Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 03:27
  #98413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Dina tidslinjer är lika kass i alla mordfall , inte bara vad gäller KJ:s mord på VB .
Du minns väl en annan mördare som satt på trappan trots att han just då var på mördarstråt .
Vad KJ uppger är totalt ointressant i sammanhanget .
Alla sketna mördare ljuger så nästan tror sig själva .
Och lyckas de inte övertyga sig själva har dom ju alltid dig att förlita sig på .
Du tror ju alltid att alla mördare talar sanning , precis som i KJ.s fall .
Han ljuger som en hel hästhjord travar och du går på allt med hull och "hår" .
Du måste förstå att en utredning inte kan hitta "dina" mördare som inte ens existerar .
Förklara exakt hur de politiska direktiven såg ut för att KJ skulle bli den skyldige .
Varför skulle någon genom politiska direktiv vilja peka ut en byfåne som KJ ?
Han pekade ju ut sig själv så att det räcker ...
Alla mordfall jag rotat i har jag lösningen på, men som inte överensstämmer med domsluten, samma sak med det här fallet.


Det är alltid med åklagarna när de kör fast och pusslet inte stämmer ja då är det den misstänkte som ljuger, men är en dålig ursäkt.
Vid förhör av den misstänkte är det lätt att få fram om den misstänkte kommer med lögner, när gärningsmännen blir utsedda kommer åklagarna att köra fast förr eller senare som är garanterat.
Fallen som jag rotat i har haft utsedda gärningsmän. Det första fallet var CP och OP mordet.
Du kan kalla KJ vad du vill, men han blev utsedd att få skulden för mordet på VB som han aldrig begått.
När en oskyldig blir utsedd till gärningsman är orsaken att den skyldige skall döljas och det måste komma från högre nivå.
När sådant sker blir det uppgörelse med skenrättegång i annat fall skulle det bli fastkörning i rättegången.
Det kända OP fallet, CP fick 25 år för att sedan bli helt friad, utan att någon förändring i fallet skett.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-01-17 kl. 04:14.
Citera
2019-01-17, 03:37
  #98414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Alla mordfall jag rotat i har jag lösningen på, men som inte överensstämmer med domsluten, samma sak med det här fallet.

Det är alltid med åklagarna när de kör fast och pusslet inte stämmer ja då är det den misstänkte som ljuger, men är en dålig ursäkt.
Vid förhör av den misstänkte är det lätt att få fram om den misstänkte kommer med lögner, när gärningsmännen blir utsedda kommer åklagarna att köra fast förr eller senare som är garanterat.
Fallen som jag rotat i har haft utsedda gärningsmän. Det första fallet var CP och OP mordet.
Du kan kalla KJ vad du vill, men han blev utsedd att få skulden för mordet på VB som han aldrig begått.
När en oskyldig blir utsedd till gärningsman är orsaken att den skyldige skall döljas och det måste komma från högre nivå.
När sådant sker blir det uppgörelse med skenrättegång i annat fall skulle det bli fastkörning i rättegången.
Det kända OP fallet, CP fick 25 år för att sedan bli helt friad, utan att någon förändring i fallet skett.

Haha!
Du är banne mig helt otrolig.
Lösningen på alla. Hahaha...
Aldrig funderat på varför dina teorier aldrig stämmer med domslut?
Citera
2019-01-17, 03:48
  #98415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
I detta inlägg så anklagar du först spaningsledningen för att vara korrupta på något vis för att sen avsluta ditt inlägg med att skriva att poliser aldrig sysslar med fusk.
Fattar du inte hur totalt splittrat detta nonsens låter?
Sverige har ett mycket dåligt rättssystem som gör det möjligt att styra rättsfall.
Rättssytemet i många tredje världens länder som varit engelska kolonier har bättre rättssystem.

En högre polischef och biträdande leder brottsutredningen som sedan har under sig utredare och andra poliser som gör förhör m.m.
Den misstänkte har hela tiden tillgång till advokat.
När utredningen är klar sammanställes en förundersökning som går till åklagare som är minst två stycken när det gäller grövre brott och de här åklagarna bestämmer om det skall bli åtal eller inte.
Åklagarna kan begära kompletteringar om det finns oklarheter i fallet
Anser åklagarna att den misstänkte skall åtalas går det till domstolen som väcker åtal mot den misstänkte.

Med ett sådant rättssystem finns det ingen möjlighet för politisk påverkan och utredningarna skulle bli justa och gärningsmännen åker fast, och inga utsedda oskyldiga personer.

Sverige kommer inte att ändra sitt uråldriga rättssystemet av den orsaken då försvinner möjligheten för politisk påverkan av ett rättsfall.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-01-17 kl. 03:55.
Citera
2019-01-17, 04:35
  #98416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
I detta inlägg så anklagar du först spaningsledningen för att vara korrupta på något vis för att sen avsluta ditt inlägg med att skriva att poliser aldrig sysslar med fusk.
Fattar du inte hur totalt splittrat detta nonsens låter?

Du kanske kan förklara, när polisen tar fram material som bland annat visar att KJ är ingen gärningsman men undanhålls av spaningsledningen.
Polisen tog fram vittnesuppgifter om att det sannolikt var VB som gick på Lejonbacksvägen 21.30, men avfärdades av spaningsledningen.
Polisen tog fram den vita trosan, men avfärdades av spaningsledningen som inte lät sända in den för DNA kontroll m.m.
Varför undersöktes inte beställarens alla bilar som han hade den 4 maj , därför en röd Ford bil fanns gömd i skogen 4 maj som jag framfört tidigare och maj månad utannonserades på Blocket en röd Ford skåpbil till försäljning, kanske samma bil, men ingen undersökning.
Jag anser att det var beställaren som skaffade fram skåpbil till gärningsmännen, därför mordet på VB gick inte att utföra utan tillgång till skåpbil.

Spaningsledningen undvek inse att en beställare var inblandad fastän det var självklart, med det material som var tillgängligt.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-01-17 kl. 05:15.
Citera
2019-01-17, 05:02
  #98417
Medlem
I länder som har korrumperade poliser fungerar inget rättssystem, men så är inte fallet med poliskåren i Sverige.
Polisens motiv är att lösa brottet, som är deras jobb och ger tillfredsställelse för jobbet, men sedan när det blir en skenrättegång och gärningsmannen går fri, blir jobbet meningslöst för polisen.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-01-17 kl. 05:13.
Citera
2019-01-17, 06:01
  #98418
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag känner inte till namnet på personen men det är han som beställde mordet på VB och anlitade två utlänningar att utföra det mot betalning naturligtvis svarta kulor, han planerade mordet och det var så miserabelt planerat att jag även kallar honom för Klanten.
Man kan påstå att han sköt sig själv i båda fötterna med hans planering.
Han lurade VB att bege sig mot Lejonbacksvägen hon trodde säkert hon skulle träffa sin "lover" men klanten hade ordnat med gärningsmännen ett bahåll, men risken fanns att någon boende kommer hem, som också skedde hon mötte det som blev vittnet på Lejonbacksvägen.
Nu måste det här vittnet raderas bort i annat fall blev det helt omöjligt att få KJ som gärningsmannen som var planerat, därför kan det misstänkas att det var politisk inblandning i fallet när ett mycket trovärdigt vittne skall utraderas och ses som obekväm.
Helt säkert ordnade han med en skåpbil för gärningsmännen och visade platsen där de skulle gömma kroppen på isen i ett värn.
Men toppen av Klanten är när han anlitar gärningsmännen att föra kroppsdelarna till Gula huset och därintill och ser till att han själv inte finns på orten och därigenom få alibi att inte han har mördat VB.


Ojså intresserant.

Vem mer skulle vilja mörda henne?
Vad var motivet?
Citera
2019-01-17, 06:46
  #98419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ojså intresserant.
Vem mer skulle vilja mörda henne?
Vad var motivet?

Det finns alltid motiv vid alla mord, för mordet på VB var det sannolika motivet att hon på Facebook och till vänner sade att hon väntade barn, den som ansåg sig vara ansvarig för det ville inte ta på sig faderskapet och därför blev hon likviderad av inhyrda gärningsmän.
Om det skulle varit en svensk kvinna kan jag aldrig tro något sådant hänt, men nu var det en tjej med utländskt ursprung, därför var mordet rasistiskt.
Polisen undersökte mycket noggrant hennes telefonlista och Facebook, sam hennes bekanta och där fanns ingen tänkbar gärningsman, därför kan man påstå att de var inhyrda.
Citera
2019-01-17, 09:19
  #98420
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Jag har skrivit fel, sorry! Vägen heter inte 383 utan det är svedjebergsleden som sen går ihop med flarkenvägen. I Boden säger man bara flarkenvägen. Jag tänkte jag skulle vara tydlig med att hitta vägnummer men måste ha sett helt snett uppenbarligen.
Kika på google maps så ser du där dom går ihop strax innan första huset i Lillträsk(gårdarna heter likadant som sjön som ligger lite längre bort efter vägen). Mellan det dom går ihop och första gården finns "stigen" till jaktkoja. Syns tydligt på satellitläge.

Ok, då är jag med tror jag. I det här området?: https://www.google.com/maps/@65.8153.../data=!3m1!1e3

Du får gärna zooma in jaktkojan med Google maps och länka.
Citera
2019-01-17, 09:27
  #98421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missbruk1
Hahaha du är helt otrolig asså. Skrämmande att ni får ha internetuppkoppling inne på rättspsyk, ta din medicin och färglägg innanför linjerna istället.
När det sker sådana här fall med politisk inblandning som nu KJ fallet blir det också en massiv indoktrinering med TV och annan media, samt även de självutnämnda experterna dyker upp med sina analyser och allting följer politikernas linje, ingen skulle tänka sig att gå emot auktoriteten.
Det skulle bli en utfrysning och kanske de mister jobbet också.
Den nationelle brottsgurun sticker alltid fram hakan och följer alltid politikernas linje, därför han njuter av att sitta i TV soffan och plädera vilken stor expert han är.
Fastän sanningen är den han har aldrig löst ett enda mordfall. Man kan påstå att alla följer strömmen och när den oskyldige blir dömd kanske i två domstolar, finns det ingen som vågar börja ifrågasätta auktoriteten.
Därför sker det en indoktrinering som inte personerna är medvetna om, när de inte har tid och intresse att analysera förundersökningen, som alltid är mycket bra.
På sin höjd läser de domen och tror blint på det som står i den.
Att de skulle överge sin tro är inte möjligt, utan de anser att andra har fel och de rätt, även hur galet det än är.
Sedan blir försvaret att när nästan alla andra har samma åsikt kan de inte ha fel, men de inser inte att alla de är indoktrinerade, de sitter i samma båt hela högen.
Citera
2019-01-17, 09:55
  #98422
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns alltid motiv vid alla mord, för mordet på VB var det sannolika motivet att hon på Facebook och till vänner sade att hon väntade barn, den som ansåg sig vara ansvarig för det ville inte ta på sig faderskapet och därför blev hon likviderad av inhyrda gärningsmän.
Om det skulle varit en svensk kvinna kan jag aldrig tro något sådant hänt, men nu var det en tjej med utländskt ursprung, därför var mordet rasistiskt.
Polisen undersökte mycket noggrant hennes telefonlista och Facebook, sam hennes bekanta och där fanns ingen tänkbar gärningsman, därför kan man påstå att de var inhyrda.

Ha Ha Ha
Den som ansåg sig ansvarig ?
Så karatetränaren dödade VB för att hon skrivit på facebook att hon väntade barn ?
Men karatetränarens fru visste ju om hans vänsterprassel redan sen tidigare .
Vad du tror saknar betydelse .
Vad spelar det för roll varifrån kvinnan kommer ?
Är inte skadan lika stor för karatetränaren om kvinnan är svensk ?
Har du bevis för att det spelar någon roll och på vilket sätt är det rasistiskt ?
Du menar förstås att KJ har något emot asiater och därför dödade VB .
Naturligtvis fanns gärningsmannen på telefonlistan .
Kristoffer , KJ , Kibbe , KIM arslet Johansson .
__________________
Senast redigerad av boidis12 2019-01-17 kl. 10:25.
Citera
2019-01-17, 10:05
  #98423
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Alla mordfall jag rotat i har jag lösningen på, men som inte överensstämmer med domsluten, samma sak med det här fallet.


Det är alltid med åklagarna när de kör fast och pusslet inte stämmer ja då är det den misstänkte som ljuger, men är en dålig ursäkt.
Vid förhör av den misstänkte är det lätt att få fram om den misstänkte kommer med lögner, när gärningsmännen blir utsedda kommer åklagarna att köra fast förr eller senare som är garanterat.
Fallen som jag rotat i har haft utsedda gärningsmän. Det första fallet var CP och OP mordet.
Du kan kalla KJ vad du vill, men han blev utsedd att få skulden för mordet på VB som han aldrig begått.
När en oskyldig blir utsedd till gärningsman är orsaken att den skyldige skall döljas och det måste komma från högre nivå.
När sådant sker blir det uppgörelse med skenrättegång i annat fall skulle det bli fastkörning i rättegången.
Det kända OP fallet, CP fick 25 år för att sedan bli helt friad, utan att någon förändring i fallet skett.


Bevisa ditt svammel med dokument och konversationen mellan de som utsett
arslet KJ som gärningsman i fallet där han dödar och styckar VB .
Vem eller vilka är den eller de på högre nivå som beordrat detta att KJ ska utses som gärningsman ?
Dina bevis måste också vara bättre än polisens och alla andra inblandade
för att du ska vara trovärdig annars är du ju lika kass som KJ på att ljuga .
Och inga jävla upprepningar nu utan endast konkreta bevis .
Andra fall har inte ett jävla skit med KJ:s mord på och styckninga av VB att göra .
Förklara annars på vilket sätt CP var inblandad i mordet på VB .
Var han en av KJ:s låtsaskompisar ?
Citera
2019-01-17, 10:09
  #98424
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När det sker sådana här fall med politisk inblandning som nu KJ fallet blir det också en massiv indoktrinering med TV och annan media, samt även de självutnämnda experterna dyker upp med sina analyser och allting följer politikernas linje, ingen skulle tänka sig att gå emot auktoriteten.
Det skulle bli en utfrysning och kanske de mister jobbet också.
Den nationelle brottsgurun sticker alltid fram hakan och följer alltid politikernas linje, därför han njuter av att sitta i TV soffan och plädera vilken stor expert han är.
Fastän sanningen är den han har aldrig löst ett enda mordfall. Man kan påstå att alla följer strömmen och när den oskyldige blir dömd kanske i två domstolar, finns det ingen som vågar börja ifrågasätta auktoriteten.
Därför sker det en indoktrinering som inte personerna är medvetna om, när de inte har tid och intresse att analysera förundersökningen, som alltid är mycket bra.
På sin höjd läser de domen och tror blint på det som står i den.
Att de skulle överge sin tro är inte möjligt, utan de anser att andra har fel och de rätt, även hur galet det än är.
Sedan blir försvaret att när nästan alla andra har samma åsikt kan de inte ha fel, men de inser inte att alla de är indoktrinerade, de sitter i samma båt hela högen.

Jag är ledsen Fagro men jag kan inte ta dig på allvar. Vårat samhälle fungerar inte som du påstår. Visst händer det att oskyldiga döms men det är ytterst ovanligt i Sverige. Det är säkert mycket vanligare i andra länder, USA bland annat. Vatchareeya var ingen person som skulle få hela rättssystemet att bli korrumperat. Hon var en helt vanlig tjej som tyvärr föll offer för en sjuk människa, Kristoffer. Du kommer aldrig tro att det är så men ingen kommer heller tro att det ligger någon sanning i dina konspirationsteorier. Jag tycker att du verkar vara en smart person. Hövlig är du också. Det är något jag respekterar hos dig. Det är synd att du har dessa tankar om svenskt rättsväsende för det krävs faktiskt mycket för att bli dömd i Sverige, ibland händer det att jag tycker de är lite för lama som i fallet Linda Chen. Jag hade gärna sett den mördaren inlåst också. "Hellre fria än fälla" borde inte fått gälla i det fallet, och när det handlar om fler gärningsmän som skyller på varandra för ett mord fast båda varit delaktiga borde ingen gå fri som de gör idag, där borde det bli tuffare.

Jag vet inte vad du hade nöjt dig med för bevis i det här fallet? Men jag anser att bevisen är mer än nog för fällande dom. Det går alltid att hitta på andra alternativ för allting (det är väldigt lätt), men det blir så otroligt osannolikt och ologiskt då. Skulle du vilja ha det så att polis och åklagare tillbringade sin tid med att hitta på andra förklaringar till alla bevis och indicier helt tagna ur deras egen fantasi så ingen misstänkt mördare skulle kunna fällas? Det skulle vara fasansfullt, men det är precis det du och Quarrel håller på med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback