Citat:
Ursprungligen postat av
TumTum
Det är så otroligt obehagligt så det är med största sannolikhet sant.
Visst är det en alternativ förklaring. - Bilderberg har beordrat L:s nedläggning. Kan C vara inblandade? C kapades ju av globalister för knappt 20 år sedan. Kunde dessa kapa ett parti kan de kapa ett annat? C skulle vinna på L:s frånfälle.
Det dyker ibland upp globalistiska aktörer med tjock plånbok. Det finns ofta en förklaring hur de tjänat pengarna, men de är inte kända för den verksamheten. De börjar använda sina pengar på ett nytt fält och agerar i globalistisk riktning.
Exempel på detta kan vara Shuttleworth och Elon Musk. (Hur kan en haschrökande total nolla öht tjäna ihop en förmögenhet?) Även under Googles tidiga, snabba tillväxt är det svårt att se var investeringarna kom ifrån. (Bortsett från Andy Bechtolsheims berömda check, AB liksom Page och Brin av judisk börd)
C sägs ha blivit rika på att sälja landsortspress. Jag kan inte detaljerna så jag kan inte argumentera mot detta. Jag tycker dock jag ser ett mönster hur aktörer som agerar i globalistisk riktning ofta har stor kassakista.
Någon på Flashback skrev att C kan ha kapats med metoder för fientligt övertagande av företag. Metoder som lärs ut på t.ex Handelshögskolan. Att köpa upp konkurrenter och lägga ned dem är ju klassiskt. Google är väl t.ex #1 på det området.
Alternativt kan alltså C på något sätt ha utnyttjat sin goda ekonomi för att få Liberalerna att lägga sig.
Först köpte någon ett parti (C), nu köper man L:s röster till partiet?