2019-02-07, 07:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
MODERATORN i politik:USA och TRUMPHATAREN Bernard_Law postar då och då inlägg som helt foliehattiga. Den här gången hoppas jag att han gjort bort sig. Eftersom man inte får kritisera moderatorsåtgärder, räknar jag kallt med att än en gång bli avsängd, då jag gick i taket över detta fulspel från MODERATORN och TRUMPHATAREN Bernard_Law.

I en tråd om republikanska sexförbrytare, slänger han ihop ett inlägg om Jeffery Epstein, demokrat och pedofil, länkar samman honom på ett oerhört fult sätt med Trump, genom kopplningar som går i flera led.

Kritik mot detta är ju i princip omöjligt, eftersom han MODERERAR TRÅDEN SJÄLV!!!

Detta oskick är helt förkastligt och kan endast upprätthållas om flashback accepterar partisk moderering. Denna partiska moderering förstör hela forumet och drar ett löjes skimmer över allt som yttrandefrihet står för.

Enda lösningen är att Bernad_Law stängs av som moderator, får en varning och straffas med avstängning. Dessutom bör SAMTLIGA varningar och avstängningar som B_L orsakat strykas.

Inlägget där han manifesterar sin egen oskicklighet och partiskhet:
(FB) Republikanska partiets problem med sexualförbrytare

Ful som B_L är, inleder han med Secretary of Labor Alex Acosta, som tidigare var advokat - alls inte någon sexförbrytare. Hoppar till Epstein - demokrat och pedofil - och kopplar ihop honom med Trump, i ett försök att få Trump att framstå som pedofilvänlig. Nåja, nu har jag troligtvis ytterligare en avstängning att vänta, men det börjar kännas som det ändå är dags att lämna detta sunkande skepp.

Vi kan fan inte ha en partisk moderator, som är en foliehattande trumphatare.

Vad sa denne själv när du PM:ade denne i ärendet?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2019-02-07, 07:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad sa denne själv när du PM:ade denne i ärendet?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Jag har haft flertalet PM dialoger med berörda moderatorer vilket jag förklarar i TS. Detta till ingen nytta, vilket inte är så konstigt eftersom Mod är oerhört partisk, aktivt deltar i diskussioner i samma forum som hen modererar, samt aktivt stänger av, varnar och raderar inlägg från personer vars åsikter hen inte delar.
Citera
2019-02-07, 07:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fram med dina bevis i sådana fall, för i dagsläget så påstår du saker som du inte ens backar upp.

Om du har bevis för att en moderator medvetet gör fel så bör du presentera dem och inte bara påstå att du har dem.

Oja och dessutom så borde det vara nolltollerans mot att sitta och rapa ur sig "psykfallsvänster" och allt möjligt fjanteri stup i kvarten, sånt beteende drar enbart ner på kvalitén på forumet.
Jag lägger inte ut privata PM till allmän beskådan.

Att du eftersöker "god ton" på flashback är ju spännnade. Själv skulle jag önska att "sekten" inte heller fick användas, men nu befinner vi oss inte på familjeliv.se.
Citera
2019-02-07, 08:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag lägger inte ut privata PM till allmän beskådan.

Att du eftersöker "god ton" på flashback är ju spännnade. Själv skulle jag önska att "sekten" inte heller fick användas, men nu befinner vi oss inte på familjeliv.se.

Redaktera användarnamnet, eller presentera det enbart för admin, men att sitta och säga att man har bevis för felaktigt agerande men sedan inte göra något för att fixa det visar inte direkt på att man har dessa bevis eller ens kan/vågar/vill göra något åt saken.

Kan hålla med om att "sekten" är något som används på tok för mycket, men även du måste väl ändå hålla med om att vissa användare absolut inte bidrar i någon form till diskussionerna genom rapande av "DemoKKKraterna" eller "psykfallsvänstern" i vartannat ord?
Citera
2019-02-07, 18:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Redaktera användarnamnet, eller presentera det enbart för admin, men att sitta och säga att man har bevis för felaktigt agerande men sedan inte göra något för att fixa det visar inte direkt på att man har dessa bevis eller ens kan/vågar/vill göra något åt saken.

Kan hålla med om att "sekten" är något som används på tok för mycket, men även du måste väl ändå hålla med om att vissa användare absolut inte bidrar i någon form till diskussionerna genom rapande av "DemoKKKraterna" eller "psykfallsvänstern" i vartannat ord?
Jag accepterar att FB saknar sedlighetsregler och tycker det är bra. Däremot har jag många gånger fått tillsägelser för diverse epitet jag givit meningsmotståndare. Dessa PM kommer jag lägga upp till allmän beskådan när jag kommer från jobbet ikväll.

Att moderering en är under all kritik borde vara alarmerande även för Trumpofober. Men de drabbas ju inte. Fick idag en varning för att ha kritiserat den partiske moderatorn B-L.

Funderar på att lämna diskussionerna kring USAs politik och endast posta nya trådar. Det är så jävla äcklande att B-L får dela ut varningar mot oss i ljusets läger att det inte går att vara mer aktiv än så.
Citera
2019-02-07, 18:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag accepterar att FB saknar sedlighetsregler och tycker det är bra. Däremot har jag många gånger fått tillsägelser för diverse epitet jag givit meningsmotståndare. Dessa PM kommer jag lägga upp till allmän beskådan när jag kommer från jobbet ikväll.

Att moderering en är under all kritik borde vara alarmerande även för Trumpofober. Men de drabbas ju inte. Fick idag en varning för att ha kritiserat den partiske moderatorn B-L.

Funderar på att lämna diskussionerna kring USAs politik och endast posta nya trådar. Det är så jävla äcklande att B-L får dela ut varningar mot oss i ljusets läger att det inte går att vara mer aktiv än så.

En liten rekommendation är dock att du tänker på hur du kritiserar BL och moderatorer överlag på forumet, det är nämligen inte tillåtet att diskutera moderatorerna och deras åtgärder hur som helst och börjar man "tjafsa" (inte ett optimalt ordval men kommer tyvärr inte på något bättre i rådande stund) om en moderators agerande som just moderator helt öppet så kan man få ett par smällar på fingrarna för att det just inte är tillåtet.

Det finns gott om de som tror/antar/utgår från att många/alla moderatorer gör fel men utan någon som helst uppbackning eller logik, speciellt när regeln rörande moderatåtgärder är väldigt tydlig.

Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

https://www.flashback.org/regler

Det bör dock poängteras att moderatorn vf även har påpekat att de saker som du har tagit upp i denna tråd som du anser är regelrätta regelbrott inte har blivit anmälda och att därmed så har troligen moderatorerna inte tagit en närmre titt på dem, min rekommendation rörande det är att du får nog vackert lära dig att anmäla de inlägg som du anser är rena regelbrott för om det är något som jag ha upptäckt så är de som du kallar för "trumpofober" betydligt bättre på att anmäla offtopic inlägg än tvärtom vilket leder till att det blir en skev borttagningsbild.

Jag tenderar själv att anmäla när jag anser att någon går lite väl offtopic oavsett om det är någon som skriker om "psykfallsvänstern" och agerar som en tolvårig pojke (det var för övrigt det jag var ute efter med att jag vill se mindre av sånt för det är ett forum för de som är 18+ och inte de som är 7+ år gamla) eller om det är någon som råkar dra diskussionen åt fel håll.
Citera
2019-02-07, 19:26
Medlem
Citat:

Vad är det för epitet du kallat folk för som du varnats för, skulle jag vilja veta. Det måste ha varit OT i tråden?
Citera
2019-02-07, 20:10
Moderator
Unitys avatar
Citat:

Naturligtvis fick du en varning när du diskuterade moderering i tråden. 0.06 är en väldigt enkel regel, borde inte vara omöjlig att följa.
Citera
2019-02-07, 20:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad är det för epitet du kallat folk för som du varnats för, skulle jag vilja veta. Det måste ha varit OT i tråden?
Tillsägelse för "sinnessjuk" och Frikorts-Klyban".
Lika OT som alla epitet antar jag.
Citera
2019-02-07, 20:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Naturligtvis fick du en varning när du diskuterade moderering i tråden. 0.06 är en väldigt enkel regel, borde inte vara omöjlig att följa.
Bernard Law är en partisk moderator i Politik USA som ä r övertygad om att Trump är en rysk spion och förrädare. Att han delar ut varningar i trådar där han spyr ut sitt har är naturligtvis ej ok.
Citera
2019-02-07, 20:14
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Bernard Law är en partisk moderator i Politik USA som ä r övertygad om att Trump är en rysk spion och förrädare. Att han delar ut varningar i trådar där han spyr ut sitt har är naturligtvis ej ok.
Som du mycket väl vet är det inte tillåtet att diskutera moderering i tråden, hur upprörd du än är. Det ÄR inte en svår regel.
Citera
2019-02-07, 20:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Som du mycket väl vet är det inte tillåtet att diskutera moderering i tråden, hur upprörd du än är. Det ÄR inte en svår regel.
Det är okej. Du låtsas spela dum. Inte fan tror du denna tråd startades för att jag fick en varning för att ha kritiserat moderering i trådar?

Att du inbillar dig att det är okej att en foliehattande Trumphatare tillåts moderera Politik:USA som i princip uteslutande handlar om just Trump är ju skrattretande och kan endast liknas vid clownverksamhet. Du är fullt medveten om problemet, men vägrar erkänna det eftersom du är patetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in