2019-02-06, 04:39
  #99601
Medlem
Hovrätten konstaterar att det i hans och faderns berättelse i denna del finns oredovisade tidsspann, bland annat nattetid, samt att föräldrahemmet ligger mycket nära de platser där fynden av kroppsdelarna har gjorts. Kristoffer Johansson är som tidigare påtalats mycket väl bekant med omgivningarna där fynden gjordes.
Enligt hovrättens mening har det därför varit fullt möjligt för Kristoffer Johansson att på kort tid förflytta sig i området och placera kroppsdelarna i det gula huset den aktuella helgen.
Enligt domen i Hovrätten
KJ och fadern har hävdat att KJ fanns i föräldragården som de hade full uppsikt på KJ den tiden när kroppsdelarna skall ha kommit till fyndplatsen.
Familjen ville ha uppsikt på KJ därför de var rädd att han skulle utsättas för våld genom all hatpropaganda som spreds av media.
Hovrätten förklarar inte hur stora tidsspannen är utan det kan ses som spekulationer eller påhitt, när man ser till där kroppsdelarna förvarades enligt polisens undersökning, hade KJ ingen möjlighet överhuvudtaget att ta dem till fyndplatsen.
Sedan hade KJ spaning på sig den här tiden som han själv kände till, därför finns det ingen logik att han skulle ha flyttat några kroppsdelar om han skulle haft några, som han inte hade.
Eftersom KJ aldrig tog några kroppsdelar till fyndplatsen är han också oskyldig till mordet på VB.


Men Hovrätten måste komma med att det fanns tidsspann som de har inga bevis på, utan ett påstående som saknar bevis, för att han skulle kunna dömas för ett mord han aldrig begått.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-02-06 kl. 04:59.
Citera
2019-02-06, 13:34
  #99602
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han sölade ner bagageutrymmet och visste även att det var där polisen hittade blod. Det är märkligt. Han visste väl att han skyddat sig tillräckligt från att söla ner i kupèn? Det krävs inga underverk, ett par handskar som han tar av sig innan han sätter sig i bilen och ett skydd på sätet eller ett ombyte av kläder. Han var smart nog för att förstå att han måste göra sig av med de kläder han använt. Det berättade han i förhör hur han skulle gjort med det.

Hans mobiltrafik kan man ha många synpunkter på. Mobilerna var ofta avstängda och samtal och sms besvarades inte. Han var väl smart nog att lämna dessa hemma ibland? Man kan undra om hans val av dumpningsplats var mer planerad än vad man tror eftersom masten täcker in både fyndplatser och föräldrahemmet? Eller så var det bara en slump.

Med tanke på hur det såg ut i både KJs bil och lägenhet i FUP, LSS-stöd, dokumenterade oförmåga att städa och hålla rent kring sig, polisernas omdöme från besöket i lägenheten den 8 maj, så framstår det som helt osannolikt att KJ ska ha lyckats utföra mordet under den begränsade tid som det påstås 4-5 maj, när han befunnit sig i lägenheten hela perioden, vilken uppenbart INTE är mordplatsen.

Vilka kläder påstår du att KJ gjort sig av med? Du har påstått tidigare i tråden att kronkläderna är borta, men du slirar på källhänvisningen.

Artilleribat A8 V 270°, dvs mobilcellen som täcker KJs hem pekar rakt västerut, dvs i rakt motsatt riktning till FP och FH. Trodde du kände till det vid det här laget, eller höftar du bara? Enligt signaleringslistan(FUP s870) är KJs telefon är påslagen och befinner sig under mobilcellen som täcker hans bostad kl 20.26 den 4 maj. Har du källa på att telefonen skulle varit avslagen under den här perioden?

Du framstår ju bara mer och mer genuint oseriös när du inte kan belägga dina påståenden.
__________________
Senast redigerad av cupidfoot 2019-02-06 kl. 13:36.
Citera
2019-02-06, 13:45
  #99603
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Med tanke på hur det såg ut i både KJs bil och lägenhet i FUP, LSS-stöd, dokumenterade oförmåga att städa och hålla rent kring sig, polisernas omdöme från besöket i lägenheten den 8 maj, så framstår det som helt osannolikt att KJ ska ha lyckats utföra mordet under den begränsade tid som det påstås 4-5 maj, när han befunnit sig i lägenheten hela perioden, vilken uppenbart INTE är mordplatsen.

Vilka kläder påstår du att KJ gjort sig av med? Du har påstått tidigare i tråden att kronkläderna är borta, men du slirar på källhänvisningen.

Artilleribat A8 V 270°, dvs mobilcellen som täcker KJs hem pekar rakt västerut, dvs i rakt motsatt riktning till FP och FH. Trodde du kände till det vid det här laget, eller höftar du bara? Enligt signaleringslistan(FUP s870) är KJs telefon är påslagen och befinner sig under mobilcellen som täcker hans bostad kl 20.26 den 4 maj. Har du källa på att telefonen skulle varit avslagen under den här perioden?

Du framstår ju bara mer och mer genuint oseriös när du inte kan belägga dina påståenden.

Jaså , det är helt OSANNOLIKT att KJ har hunnit med att mörda VB va ?
Var det inte du som ville ha ett beslagsnummer på kronkläderna som var borta ?
Det var väl jävligt korkat att vilja ha ett beslagsnummer på försvunna kläder .
Särskilt som det var KJ som såg till att de försvann .
Du får väl läsa FUP å kanske du hittar var det står om kläderna .
Det är tydligen lite problem med läsförmågan ibland ...
Citera
2019-02-06, 13:48
  #99604
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jaså , det är helt OSANNOLIKT att KJ har hunnit med att mörda VB va ?
Var det inte du som ville ha ett beslagsnummer på kronkläderna som var borta ?
Det var väl jävligt korkat att vilja ha ett beslagsnummer på försvunna kläder .
Särskilt som det var KJ som såg till att de försvann .
Du får väl läsa FUP å kanske du hittar var det står om kläderna .
Det är tydligen lite problem med läsförmågan ibland ...

Du som har så bra koll kanske kan hjälpa mig? Var hittar jag info om dessa försvunna kronkläder?
Citera
2019-02-06, 13:53
  #99605
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Du som har så bra koll kanske kan hjälpa mig? Var hittar jag info om dessa försvunna kronkläder?


Läs FUP , de finns inte bland beslagsmaterialet i alla fall .
Var tror du att sängen , duschdrapperiet o ryggsäcken finns ?
Kanske på samma ställe som händerna och höftkulan ...
Citera
2019-02-06, 13:59
  #99606
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Läs FUP , de finns inte bland beslagsmaterialet i alla fall .
Var tror du att sängen , duschdrapperiet o ryggsäcken finns ?
Kanske på samma ställe som händerna och höftkulan ...

Har läst FUP, båda domarna och resningsansökan men kan inte hitta någon info om att några kläder skulle saknas?

EDIT: Finns det överhuvudtaget något beslagsprotokoll på KJ's kläder? Har för mig jag läst om kläder beslagtagna från VB, terrängen mm. men inget om KJ's kläder.


Duschdraperiet säger boendestödjaren BB att det försvann långt tidigare.

Uppgiften om den "stora ryggsäcken" var som jag förstår det en uppgift som kom från AB, men ingen annan kan verifiera att denna "stora ryggsäck" skulle ha funnits i KJs ägo och det finns inga bilder på KJ med någon större ryggsäck heller. Slutsatsen är att AB minns fel(han har ju enligt egen utsago i TR dåligt minne)
__________________
Senast redigerad av cupidfoot 2019-02-06 kl. 14:05.
Citera
2019-02-06, 14:48
  #99607
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför måste det vara en lögn? Om de spanade på Kristoffer den dagen finns det väl ingen anledning för dem att reagera över att Kristoffer går in i gula huset en eller ett par gånger?
Det där var nog det dummaste du har skrivit i tråden, och det vill inte säga lite. Även om de spanande polismännen inte noterade ett besök i gula huset måste de ha reagerat när benen hittades.

Låt oss läsa vad Boström berättar i polisförhör om 10 maj:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Dagen därpå blev han kontaktad av Kristoffer vid 1200 tiden. Han kommer inte ihåg om han
ringde eller bara kom förbi säger Boström. Han ville ha med honom och bröderna [H]
på ett nytt sök denna dag. Alltså den 10 maj vilket Boström säger att han är helt säker på. Det
blev så att vi alla tre accepterade att följa med och blev därefter hämtade av honom säger han.
[...]
Detta sök var avslutat ca 13.30-14.00 enligt Boström. Sedan åkte vi alla till brandstationen
för att rapportera och eventuellt få nya sökområden.

Kristoffer tog kontakt med en polis där säger Boström. Vi var även med och han ser hur
Kristoffer pekar ut ett område i Norra Svartbyn och ytterligare ett större område upp mot
skogen och bergen som ligger öster om denna plats. Boström uppfattar att det är ett stort
område att söka igenom. Boström är medveten om att Kristoffers föräldrar bor i norra
Svartbyn.
Boström säger att han fick den uppfattningen att de fyra skulle söka igenom området i norra
Svartbyn men även det stora området som Kristoffer pekat på.
De började med att åkte hem till Kristoffers föräldra hem där de bland annat träffade dennes
yngre bror Daniel. Till platsen åkte de med Kristoffer. Därefter började de söka i när området
bland villorna. Boström minns att de kom fram till att det inte var någon ide att leta inne på
villatomterna. Detta eftersom att om det fanns några fynd så skulle de boende upptäcka detta.
Han kommer inte ihåg hur länge de letade igenom detta område. Han tillfrågas om Daniel var
med på detta sök. Boström minns inte om han var med.
Sedan de var klar med området i norra Svartbyn hoppade alla in i Kristoffers bil. Han är helt
säker på att Daniel inte var med på denna tur. Det var förutom Kristoffer och han själv också
bröderna [H]. Boström minns att Kristoffer körde bilen upp mot det område där de
tidigare haft sin spelplats. De har inte kvar detta område längre säger Boström. Han kommer
inte ihåg precis hur de färdades men minns att de passerade Erikslund och den stora rondellen
på väg dit.
Under förhöret så kör förhörsvittnet Ahlqvist bilen i riktning mot området
Mjösjöberget-Gammelängsberget och vittnet tillfrågas om detta är den väg de färdades på.
Han korrigerar och säger att de körde via Erikslund och den stora rondellen istället. På väg
upp mot området så pratar Boström om " en glänta där vårt område började på ". Med det
menar han att det finns en glänta vid vägen som han känner igen och att det var här de
brukade börja sina spel när de var i detta område under 2012. Förhörsvittnet fortsätter att köra
bilen i riktning upp mot det gula huset och den vägkorsning som finns strax innan. Den
korsning där vägen till vänster i korsning är utrustad med en vägbom. Precis när vi kommer
fram till korsningen med gula huset ca 30 meter framåt så känner Boström igen sig och pekar
till vänster där det finns en glänta eller öppet område.
Enligt Boström var det hit de körde den 10 maj 2013 med Kristoffer som chaufför efter att de
sökt igenom norra Svartbyn. Han minns att de stannade bilen och att det började regna.
Boström är lite osäker om någon överhuvudtaget lämnade bilen. Om någon gick ur så var det
alldeles i närheten av bilen på vägen. Det uppstod en diskussion inne i bilen där Boström och
Andreas Herzberg ansåg att de var för trötta för att orka genomföra några ytterligare sök i
skogen. De pratade om att det var ett jättestort sökområde och att det var väldigt snårig och
tät skog i detta område. Boström utrycker att vi var "dödströtta" och inte orkade mer idag.
Boström tillfrågas om han kommer ihåg någon tid när de befinner sig i denna vägkorsning.
Det var eftermiddag men inte kväll svarar han.
Söket måste ha tagit mer än en timme så Boström gav Kim alibi åtminstone fram till kl 14:33.
Så läser vi vad Boströms styvpappa berättade:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Marianne och jag bestämde att vi också skulle delta i sökandet. Vi åkte upp till
samlingsplatsen vilket var Boden brandstation.
Där träffade vi "Kibba", Alexander och [PH]. Jag fick i uppdrag av Missing
people att ta mig till ett sökområde och vara ansvarit för sökning i detta område. Jag tog med
mig min fru Marianne, "Kibba", Alexander och [PH] till angiven sökplats. Jag
tog där kontakt med en anvisad person som har mobiltelefon 0703955003, jag ser att jag la in
numret i min mobiltelefon, kl 14.33 den 10 maj 2013.
Den person som har detta telefonnummer vill jag minnas kallades Bosse och företrädde
Missing people.
När jag och mitt sökteam kom till sökområdet tog jag kontakt med Bosse, denne Bosse
pekade ut ett sökområde som jag uppskattar till 6-7 hektar stort att söka igenom. Det ligger
mellan Sävasvägen och väg 97. Vid utgick från Torpgärdsleden. Vi gick parallellt med väg
97 (Luleåvägen).
Vi tittade under vägtrummor, diken, gropar, buskar. Jag tyckte att jag gav tydliga direktiv.
Förutom ovan personer deltog även för mig två okända kvinnor, en okänd man samt en ung
tjej.
Alexander berättade för mig att det området hade de redan sökt igenom på onsdagen, han
tyckte det varit bättre att söka i ett nytt område. Jag är helt säker på "Kibba" var med hela
tiden och sökte.
Jag kommer ihåg att [PH] och Kibba kommenterade att även om de sökt genom
området tidigare så var det väl bra att göra det igen om de missat något.
Väl tillbaka på uppsamlingsplatsen skrev jag ner namnen på alla som deltagit vid
avsökningen. Listan lämnade jag till Missing people.
Vid 16.30 åkte vi ut till nästa tilldelade sökområde. Området heter Lövronningen i anslutning
till skogskyrkogården.
Samma personer som ovan åkte ut till detta sökområde plus ytterligga personer, totalt var ca
20-25 personer. Denna gång var Missings peoples Bosse och [GL] som
ansvarade för söket.
Vi åkte ut till platsen i olika bilar. I Kibbas bil åkte [PH], en kvinna och eventuellt
en till kvinna.
Vi följde kanten på skogskyrkogården, längs ängarna. Jag gick framför med hunden är vi
gjorde söket. Jag och Marianne lämnade vid 18.30 tiden. Alexander och "Kibba" var då
fortfarande kvar och sökte.
Styvpappan gav alltså Kim alibi från 14:33 till kl 18:30.

Därefter läser vi vad polisen skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
2013-05-10|20:45:00|Kristoffer avslutar sök med Missing People|Lista över sökare|Missing People sökare
2013-05-10|21:27:00|Kristoffer lämnar räddningstjänsten i en personbil|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
2013-05-10|21:30:00|Kristoffer anländer försäldrarnas bostad och går in i huset|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
2013-05-10|22:40:00|Kristoffer lämnar föräldrarnas bostad i sin bil|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
2013-05-10|22:52:00|Kristoffer kör bil till sin bostad. Han parkerar och går in i sin bostad|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
2013-05-10|23:41:00|En man anländer till Kristoffers bostad. Mannen är klädd i röd jacka|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
2013-05-10|23:57:00|Man i röd jacka lämnar Kristoffers bostad|Span-PM|Polismyndigheten i Norrbotten
Kim har alltså alibi för hela eftermiddagen och kvällen 10 maj. Enligt dig flyttade mördaren en plastsäck i gula huset på eftermiddagen eller kvällen. Alltså är inte Kim mördaren.
Citera
2019-02-06, 14:59
  #99608
Medlem
Försöker man sätta in KJ som gärningsmannen för VB finns det absolut ingenting som stämmer in, utan det visar att KJ blev utsett till gärningsmannen för att de utländska kvinnomördarna lejda mot betalning av anstiftaren skulle gå fria.
Att mordet skulle ha skett i bostaden är uteslutet, som av många sågs som en möjlighet att få KJ till gärningsmannen, men den möjligheten finns inte.
Nationelle Brottsgurun försökte lägga fram bluffen i sitt TV program, och har visat att det är ingen seriös person som kommer med sådant skrävel.
Det som är skrämmande är att åtalet, Hovrätten och media framfört att bostaden skulle kunna vara brottsplatsen.

De enda som gått emot den här bluffen är polisen som undersökte bostaden två gånger, även med spårhundar och kom fram till att bostaden var ingen brottsplats.

Sedan har någon försökt komma med påståendet att KJ skulle ha följt efter VB och på det viset var han gärningsmannen, men den möjligheten finns inte utan är helt utesluten, därför VB gick mot Lejonbacksvägen där det inte var framkomligt med bil, därför den vägen hon tog finns ingen bilväg som ansluter till Lejonbacksvägen.
När VB lämnade bostaden hos KJ sade hon att hon skulle gå hem som blir en helt annan väg än den hon gick, som bevisar att hon skulle möta någon efter vägen som hon tog, hon blev lurad in i ett bakhåll av anstiftaren.

Där vittnet mötte det som helt säkert var VB 21.30 var innan Lorvensvägen som kommer ned till Lejonbacksvägen.
Enligt KJ:s uppgifter kom han till föräldragården 22.00 och åkte därifrån 23.00, som stämmer in mycket bra därför han gick in på FB 23.12 och hade sista nedladdningen 23.53 och sedan gick han in igen 02.32, därför kan KJ uteslutas från att ha följt efter VB, när hon lämnade KJ:s bostad 21.00.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2019-02-06 kl. 15:10.
Citera
2019-02-06, 15:31
  #99609
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Sedan har någon försökt komma med påståendet att KJ skulle ha följt efter VB och på det viset var han gärningsmannen, men den möjligheten finns inte utan är helt utesluten, därför VB gick mot Lejonbacksvägen där det inte var framkomligt med bil, därför den vägen hon tog finns ingen bilväg som ansluter till Lejonbacksvägen.
Men det gick tydligen bra för dina två asylsökande "hit men" att kunna ta sig dit med sin
röda skåpbil.

Om dessa klarade ut det, så varför skulle inte KJ kunna med sin bil? Kan du förklara det?

Sen gällande ankomsten till föräldrahemmet 4 maj: "Närmare 23 än 22 på kvällen".
Enligt brodern. Det har du visst fått påpekat för dig många gånger tidigare men utan
att du tar notis om det så det lär du väl näppeligen göra nu heller, men i alla fall så
har den uppgiften framförts.
Fanns sannerligen gott om tid för en viss herre att bestyra med ett och annat mindre
trevligt den aktuella aftonen och natten.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2019-02-06 kl. 15:52.
Citera
2019-02-06, 16:21
  #99610
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där var nog det dummaste du har skrivit i tråden, och det vill inte säga lite. Även om de spanande polismännen inte noterade ett besök i gula huset måste de ha reagerat när benen hittades.

Låt oss läsa vad Boström berättar i polisförhör om 10 maj:

Söket måste ha tagit mer än en timme så Boström gav Kim alibi åtminstone fram till kl 14:33.
Så läser vi vad Boströms styvpappa berättade:

Styvpappan gav alltså Kim alibi från 14:33 till kl 18:30.

Därefter läser vi vad polisen skrev:

Kim har alltså alibi för hela eftermiddagen och kvällen 10 maj. Enligt dig flyttade mördaren en plastsäck i gula huset på eftermiddagen eller kvällen. Alltså är inte Kim mördaren.

Jag vet inte vilken betydelse det har för er dispyt här, men jag tror att Boström tar fel på dag. KJ m.fl. sökte i Norra Svartbyn den 9e, dagen innan alltså. Detta framgår av flera uppgifter i FUP: polisen om vilka segment KJ sökte i (s. 20-21), brodern D om när han, KJ och kompisar sökte tillsammans (s. 1199) och av KJ själv i förhör:

"F2: …ehh…ni…den 9:e tänkte jag? Den 9:e när du sen åker upp ensam till…
H: Ja, alltså han…han var med fast han var ju inte uppskriven……..
F2: Nej. Och skjutsade du hem han den gången eller var han med i bilen?
H: Nej, men alltså vi gick ju hela Norra Svartbyn. Vi gick och sökte av hela Norra Svartbyn." (s. 1663)

Men det stämmer nog att KJ var ute och sökte från 14.30 och fram till kvällen den 10e. Fram tills dess oklarare.

Sen lite konstigt att Boström verkar vara den enda som har ett minne av att de åkte upp till ödehuset tillsammans i KJ:s bil.
Citera
2019-02-06, 16:32
  #99611
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag vet inte vilken betydelse det har för er dispyt här, men jag tror att Boström tar fel på dag. KJ m.fl. sökte i Norra Svartbyn den 9e, dagen innan alltså. Detta framgår av flera uppgifter i FUP: polisen om vilka segment KJ sökte i (s. 20-21), brodern D om när han, KJ och kompisar sökte tillsammans (s. 1199) och av KJ själv i förhör:

"F2: …ehh…ni…den 9:e tänkte jag? Den 9:e när du sen åker upp ensam till…
H: Ja, alltså han…han var med fast han var ju inte uppskriven……..
F2: Nej. Och skjutsade du hem han den gången eller var han med i bilen?
H: Nej, men alltså vi gick ju hela Norra Svartbyn. Vi gick och sökte av hela Norra Svartbyn." (s. 1663)

Men det stämmer nog att KJ var ute och sökte från 14.30 och fram till kvällen den 10e. Fram tills dess oklarare.

Sen lite konstigt att Boström verkar vara den enda som har ett minne av att de åkte upp till ödehuset tillsammans i KJ:s bil.
Det tror jag också, men Combival använder förhöret med Boström för att visa att Kim kunde ha varit i gula huset 10 maj. Jag hävdar att han inte hade möjlighet. Försök att övertyga Combival om att hen har fel.
Citera
2019-02-06, 16:43
  #99612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men det gick tydligen bra för dina två asylsökande "hit men" att kunna ta sig dit med sin
röda skåpbil.
Om dessa klarade ut det, så varför skulle inte KJ kunna med sin bil? Kan du förklara det?
Sen gällande ankomsten till föräldrahemmet 4 maj: "Närmare 23 än 22 på kvällen".
Enligt brodern. Det har du visst fått påpekat för dig många gånger tidigare men utan
att du tar notis om det så det lär du väl näppeligen göra nu heller, men i alla fall så
har den uppgiften framförts.
Fanns sannerligen gott om tid för en viss herre att bestyra med ett och annat mindre
trevligt den aktuella aftonen och natten.

Det går att komma med bil från två håll till Lejonbacksvägen och det är via Lorvenvägen eller Torpgärdesleden som vittnet kom ifrån som såg det som helt säkert var VB, men det var innan Lorvenvögen kommer till Lejonbacksvägen, som visar att hon kom en genväg från Flottiljvägen där KJ hade sin bostad.

Den mest korrekta tiden när KJ kom till föräldrahemmet är det som KJ uppgav 22.00 därför han hade vissa referenser när VB lämnade bostaden och han såg på TV och drack 5 burkar öl och sedan beslutar sig för att se vad den yngre brodern gör.
Han hade bättre koll på tiden än de som satt och spelade och drack öl där i föräldrarhemmet, som också ändrar tiden, som däremot inte KJ gör.
Han säger i förhör att han åker hem vid 23.00 som stämmer in därför han går in på FB 23.12.
När det gäller tiderna är KJ mer trovärdig än den yngre brodern och hans kompis, som ändrar av någon anledning tiden.

Jag har en bestämd uppfattning att spaningsledningen kände till omedelbart när VB var försvunnen att anstiftaren hade anlitat två utlänningar som skulle likvidera henne.
Sannolikt kom den informationen från karateklubben, som hade någon femte kollonare.

När vittnet anmäler den 9 maj att hon hade mött i bil det som helt stämde in att det var VB med tiden och därifrån hon kom, slog spaningsledningen omedelbart ifrån sig det var inte hon och hon hade sett fel m.m.
Spaningsledningen avslöjade de hade planer att sätta skulden på KJ för VB:s försvinnande, som de sannolikt antog att hon blivit mördad.
Vittnesuppgiften blev helt enkelt obekväma och måste raderas på alla vis som gjordes med propaganda.
När en röd Ford skåpbil fanns parkerad inne i skogen sent den kvällen VB försvann, gjordes ingen undersökning där uppgifter fanns var bilen var parkerad.
Det bevisar spaningsledningen måste ha vetat vems bilen var och allt skulle döljas att inte gärningsmännen avslöjades och även anstiftaren.

När kroppsdelarna kom till Gula huset och därintill blev det stora problem därför KJ var under spaning och det kunde därför inte vara han som tog kroppsdelarna till fyndplatsen.
Men det löste sig genom att spaningsprotokollet skall ha ändrats, som gjorde att det blev något hålrum som de påstod han hade inte haft spaning på sig de dagarna när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Sedan påträffade en polis en vit trosa i närheten där vittnet såg det som kan sägas var VB men den sändes aldrig in för kontroll av DNA, sannolikt var det VB:s trosa när den inte sändes in för kontroll.
Självklart är hela fallet en konspiration att KJ skulle få skulden för mordet på VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in