Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-28, 15:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Det är så otroligt obehagligt så det är med största sannolikhet sant.
Bra slutledning!
Men hur ska han övertyga partiet?
En mycket relevant fråga. Jag vill gärna ha hjälp att besvara den. Men om ett tio-tjugotal personer i toppen av partiet vet sanningen och har fått order att lägga ned, kan då inte dessa hålla trycket från gräsrötterna nere? Just gräsrötterna är väl avsågade i vårt system.

Jag vet för lite hur tongångarna gått i L.

Men faktum kvarstår i mina ögon. När det går så knackigt för ett parti måste man t.ex byta ut partiledaren. Det som sker är gravt onormalt.
Citera
2019-01-28, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skall dom inte ha någon partikongress snart?
Citera
2019-01-28, 15:13
Medlem
TumTums avatar
9 mars hålls Riksmöte.
Källa: deras hemsida
Citera
2019-01-28, 15:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
9 mars hålls Riksmöte.
Källa: deras hemsida
Tack. Deras möten brukar direktsändas, så den kan bli en underhållande tillställning.
Citera
2019-01-29, 01:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är så otroligt obehagligt så det är med största sannolikhet sant.

Visst är det en alternativ förklaring. - Bilderberg har beordrat L:s nedläggning. Kan C vara inblandade? C kapades ju av globalister för knappt 20 år sedan. Kunde dessa kapa ett parti kan de kapa ett annat? C skulle vinna på L:s frånfälle.

Det dyker ibland upp globalistiska aktörer med tjock plånbok. Det finns ofta en förklaring hur de tjänat pengarna, men de är inte kända för den verksamheten. De börjar använda sina pengar på ett nytt fält och agerar i globalistisk riktning.

Exempel på detta kan vara Shuttleworth och Elon Musk. (Hur kan en haschrökande total nolla öht tjäna ihop en förmögenhet?) Även under Googles tidiga, snabba tillväxt är det svårt att se var investeringarna kom ifrån. (Bortsett från Andy Bechtolsheims berömda check, AB liksom Page och Brin av judisk börd)

C sägs ha blivit rika på att sälja landsortspress. Jag kan inte detaljerna så jag kan inte argumentera mot detta. Jag tycker dock jag ser ett mönster hur aktörer som agerar i globalistisk riktning ofta har stor kassakista.

Någon på Flashback skrev att C kan ha kapats med metoder för fientligt övertagande av företag. Metoder som lärs ut på t.ex Handelshögskolan. Att köpa upp konkurrenter och lägga ned dem är ju klassiskt. Google är väl t.ex #1 på det området.

Alternativt kan alltså C på något sätt ha utnyttjat sin goda ekonomi för att få Liberalerna att lägga sig.

Först köpte någon ett parti (C), nu köper man L:s röster till partiet?
Senast redigerad av wwr 2019-01-29 kl. 01:25.
Citera
2019-02-06, 15:44
Medlem
hrwdtjs avatar
Vem efterträder Björklund? Ersätts han inte av någon som är lojal med majoren kommer partiet gå sönder. Problemet är bara att partiet kommer ändå gå sönder eftersom de valde att bryta sönder Alliansen.
Citera
2019-02-06, 15:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Vem efterträder Björklund? Ersätts han inte av någon som är lojal med majoren kommer partiet gå sönder. Problemet är bara att partiet kommer ändå gå sönder eftersom de valde att bryta sönder Alliansen.
Dom har klarat sig kvar med moderata stödröster. Nog slut med det nu.
Citera
2019-02-06, 15:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
I och med att han avgår först i november, så vore det lämpligt med ett extra val innan dess, vilket förvisso är mycket troligt.
Citera
2019-02-06, 15:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom har klarat sig kvar med moderata stödröster. Nog slut med det nu.

Men nu kastar Björklund in handduken. https://www.expressen.se/nyheter/di-erfar-jag-bjroklund-avgar-som-partiledare-/

Ville han själv rädda partiet? Har han blivit pressad? Är det ett smart drag inför mötet i mars? Kommer Birgitta Olsson tillbaks? Kommer Cecilia Malmström att försöka ta över hon ska ju sluta i Bryssel?
Citera
2019-02-06, 16:01
Medlem
Jag talade i somras med en gammal högre officer som tjänstgjort med "Majoren". På ett härligt gammalt äktsvenskt sätt sa han:

"Björklund. Den fan var ju helt djävla värdelös. Han fick aldrig något vettigt ur händerna."

Orsaken till att Björklund befordrades långt över sin kompetensförmåga var tydligen hans goda politiska förbindelser som han odlat vid sidan av sin yrkeskarriär.
Citera
2019-02-06, 16:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag talade i somras med en gammal högre officer som tjänstgjort med "Majoren". På ett härligt gammalt äktsvenskt sätt sa han:

"Björklund. Den fan var ju helt djävla värdelös. Han fick aldrig något vettigt ur händerna."

Orsaken till att Björklund befordrades långt över sin kompetensförmåga var tydligen hans goda politiska förbindelser som han odlat vid sidan av sin yrkeskarriär.
Rätta politiska åsikter och kurser på försvarshögskolan, är det så man gör karriär där? Är det speciellt ovanligt att bli major om man är med ett tag?

Hur som helst. Ingen får överflygla drottning Annie på mittfältet. Det här Bilderberg bestämt. Inte otänkbart att det kommer någon lika trött figur istället för Janne. Har man ingen Uffe v. 2.0 på lagret hos 7K?
Citera
2019-02-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Rätta politiska åsikter och kurser på försvarshögskolan, är det så man gör karriär där? Är det speciellt ovanligt att bli major om man är med ett tag?

Hur som helst. Ingen får överflygla drottning Annie på mittfältet. Det här Bilderberg bestämt. Inte otänkbart att det kommer någon lika trött figur istället för Janne.

Vi får se. Men det geniala med globalisternas agenda är att det räcker med att styra en politker på mittfältet åt gången så kan de lamslå hela den svenska politiken inom den centrala frågan öppna gränser för menaiter.

En genial och ondskefull plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in