2019-02-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är ingen trådsanning, det finns med i utredningen. Mer än så kan jag inte säga.
Ja, att det skulle kunna finnas med i utredningen behöver vi kanske inte tvivla på.
Det skulle ju ha kunnat komma in i utredningen genom att en eller två s k uppgiftslämnare lämnat just den informationen till utredarna.
Muntligen.
Citera
2019-02-06, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Återigen, för att inte jag skall missuppfattas, jag hävdar inte att 'Sh.Holmes' far med osanning när h*n skriver att så lär det ha sagts av en som ha sagt sig höra SD säga så. Men!
Det räcker inte för att nå upp till verkshöjd vad gäller tillförlitlighet.

Än så länge får vi kanske se det SD-uttalandet som en trådsanning?

Jag förstod att du inte ifrågasatte Sh.Holmes kredibilitet. Jag tror på hans uppgifter också men information som gått i flera led brukar förvanskas, speciellt när den är tagen ur sin kontext för då brukar alla lägga till sin egen tolkning också innan de för vidare.
Citera
2019-02-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ja, att det skulle kunna finnas med i utredningen behöver vi kanske inte tvivla på.
Det skulle ju ha kunnat komma in i utredningen genom att en eller två s k uppgiftslämnare lämnat just den informationen till utredarna.
Muntligen.

SD ska ha sagt något liknande till EGT enligt denne. Men du kan ju välja att inte tro på någonting, förutom en gud som skapade jorden och människor till sin avbild...
Citera
2019-02-06, 12:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De omständigheter ni tar upp här kan inte kallas bevisning.
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför skulle det inte det?
Jag har ingen lust att käbbla med dig. Ser nu att GilGrissom82 redan har förklarat det här för dig på ett pedagogiskt sätt i ett tidigare inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-02-06, 12:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
(ang det fetade i 'Draifos' text)
Nej, det vet vi verkligen inte säkert!
När 'CarlJanne75' igår ställde frågan var påståendet om det där uttaladet kom från, så skrev 'Sh.Holmes' att h*n hade fått veta det via annan person, alltså inte själv hört det, plus att kanske 'EGT' hade skrivit nåt likn.

Det är min uppfattning, att ett sånt påstått uttalande skulle ha kommit från SD i det här läget måste ses som overifierat, inte för att jag tror att 'Sh.Holmes' ljuger, utan bara för att vi inte här har en direktkälla.
Eller vad säger tråden?
Eftersom Sh.Holmes av blint raseri mot SD fabulerat å det värsta tidigare (raderat tack och lov) så vågar jag sätta en del prestige på att detta också är en ur hat sprungen lögn.

Edit: såg nu att Sh.Holmes halv-pudlade och att det var något liknande.
Det är väl så att det är sprunget ur läckaget MVs (?) liknande gamla trådsanningen "de har inget på mig" inte sant kära Holmes ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-06 kl. 13:18.
Citera
2019-02-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom Sh.Holmes av blint raseri mot SD fabulerat å det värsta tidigare (raderat tack och lov) så vågar jag sätta en del prestige på att detta också är en ur hat sprungen lögn.

Edit: såg nu att Sh.Holmes halv-pudlade och att det var något liknande.
Det är väl så att det är sprunget ur den liknande gamla trådsanningen "de har inget på mig" inte sant kära Holmes ?

Säg en enda lögn jag skrivit om SD? En del är sanningar och en del spekulationer och det torde framgå tydligt vad som är vad, även för en idiot.
Lögner står SD själv för med 6 års otrohet, loggfusk och annat.

Nix daggmasken, jag varken hatar eller ljuger om SD. Jag tillåter inte en sådan som han att stjäla energi eller påverka mitt humör, det är han inte värd.
Nix, fel igen daggmasken, jag pudlar ingenting. EGT har skrivit i tråden att SD sagt någon liknande till henne och andra bekanta :
"De kommer inte få fast den som gjorde det"
Citera
2019-02-06, 13:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med. Sedan ska man också betänka att frasen är tagen ut ur sin kontext.

Citat:
Nej det är ingen trådsanning, det finns med i utredningen. Mer än så kan jag inte säga.

Två personer till i tråden skriver något liknande. Självklart är det svårt att bedöma vad det betyder utan att ha hela sammanhanget och den exakta ordalydelsen.
---------------------------
Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."
------------------------------
Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med. [...]"
Holmes 25/6:

"SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
"
---------------------------------
https://www.flashback.org/sp65755356
Citera
2019-02-06, 13:51
Medlem
Citat:
SD ska ha sagt något liknande till EGT enligt denne. Men du kan ju välja att inte tro på någonting, förutom en gud som skapade jorden och människor till sin avbild...
Om -säger OM!- nu SD skulle ha sagt att man inte kommer att få fast LW:s mördare, så har han, så här långt, utan tvekan fått rätt.
Det är dessutom ingen trådsanning. Det är dagsens sanning.

OffT: Du har fel när du spekulerar i vad jag tror. Jag tror framförallt på Sanningen. Därför ljuger jag inte, varken här på Flashback eller irl.
Citera
2019-02-06, 13:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Två personer till i tråden skriver något liknande. Självklart är det svårt att bedöma vad det betyder utan att ha hela sammanhanget och den exakta ordalydelsen.
---------------------------
Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."
Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med. [...]"
Holmes 25/6:

"SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
"
---------------------------------
https://www.flashback.org/sp65755356

Vad ska SD säga då när folk frågar? "De har bara vår historik och anmälningarna" och "de har ingenting att komma med för ett åtal" är redan kända fakta numera, så han ljög inte.
Det ÄR tunt med omständigheter mot honom när det inte ens räcker för häktning. Vad ska han svara annars tycker du?
Senast redigerad av Rosamund 2019-02-06 kl. 14:02.
Citera
2019-02-06, 13:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Notera datumet 2018-05-22, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.

Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta.

Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng.

Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Jag har bara träffat BO flyktigt men däremot pratat mycket med personer i hennes närhet. Jag gör nog inget väsen av mig och lyssnar och iakttar mest. Min tolkning är att BO hade ett stort kontaktnät men att hon höll olika grupperingar åtskilda. Då jag finns med i ytterkant i alla dessa sammanslutningar så har jag länge tyckt att bilden inte stämmer.

Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.

Vet inte helt vad UW jobbar med men folk pratar om försvaret. Man är övertygad om att hans arbete fördröjde informationen till allmänheten.

Förstår fullt ut att sonen hamnade i konflikt med LW. Det hade jag också. Vem i helsike skulle vilja att barn växa upp i den miljön ?
Det tredje fetade meningen om LWs stora kontaktnät har vi nu fått verifierat genom utredarna. Ingen klartänkt som tagit del av den uppgiften om hennes stora kontaktnät kan väl tro att dom uppåt tusen förhören handlar om att SD är GM?
Aldrig i livet.

Kan inte släppa att det kanske varit NV som mötte upp LW den sena tis kvällen och i ett okontrollerst bråk vid planket och av tidigar uppdämt raseri tog sin mor av daga. Både LW och NV har visat prov på inte rädas att starta bråk som t.om. med behövt polishjälp för att lösa. Otvetydigt finns fog för att NV inte går att avfärda GM.

Jag har endast en avsikt med detta inlägg och det är utan pardon få reda på vem som bragt Lena om livet
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-06 kl. 14:42.
Citera
2019-02-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad ska SD säga då när folk frågar? "De har bara vår historik och anmälningarna" och "de har ingenting att komma med för ett åtal" är redan kända fakta numera, så han ljög inte.
Det ÄR tunt med omständigheter mot honom när det inte ens räcker för häktning. Vad ska han svara annars tycker du?

Jag tillåter mig att ha en åsikt här om du inte misstycker.
Ett svar som låter mera ödmjukt skulle kunna vara: Jag hoppas verkligen dom får fast den som gjorde det. Eller, Det går en mördare lös och det är klart jag är orolig då hon stod mig nära och mördades några hundra meter från mitt hus!
Eller: Jag vill vara till hjälp på alla sätt jag kan att få fast den skyldige. Eller, Dom måste bara få fast mördaren, jag är rädd.

Men inte, hur kan SD veta? Eller varför då när han just släpps från häktningen säga, "Dom kommer inte få fast den som gjorde det"

Varför säger man så till en bekant när man just släpps men fortfarande är misstänkt!?
Citera
2019-02-06, 14:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tillåter mig att ha en åsikt här om du inte misstycker.
Ett svar som låter mera ödmjukt skulle kunna vara: Jag hoppas verkligen dom får fast den som gjorde det. Eller, Det går en mördare lös och det är klart jag är orolig då hon stod mig nära och mördades några hundra meter från mitt hus!
Eller: Jag vill vara till hjälp på alla sätt jag kan att få fast den skyldige. Eller, Dom måste bara få fast mördaren, jag är rädd.

Men inte, hur kan SD veta? Eller varför då när han just släpps från häktningen säga, "Dom kommer inte få fast den som gjorde det"

Varför säger man så till en bekant när man just släpps men fortfarande är misstänkt!?

Jag uppskattar dina åsikter. Har han inte sagt allt det där också? Jag funderar på om fraserna vi läst om här är tagna ur ett längre samtal. Då kan han ju sagt mycket annat om sina tankar och känslor. Men du har inte hört någonting om att han sagt mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in