Oskar är mördaren.

Denna tråden får snart byta namn eller får konspiratörerna starta en ny tråd.
Måste säga att dina inlägg är fruktansvärt intressanta och givande. Mer av det och mindre konspiration och hitte på snack.
Bra att du har stenkoll och är snabb på att leta fram källor och inlägg så det blir ordning i ledet😜 Jag hoppas och tror att det fanns inspelat material på USB stickan.
Citera
2019-02-08, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Här känns det som man är sen på alla bollar, så ber om ursäkt om det redan är besvarat.

Vilka är alla dessa ”vi” ”de”? Har du information som ligger till grund för dina, i många fall obegripliga, inlägg? Varför har du i så fall inte berättat det med tanke på alla påhopp du fått?
Jag fattar ingenting...

För mig låter det som att några har blivit ordentligt trollade och jag tror att jag vet vem i tråden som har trollat dem.
Citera
2019-02-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Just påståendet om att avskedsbrev saknas är nog det som tyngst fäller hans trovärdighet. Två dagar efter Dreba skrev det kom polisen ut med sitt pressmeddelande där de berättade om vad som stod i avskedsbrevet.
Jag tolkade och läste det som att det fanns mer.
”När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett usb-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka.”
Citera
2019-02-08, 00:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Denna tråden får snart byta namn eller får konspiratörerna starta en ny tråd.
Måste säga att dina inlägg är fruktansvärt intressanta och givande. Mer av det och mindre konspiration och hitte på snack.
Bra att du har stenkoll och är snabb på att leta fram källor och inlägg så det blir ordning i ledet😜 Jag hoppas och tror att det fanns inspelat material på USB stickan.
Tack, men nu har jag ju börjat med mitt nya ämbete? Testade en gång innan med motvallsteorin. Den satt som en smäck. Helt vattentät - ingen kunde rubba den.
Hanna was the killer.

Skojar bara - jag har grottat runt en hel del i tråden så en del minns jag gratis. För att jag brukar alltid gå igenom historik och backa runt kring inläggen om det är nåt av intresse.
Letade ju efter Hanna som sagt och ska avrunda detta innan jag går in på Oskar med ett sju helvetes inlägg. Då blir reviews glad för jag vill ju se samma motbevisning om Oskar har jag skrivit. Inte bara stringent alltså. Källorna kommer jag givetvis granska nitiskt som ett pain in the ass.
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Skriver i 6 timmar (17/1) och återkommer inte mer. Avrundar med att det var en hypotes som sista inlägg. Det var väl kännedom information om brevet tog musten ur denna.

Men man vet aldrig - helt plötsligt kan denna som på beställning återuppstå med sanningens ord om rivmärken. Hahahaha.
Trovärdig? Not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in