2019-02-06, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Precis.. ingen ensamvarg som utfört detta bestialiska mord även om en ur flocken utförde det.

Nä, inte en ensamvarg på något sätt om det är denna person.
Men är det denna person är han en ensamvarg ändå på sätt och vis.
Han är ensam om det brott han har utfört och han bär ensam denna vetskap.
Det är vad jag tror ännu...
Citera
2019-02-06, 17:56
Medlem
landbandys avatar
Undrar vad det var som gjorde Lenas mördare så arg , så att den skred till verket ?
Om det var en långvarig irritation på henne eller om det kom plötsligt ?
Om Lena hade lätt att reta upp folk ?
Om hennes sätt att leva var för bisarrt för gemene man ?
Det är ju oftast inte ens fel när två träter , det vet vi ju alla , så man får sig en funderare !?

Många frågor och inga svar .
Senast redigerad av landbandy 2019-02-06 kl. 18:10.
Citera
2019-02-06, 18:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar vad det var som gjorde Lenas mördare så arg , så att den skred till verket ?
Om det var en långvarig irritation på henne eller om det kom plötsligt ?
Om Lena hade lätt att reta upp folk ?
Om hennes sätt att leva var för bisarrt för gemene man ?
Många frågor och inga svar .

Om svaren kan endast spekuleras och en inte omöjlig tes är att GM anser att LW har provocerat fram handlingen, att GM fick nog och ville röja ett hinder för sin framtids lycka ur vägen. GM känner sig nu nöjd så länge det inte kommer nya hinder i hens väg?
Citera
2019-02-06, 18:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Notera datumet 2018-05-22, 19:50

Förstår fullt ut att sonen hamnade i konflikt med LW. Det hade jag också. Vem i helsike skulle vilja att barn växa upp i den miljön ?
Det tredje fetade meningen om LWs stora kontaktnät har vi nu fått verifierat genom utredarna. Ingen klartänkt som tagit del av den uppgiften om hennes stora kontaktnät kan väl tro att dom uppåt tusen förhören handlar om att SD är GM?
Aldrig i livet.

Kan inte släppa att det kanske varit NV som mötte upp LW den sena tis kvällen och i ett okontrollerst bråk vid planket och av tidigar uppdämt raseri tog sin mor av daga. Både LW och NV har visat prov på inte rädas att starta bråk som t.om. med behövt polishjälp för att lösa. Otvetydigt finns fog för att NV inte går att avfärda GM.

Jag har endast en avsikt med detta inlägg och det är utan pardon få reda på vem som bragt Lena om livet

Utan att lägga någon värdering i följande, men det kan noteras att NV numera verkar ha en tatuering, modell större, med LW's födelsedatum samt två asiatiska (gissningsvis koreanska) tecken på sin underarm.
Citera
2019-02-06, 18:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utan att lägga någon värdering i följande, men det kan noteras att NV numera verkar ha en tatuering, modell större, med LW's födelsedatum samt två asiatiska (gissningsvis koreanska) tecken på sin underarm.

Svårt att koppla bort sina känslor när man läser detta.
Det känns väldigt fint.
Och väldigt, väldigt sorgligt allt...
Citera
2019-02-06, 18:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är nog bara du, daggmasken.
"Exakt! Inte en enda (grannar/vänner/bekanta) som har uttalat sig i media, på geocachingsidor eller bland annat här. INGEN oroar sig för en okänd mördare som utfört detta brutala mord.

I vanliga fall ser man intervjuade grannar och vänner som uttalar sig i media: "Hemskt att detta händer i vårt trygga kvarter. Nästa gång kanske denne lustmördare (eller dessa DNA-fria pundare) kommer attackera våra barn!"

Inte ens2 Lenas fd älskare uttalar sig om att han oroar sig för tryggheten för sin fru eller sina döttrar. Däremot säger han sorglöst: "De kommer aldrig att få tag på den skyldige."

Ingen oroar sig. ALLA är säkra på vem det är?"

Jag vill minnas att det har varit en kvinnlig geocachare som uttryckte att "oron kröp i kroppen över vad som hänt en i geocachinggänget" (se texten i spoilern):

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-02-06, 18:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du skriver hela tiden kortfattat och kryptiskt, och det är svårt att förstå vad du egentligen är ute efter. Försök gärna utveckla dina tankar i ett längre och tydligare inlägg.

Menar du kanske att de omständigheter som 'CarlJanne75' räknade upp (de gamla anmälningarna och chatten på mordkvällen m.m.) egentligen inte borde ha räckt för en häktning på skälig misstanke?

Här är mitt svar till GirlGrissom82:

På din fråga rörande Det CarlJanne75 räknade upp, så beror det alldeles på hur dessa "omständigheter" ser ut. Vi har inte så bra koll på detta. Om SD misshandlat, ofredat och hotat LW, så är det beroende på motivet till detta vilken tyngd det kan ge. När det gäller den digitala kontakten kan det mycket väl vara av sådan art att det kan nå upp till en skälig misstanke.

Men i de fall jag varit "involverad" i så är min uppfattning att det har krävts mer bevis än det vi här vet. Jag tror således att det finns mer på SD än vi säkert vet här, eftersom han blev skäligen häktad. Om jag får spekulera lite, så kan det vara:

1. Det är bevisat att han har rört sig i området på ett sätt som han inte kan ha gett en vettig förklaring till, och att han ljugit om detta inledningsvis i förhör.

2. Det är bevisat att han hotat LW i samband med att han sagt att han inte vill att hon åker med till Norgeresan.

3. Det är bevisat att klädesplagg från honom saknas, som vittnen sett honom bära tidsmässigt nära mordkvällen, och att han ej kunnat ge en rimlig och sannolik förklaring till att de plötsligt försvunnit.

4. Det är bevisat att SD har försökt påverka sin omgivning på något sätt som i sin tur stärkt misstankarna mot honom.
Senast redigerad av Netherworld 2019-02-06 kl. 18:46.
Citera
2019-02-06, 18:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Här är mitt svar till GirlGrissom82:

På din fråga rörande Det CarlJanne75 räknade upp, så beror det alldeles på hur dessa "omständigheter" ser ut. Vi har inte så bra koll på detta. Om SD misshandlat, ofredat och hotat LW, så är det beroende på motivet till detta vilken tyngd det kan ge. När det gäller den digitala kontakten kan det mycket väl vara av sådan art att det kan nå upp till en skälig misstanke.

Men i de fall jag varit "involverad" i så är min uppfattning att det har krävts mer bevis än det vi här vet. Jag tror således att det finns mer på SD än vi säkert vet här, eftersom han blev skäligen häktad. Om jag får spekulera lite, så kan det vara:

1. Det är bevisat att han har rört sig i området på ett sätt som han inte kan ha gett en vettig förklaring till, och att han ljugit om detta inledningsvis i förhör.

2. Det är bevisat att han hotat LW i samband med att han sagt att han inte vill att hon åker med till Norgeresan.

3. Det är bevisat att klädesplagg från honom saknas, som vittnen sett honom bära tidsmässigt nära mordkvällen, och att han ej kunnat ge en rimlig och sannolik förklaring till att de plötsligt försvunnit.

4. Det är bevisat att SD har försökt påverka sin omgivning på något sätt som i sin tur stärkt misstankarna mot honom.

Menar du att punkterna var för sig eller alla tillsammans leder till skälig misstanke? Om alla 4 hade uppfyllts borde det inte ha räckt till sannolik misstankegrad?
Citera
2019-02-06, 19:16
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Just ja, den där händelsen hade jag nästan glömt i denna tråds svarshärva. Jag minns att jag till slut skrev att jag sett fel om ett märkligt uttalande från en särskild postare. Minns också att jag trösteligen inte hade varit ensam om att "se/läsa fel".

När det gäller JM:s tidigare inlägg från förra turen hen var i tråden, så indikerade hens inlägg om möjliga vittnen på vissa adresser väldigt nära FP. Kanske hen då sökte få bekräftat att det s k skrikvittnet istället kan bo på samma sida om motorvägen som FP ligger? D v s att uppgiften om motsatta sidan är en konstruktion för att skydda?

Svarar på det understrukna.
Har ingen uppfattning om nå´n s.k "konstruktion" men den 20180614 "gick radarn i gång" då fler "borde" ha hört skriket! (nedanstående inlägg från 14/6 2018)

-Mycket förbryllande att ingen på Rättarevägen 3-9 har noterat skriket!? Bullerplankets placering gentemot husen talar för att det borde ha väckt hela gatan. Avstånd: ca 50-100 m. (Baserat på erfarenhet av liknande händelse)
Senast redigerad av Enorm 2019-02-06 kl. 20:08.
Citera
2019-02-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Stavningen kan skilja vid översättning men 춘실 är koreanska och uttalas "Choon Shil".
Senast redigerad av krabbankonrad 2019-02-06 kl. 19:43.
Citera
2019-02-06, 20:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Stavningen kan skilja vid översättning men 춘실 är koreanska och uttalas "Choon Shil".

....och betyder på svenska ?

Så du har sett att det är de tecknen NW har gaddat på armen ?
Citera
2019-02-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
....och betyder på svenska ?

Så du har sett att det är de tecknen NW har gaddat på armen ?
Ja, på NW's Insta. Jag förmodar att det är Lenas koreanska namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in