2019-02-05, 22:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaha, då kan vi konstatera en till lögn från chefen för polisens spaningsgrupp.

Samma sak upprepade han under ed i tingsrätten.

Söket efter Vatchareeya upphörde inte på eftermiddagen 10 maj.

Boström återkommer gång på gång till sitt dåliga minne i tingsrätten. Är det inte troligare att Boström tar fel på datum? Förhöret hölls 9 september, fyra månader efter 10 maj.

Det finns ingen tidsangivelse i Robins vittnesmål. Om Kim skulle till gula huset hade han mycket väl kunnat skjutsa Robin till Kioskpiraten, det hade varit 1,2 km omväg. Nu skulle Kim åt ett helt annat håll, troligen brandstationen för att fortsätta att söka efter Vatchareeya.

Varför måste det vara en lögn? Om de spanade på Kristoffer den dagen finns det väl ingen anledning för dem att reagera över att Kristoffer går in i gula huset en eller ett par gånger?
Citera
2019-02-05, 22:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag vet ingenting hur polisen tänkte i fallet.

Men gäller det mig själv förstod jag omedelbart att det var ett anstiftat mord med lejda gärningsmän.
De som ingick i konspirationen var de som inte ville se att gärningsmännen åker dit.
Ett styckmord som var mycket lätt att se lösningen på.
Det fanns en anstiftare och två lejda gärningsmän, mycket enkelt att ringa in dem.
Ett mycket klantigt planerat mord, gärningsmännen var professionella men det var inte anstiftaren, som utförde planeringen.
Motivet? Varför skulle Vatchareeya dö? Du brukar skriva att motivet är bland det viktigaste och du menar att Kristoffer inte hade något motiv så med tanke på att du har allting klart för dig saknas bara ett motiv.
Citera
2019-02-06, 00:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Där är du oense med hovrätten. Den kallar det ett indiciemål, och det har funnits mål som har starkare bevisning än så, alltså att den dömde har framstått som mer skyldig än Kim. De omständigheter som har framkommit efter domarna har inte gjort bevisningen starkare precis.

Men det har omständigheterna som har framkommit kring MB och/eller hans fru ?
Vad kallar du dina bevis ?
De är ju inte ens i närheten av att vara indicier .
Citera
2019-02-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Motivet? Varför skulle Vatchareeya dö? Du brukar skriva att motivet är bland det viktigaste och du menar att Kristoffer inte hade något motiv så med tanke på att du har allting klart för dig saknas bara ett motiv.

Motivet för VB:s död var sannolikt att hon på FB skrev att hon väntade barn och den som trodde sig vara fadern ville inte ta på sig faderskapet.
KJ hade ingenting med mordet på VB att göra.
Citera
2019-02-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Så ännu ett fall där auktoriteten har varit framme ?
Det måste vara fel på systemet när en polismördare går fri, där man vet också vem gärningsmannen var, men av politiska orsaker ställs han inte till ansvar för brottet.
Sedan har du KJ fallet som det finns inga bevis eller indicier att han var gärningsmannen för VB, men blev utsedd till gärningsmannen och fick skulden för ett brott han aldrig begått.
Eftersom det fanns inga bevis eller indicier mot KJ kan han inte ha begått brottet, utan är oskyldig.
Citera
2019-02-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Knappt nån som har framstått som mer skyldig än honom ju.
Ja, det skulle vara Lisa Holms mördare då.

Alla de här fallen som du nämner i Falun, Blomberg och nu i Boden, alla de som blivit dömda fanns det absolut inga bevis eller indicier att de begått brott mot de här tjejerna, det är sanningen.
Tjejerna har blivit mördade men inte av de som blivit straffade för morden.
Läs domen i Hovrätten mot KJ det finns inte ett enda bevis mot honom och inte indicier heller.

Orsaken att fallen har blivit så uppmärksammade är att det är personer dömda för brotten utan bevis.

När det gäller mord skall det finnas bevis för begånget brott och inte vad någon tror, som det är i fallen som du nämnt.

I de fall där det finns bevis för begånget brott gällande mord är det ingen som har något intresse att skriva om det.

Du tycks tro att det som den "Nationelle Brottsgurun" skrävlar om är bevis, men som endast är en massa pladder.

Den "Nationelle Brottsgurun" han först håller upp ett finger och känner efter hur de politiska vindarna blåser och sedan uttalar han sig och kommer med sina teorier, att det passar in i den politiska agendan.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-06 kl. 02:11.
Citera
2019-02-06, 01:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det måste vara fel på systemet när en polismördare går fri, där man vet också vem gärningsmannen var, men av politiska orsaker ställs han inte till ansvar för brottet.
Sedan har du KJ fallet som det finns inga bevis eller indicier att han var gärningsmannen för VB, men blev utsedd till gärningsmannen och fick skulden för ett brott han aldrig begått.
Eftersom det fanns inga bevis eller indicier mot KJ kan han inte ha begått brottet, utan är oskyldig.

Jag gissar att du i Widengren-fallet tillhör den klick som tror på en Konspiration, och inte på Fitzpatrick och gänget..? Har dock svårt att tänka mig att din "lösning" inte innefattar en helt unik gärningsman...kanske någon utländsk hit- man?
Lite märkligt att "auktoriteten" inte valde ut en oskyldig att sätta dit väl..? Sveriges enda olösta polismord, dessutom med en saftig belöning till den som avslöjar mördaren. "Dom" var lite mindre slipade på den tiden!

Men, nu när vi är inne på Konspirationen: vilka ingår i VB-fallet? Vi vet åklagarna, spaningsledningen, poliserna m fl som deltog i "söket" i KJ:s bil, "lokalpolitikern" och den före detta justitieministern. Men vi har ju fler. GW? "Media" (all media? Varenda tidning, TV-kanal, radiostation?)?
Du måste hjälpa till här, Fagro. Nu har du chansen att sätta P för detta en gång för alla!
Citera
2019-02-06, 01:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Alla de här fallen som du nämner i Falun, Blomberg och nu i Boden, alla de som blivit dömda fanns det absolut inga bevis eller indicier att de begått brott mot de här tjejerna, det är sanningen.
Tjejerna har blivit mördade men inte av de som blivit straffade för morden.
Läs domen i Hovrätten mot KJ det finns inte ett enda bevis mot honom och inte indicier heller.

Orsaken att fallen har blivit så uppmärksammade är att det är personer dömda för brotten utan bevis.

När det gäller mord skall det finnas bevis för begånget brott och inte vad någon tror, som det är i fallen som du nämnt.

I de fall där det finns bevis för begånget brott gällande mord är det ingen som har något intresse att skriva om det.

Du tycks tro att det som den "Nationelle Brottsgurun" skrävlar om är bevis, men som endast är en massa pladder.

Mmm. För "bevis" enligt Fagro, det är t ex en liten röd Ford som någon random person säger att dom sett någonstans. Denna kan man bestämma innehöll två st asylsökande lönnmördare, som det inte finns ett enda spår efter. Man kan också bestämma att dessa asylsökare kidnappade VB utan att någon såg det, sen mördade och styckade dom VB i den röda Forden som nu blivit en stor skåpbil med texten "Sushi och Te" på. Man kan också bestämma att den som anstiftade mordet är ägaren av den röda sushi-skåpbilen, trots att det inte finns ett enda litet bevis som visar det.
Utan bevis kan man sedan vidare påstå att det finns en Konspiration som utsett KJ till syndabock, och att skälet är att man inte får fälla asylsökande i Sverige för då röstar folk på SD.

No offense Fagro, men jag tror att det finns en anledning till att GW sitter i TV på bästa sändningstid medan du författar hånade teorier på Flashback.
Citera
2019-02-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag gissar att du i Widengren-fallet tillhör den klick som tror på en Konspiration, och inte på Fitzpatrick och gänget..? Har dock svårt att tänka mig att din "lösning" inte innefattar en helt unik gärningsman...kanske någon utländsk hit- man?
Lite märkligt att "auktoriteten" inte valde ut en oskyldig att sätta dit väl..? Sveriges enda olösta polismord, dessutom med en saftig belöning till den som avslöjar mördaren. "Dom" var lite mindre slipade på den tiden!
Du har inte kommit med svaret varför polismördaren blev inte ställd inför rätta för sitt dåd, kom inte och påstå att de inte visste vem det var, eftersom jag visste vem gärningsmannen var måste väldigt många ha vetat vem det var.

Nu har du KJ han blev åtalad och dömd som det finns inga bevis mot enligt domen i Hovrätten, vad är orsaken till det ?
Beviset för mordet på VB fanns helt säkert i den röda skåpbilen, varför spårades inte den upp och undersöktes, istället undersöktes KJ:s bil som var fel bil, det var Ford skåpbilen som skulle ha undersökts.
Varför görs sådan miss att fel bil undersökes ?
Eller du kanske tror att den röda Ford skåpbilen aldrig har existerat, när det går bra att radera bort en person som gått efter Lejonbacksvägen är det väl inte omöjligt att radera bort en bil som är obekväm, samma som personen på Lejonbacksvägen.

Alla bevis som skulle ha varit till fördel för KJ, de endast försvinner, det är undanhållande av bevis som skulle gynnat den misstänkte och är kriminellt.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-06 kl. 02:50.
Citera
2019-02-06, 02:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du har inte kommit med svaret varför inte polismördaren blev ställd inför rätta för sitt dåd, kom inte och påstå att de inte visste vem det var, eftersom jag visste vem gärningsmannen var måste väldigt många ha vetat vem det var.

Nu har du KJ han blev åtalad och dömd som det finns inga bevis mot enligt domen i Hovrätten, vad är orsaken till det ?
Beviset för mordet på VB fanns helt säkert i den röda skåpbilen, varför spårades inte den upp och undersöktes, istället undersöktes KJ:s bil som var fel bil, det var Ford skåpbilen som skulle ha undersökts.
Varför görs sådan miss att fel bil undersökes ?

Kör ditt svammel om polismordet i rätt tråd.

Jaså, står det i hovrättsdomen att det inte finns några bevis mot KJ? Åfan. Måste nog läsa om den med Fagro-glasögonen på.

Så bevis enligt Fagro är att man kan bestämma att det finns bevis någonstans men som ingen hittat eftersom det inte undersöktes? Jävligt bekväm hållning måste jag säga, och jag förstår att det är ganska lätt att lösa fall om man har den inställningen.

Tyvärr har jag innan dig bestämt att KJ mördade och styckade VB inne i skogen på ett område som tyvärr aldrig undersöktes. Där fanns blod i marken, sannolikt massa DNA från KJ som likt Mats Alm blev bajsnödig i samband med dådet, plus en massa andra grejer. Allt det är borta nu, men hade polisen bara hittat platsen hade man vetat var allt skedde. Den lilla röda Forden som blev en sushi-skåpbil var alltså aldrig inblandad (jag har som extra säkerhet också analyserat Blocket-annonsen och kommit fram till att det inte fanns några spår i bilen. Så den kan du släppa).
Citera
2019-02-06, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Kör ditt svammel om polismordet i rätt tråd.

Jaså, står det i hovrättsdomen att det inte finns några bevis mot KJ? Åfan. Måste nog läsa om den med Fagro-glasögonen på.

Så bevis enligt Fagro är att man kan bestämma att det finns bevis någonstans men som ingen hittat eftersom det inte undersöktes? Jävligt bekväm hållning måste jag säga, och jag förstår att det är ganska lätt att lösa fall om man har den inställningen.

Tyvärr har jag innan dig bestämt att KJ mördade och styckade VB inne i skogen på ett område som tyvärr aldrig undersöktes. Där fanns blod i marken, sannolikt massa DNA från KJ som likt Mats Alm blev bajsnödig i samband med dådet, plus en massa andra grejer. Allt det är borta nu, men hade polisen bara hittat platsen hade man vetat var allt skedde. Den lilla röda Forden som blev en sushi-skåpbil var alltså aldrig inblandad (jag har som extra säkerhet också analyserat Blocket-annonsen och kommit fram till att det inte fanns några spår i bilen. Så den kan du släppa).

Är det inte bättre att du kommer med samma förklaring som ni gör med asiatiskan som gick på Lejonbacksvägen, att hon har aldrig existerat, och att den röda Ford skåpbilen har aldrig existerat, du borde väl känna till att det finns ett bilregister, som gör det mycket lätt att finna ut ägaren till Fordbilen som fanns parkerad inne i skogen med en skummis vid ratten och kumpanen gömd under ett skynke bredvid honom, den kvällen VB försvann.
Citera
2019-02-06, 03:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Är det inte bättre att du kommer med samma förklaring som ni gör med asiatiskan som gick på Lejonbacksvägen, att hon har aldrig existerat, och att den röda Ford skåpbilen har aldrig existerat, du borde väl känna till att det finns ett bilregister, som gör det mycket lätt att finna ut ägaren till Fordbilen som fanns parkerad inne i skogen med en skummis vid ratten och kumpanen gömd under ett skynke bredvid honom, den kvällen VB försvann.

Vem påstår att den asiatiska kvinnan "inte existerat"? Hon blev ju sedd av ett vittne som känns högst trovärdigt. Det enda frågetecknet vad gäller den grejen är väl hur du som inte var på plats kan identifiera personen hon såg som varandes VB, när vittnet själv inte kunde göra det?

Den röda skåpbilen var alltså samma skåpbil som MB ägde, märkt med "Sushi och Te"? Är det så vi ska tolka det?
Och att det sitter en person i en röd Ford som du kallar "skummis", och ett skynke bredvid som du anser täcker en annan "skummis", ska alltså ses som bevis på att det i denna bil sitter ett asylsökande mördarkommando, och att denna bil använts för att kidnappa, mörda och stycka VB? Och att detta beställts av MB? Allt utifrån en observation av en jävla bil?

Du lever verkligen upp till din devis, Fagro: "man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in