2019-02-06, 17:06
  #99613
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror jag också, men Combival använder förhöret med Boström för att visa att Kim kunde ha varit i gula huset 10 maj. Jag hävdar att han inte hade möjlighet. Försök att övertyga Combival om att hen har fel.

Varför är just 10 maj ett viktigt datum? KJ säker ju själv att han var i huset den 9e. Och han hade många tillfällen att ta sig dit igen, även den 10e innan söken påbörjades. Förstår av er diskussion att det har att göra med säcken som ett vittne såg i huset den 10e, men begriper inte riktigt vad den har för betydelse.
Citera
2019-02-06, 17:10
  #99614
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Varför är just 10 maj ett viktigt datum? KJ säker ju själv att han var i huset den 9e. Och han hade många tillfällen att ta sig dit igen, även den 10e innan söken påbörjades. Förstår av er diskussion att det har att göra med säcken som ett vittne såg i huset den 10e, men begriper inte riktigt vad den har för betydelse.
Combival hävdar att säcken flyttades 10 maj för ett vittne såg den på eftermiddagen och ett annat vittne såg den inte på kvällen.
Citera
2019-02-06, 17:27
  #99615
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Combival hävdar att säcken flyttades 10 maj för ett vittne såg den på eftermiddagen och ett annat vittne såg den inte på kvällen.

Ok. Svårt att dra slutsatser kring dessa vittnesmål. Vittnena som var där på kvällen såg ju inga spår och var tvungen att dra bort spindelväv från fönstret. Det är ju lite konstigt om Persson hade varit där några timmar tidigare. Dessutom påstår KJ att han var inne i huset dagen innan.
Citera
2019-02-06, 18:04
  #99616
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det går att komma med bil från två håll till Lejonbacksvägen och det är via Lorvenvägen eller Torpgärdesleden som vittnet kom ifrån som såg det som helt säkert var VB, men det var innan Lorvenvögen kommer till Lejonbacksvägen, som visar att hon kom en genväg från Flottiljvägen där KJ hade sin bostad.

Den mest korrekta tiden när KJ kom till föräldrahemmet är det som KJ uppgav 22.00 därför han hade vissa referenser när VB lämnade bostaden och han såg på TV och drack 5 burkar öl och sedan beslutar sig för att se vad den yngre brodern gör.
Han hade bättre koll på tiden än de som satt och spelade och drack öl där i föräldrarhemmet, som också ändrar tiden, som däremot inte KJ gör.
Han säger i förhör att han åker hem vid 23.00 som stämmer in därför han går in på FB 23.12.
När det gäller tiderna är KJ mer trovärdig än den yngre brodern och hans kompis, som ändrar av någon anledning tiden.

Jag har en bestämd uppfattning att spaningsledningen kände till omedelbart när VB var försvunnen att anstiftaren hade anlitat två utlänningar som skulle likvidera henne.
Sannolikt kom den informationen från karateklubben, som hade någon femte kollonare.

När vittnet anmäler den 9 maj att hon hade mött i bil det som helt stämde in att det var VB med tiden och därifrån hon kom, slog spaningsledningen omedelbart ifrån sig det var inte hon och hon hade sett fel m.m.
Spaningsledningen avslöjade de hade planer att sätta skulden på KJ för VB:s försvinnande, som de sannolikt antog att hon blivit mördad.
Vittnesuppgiften blev helt enkelt obekväma och måste raderas på alla vis som gjordes med propaganda.
När en röd Ford skåpbil fanns parkerad inne i skogen sent den kvällen VB försvann, gjordes ingen undersökning där uppgifter fanns var bilen var parkerad.
Det bevisar spaningsledningen måste ha vetat vems bilen var och allt skulle döljas att inte gärningsmännen avslöjades och även anstiftaren.

När kroppsdelarna kom till Gula huset och därintill blev det stora problem därför KJ var under spaning och det kunde därför inte vara han som tog kroppsdelarna till fyndplatsen.
Men det löste sig genom att spaningsprotokollet skall ha ändrats, som gjorde att det blev något hålrum som de påstod han hade inte haft spaning på sig de dagarna när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Sedan påträffade en polis en vit trosa i närheten där vittnet såg det som kan sägas var VB men den sändes aldrig in för kontroll av DNA, sannolikt var det VB:s trosa när den inte sändes in för kontroll.
Självklart är hela fallet en konspiration att KJ skulle få skulden för mordet på VB.

Hål i huvudet, as usual. Kunde asylmördarkommandot kidnappa VB med bil kunde KJ plocka upp henne.

Sluta tjata om tiden. KJ har ingen tidsuppfattning, vilket han säger flera gånger. Dessutom hade han, enligt egen utsago, precis hetsdruckit 5 öl. Brodern preciserar inte i första förhöret utan säger "22-23 tiden". Ombedd att precisera i senare förhör gör han det (närmare 23 än 22), och säger att KJ inte stannade längre än 20 minuter. Är brodern också med i Konspirationen?

Din uppfattning om beställaren = Fagro fantiserar fritt. Tramspelle.

Fortsatt tjat om att "spaningsledningen slog ifrån sig" angående vittnesmålet om den asiatiska kvinnan. Är du helt dum på riktigt? Trollar du? Vad sysslar du med?

Dags att börja anmäla dina ändlösa upprepningar och befria tråden från ditt sabotage.
Citera
2019-02-06, 19:44
  #99617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det går att komma med bil från två håll till Lejonbacksvägen och det är via Lorvenvägen eller Torpgärdesleden som vittnet kom ifrån som såg det som helt säkert var VB, men det var innan Lorvenvögen kommer till Lejonbacksvägen, som visar att hon kom en genväg från Flottiljvägen där KJ hade sin bostad.

Du har fel även här Fagro.
Det finns en tredje väg som går från Sävastvägen upp över Åberget och ner på Lejonbacksvägen. Där man undviker att passera någon bebyggelse. Helt perfekt för KJ.
Citera
2019-02-06, 22:42
  #99618
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där var nog det dummaste du har skrivit i tråden, och det vill inte säga lite. Även om de spanande polismännen inte noterade ett besök i gula huset måste de ha reagerat när benen hittades.

Låt oss läsa vad Boström berättar i polisförhör om 10 maj:

Söket måste ha tagit mer än en timme så Boström gav Kim alibi åtminstone fram till kl 14:33.
Så läser vi vad Boströms styvpappa berättade:

Styvpappan gav alltså Kim alibi från 14:33 till kl 18:30.

Därefter läser vi vad polisen skrev:

Kim har alltså alibi för hela eftermiddagen och kvällen 10 maj. Enligt dig flyttade mördaren en plastsäck i gula huset på eftermiddagen eller kvällen. Alltså är inte Kim mördaren.

Den 10 maj var inte gula huset en fyndplats ännu så det är du som är korkad. Polisen har reagerat på att Kristoffer ofta befunnit sig i området både dag och natt. Han hade många möjligheter att återvända och flytta saker. Jag tror fortfarande att Kristoffer är mördaren även om säcken legat där men försvunnit.
Citera
2019-02-06, 22:47
  #99619
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ok. Svårt att dra slutsatser kring dessa vittnesmål. Vittnena som var där på kvällen såg ju inga spår och var tvungen att dra bort spindelväv från fönstret. Det är ju lite konstigt om Persson hade varit där några timmar tidigare. Dessutom påstår KJ att han var inne i huset dagen innan.

Jag kan förklara. Ett vittne såg den 10 maj en svart sopsäck ligga nedanför fönstret i gula huset. Ett annat vittne som var där senare den dagen lade inte märke till någon säck. Antingen låg den där fast han inte lade märke till den eller så hämtade någon den. Vad jag menar, som Quarrel inte förstår är att den inte låg där när fynden av benen gjordes. Då var den garanterat borta. Vittnet som såg säcken uppfattade att den var tom. (Han sa inte att den var tom). Benen kanske låg där i redan då?
Citera
2019-02-06, 22:51
  #99620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag kan förklara. Ett vittne såg den 10 maj en svart sopsäck ligga nedanför fönstret i gula huset. Ett annat vittne som var där senare den dagen lade inte märke till någon säck. Antingen låg den där fast han inte lade märke till den eller så hämtade någon den. Vad jag menar, som Quarrel inte förstår är att den inte låg där när fynden av benen gjordes. Då var den garanterat borta. Vittnet som såg säcken uppfattade att den var tom. (Han sa inte att den var tom). Benen kanske låg där i redan då?

En mycket enkel förklaring om din sopsäck, någon var inne i lokalen och såg att en tom sopsäck fanns där och tog hand om den, därför den personen behövde en sopsäck.
Citera
2019-02-06, 22:54
  #99621
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
En mycket enkel förklaring om din sopsäck, någon var inne i lokalen och såg att en tom sopsäck fanns där och tog hand om den, därför den personen behövde en sopsäck.

Mycket möjligt? Den där säcken varken friar eller fäller Kristoffer.
Citera
2019-02-06, 23:14
  #99622
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ok. Svårt att dra slutsatser kring dessa vittnesmål. Vittnena som var där på kvällen såg ju inga spår och var tvungen att dra bort spindelväv från fönstret. Det är ju lite konstigt om Persson hade varit där några timmar tidigare. Dessutom påstår KJ att han var inne i huset dagen innan.

Man ska nog vara försiktig med den typen av vittnesuppgift, då den kan vara väldigt subjektiv.
Citera
2019-02-06, 23:39
  #99623
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror jag också, men Combival använder förhöret med Boström för att visa att Kim kunde ha varit i gula huset 10 maj. Jag hävdar att han inte hade möjlighet. Försök att övertyga Combival om att hen har fel.

Och vad är det som talar för att det du hävdar är rätt och riktigt ?
Vet du med 100 % säkerhet att KJ inte hade möjlighet ?
Citera
2019-02-06, 23:46
  #99624
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den här asiatiska kvinnan som vittnet möter på Lejonbacksvägen blir mycket trovärdigt att det var VB när något mord aldrig skett i bostaden.
Det som stämmer med vittnets uppgifter är att tiden är korrekt, lämnar VB KJ:s bostad vid 21.00 tiden är det logiskt att hon fanns där på Lejonbacksvägen 21.30, sedan kommer hon in på Lejonbacksvägen som är en genväg från Flottiljvägen där KJ hade sin bostad.
Enligt vittnets uppgifter stämmer signalementet att det var VB, sedan får man inte glömma att hon hade sin man som körde bilen och såg sannolikt också den asiatiska kvinnan.
De körde väldigt sakta endast 30 km som gör att vittnet hade god tid att se den här asiatiska kvinnan, eftersom det var mycket ovanligt att någon gick efter den vägen, som också är en återvänds väg, det finns ingen genomfart för biltrafik efter Lejonbacksvägen.
Den här tiden den 4 maj vid 21.30 tiden är det inte mörkt i Boden en lätt skymning kan man påstå, men inte mörkt.

Jag kan inte se annat utan att det var VB som gick efter Lejonbacksvägen och något alternativ har aldrig kommit fram.

Vad spelar det för roll att det är en "återvänds väg" i sammanhanget ?
Tror du att vittnet blir mer trovärdig av detta ?
Så trots att det är lätt skymning så ser vittnet att det är VB ?
Tror faan att du inte kan se nåt annat än att det var VB vittnet såg .
Annars faller ju dina påhittade ninjor och beställaren och hela skiten .
Vilket ingen mer än du tror på ?
Hur kommer det sig egentligen storutredarn ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in