2019-02-04, 20:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha. Ja, själv tycker jag att det står ställt utom allt tvivel att du börjar jiddra om logisk deduktion och att utrota judar för att du av någon anledning anser frågan för känslig att besvara.

Jag tror att någon liten bit inom dig vet att du blivit ägd utan pardon i denna tråd.

Citat:
Men nu har ju flummakarn svarat på frågan hur han ser på det: att Sverige inte är feministiskt och Afghanistan inte antifeministiskt och att antifeminister ville ha kvinnlig rösträtt och jämställdhet. Däremot så är det fortfarande oklart vad han egentligen är emot, om nu inte självaste feminismens Nordkorea är feministiskt, och om till och med kampen för kvinnlig rösträtt var antifeministisk.

Terminologi är inte så intressant, den enes feminist är den andres antifeminist (se tex Camille Paglia)
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-04 kl. 20:56.
Citera
2019-02-04, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror att någon liten bit inom dig vet att du blivit ägd utan pardon i denna tråd.

Terminologi är inte så intressant, den enas feminist är den andres antifeminist (se tex Camille Paglia)
Ja, fast terminologin är ju intressant om man vill förstå vad någon egentligen är för och emot. Detär inte självklart att förstå vad någon menar att den vill när den skriver att den är antifeminist för att den till skillnad från feminister är för jämställdhet och det visar sig att den menar att

för kvinnlig rösträtt och jämställdhet=antifeminist
mot kvinnlig rösträtt och jämställdhet=feminist

samt att varken Sverige eller Afghanistan är feministiska eller antifeministiska.

Och jaja, den lilla bit av mig som vet att jag har blivit avslöjad som att vilja utrota män, judar och skjuta småflickor bryr sig inte så himla mycket.
Senast redigerad av Ipsi 2019-02-04 kl. 21:05.
Citera
2019-02-04, 21:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja, fast terminologin är ju intressant om man vill förstå vad någon egentligen är för och emot. Detär inte självklart att förstå vad någon menar att den vill när den skriver att den är antifeminist för att den till skillnad från feminister är för jämställdhet och det visar sig att den menar att

för kvinnlig rösträtt och jämställdhet=antifeminist
mot kvinnlig rösträtt och jämställdhet=feminist

samt att varken Sverige eller Afghanistan är feministiska eller antifeministiska.

Och jaja, den lilla bit av mig som vet att jag har blivit avslöjad som att vilja utrota män, judar och skjuta småflickor bryr sig inte så himla mycket.

Jag är feminist i Afghanistan och antifeminist i Sverige, så långt räcker alltså terminologins makt att beskriva någon objektiv verklighet.

Du behöver förövrigt inte slå din personliga rekord i textlängd, ta inte det så hårt. Ibland blir man ägd.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-04 kl. 21:17.
Citera
2019-02-04, 21:18
Avslutad
Citat:
Jag är feminist i Afghanistan och antifeminist i Sverige, så långt räcker alltså terminologins makt att beskriva någon objektiv verklighet.
Fast om feminister är mot jämställdhet och antifeminister är för så är du i så fall mot jämställdhet i Afghanistan och för jämställdhet i Sverige.
Citera
2019-02-04, 21:21
Avslutad
Citat:

Du behöver förövrigt inte slå din personliga rekord i textlängd, ta inte det så hårt. Ibland blir man ägd.
Nädå, jag tar det inte ett dugg hårt. Du kan få konstatera hur mycket du vill vilka jag vill utrota, helt ok för min del.
Citera
2019-02-04, 21:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fast om feminister är mot jämställdhet och antifeminister är för så är du i så fall mot jämställdhet i Afghanistan och för jämställdhet i Sverige.

Vad sa jag nyss?

Terminologin saknar makt att beskriva verkligheten.

Vad ord som feminism, antifeminism, jämställdhet står för kan man ordbajsa om i evigheter. Allt beror givetvis på person och kontext.

Jämställd kan betyda att tvinga pojkar och flickor att leka precis samma lekar i skolan eller att flickor och pojkar överhuvudtaget ska få samma rätt att gå till skolan.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-04 kl. 21:28.
Citera
2019-02-04, 21:30
Medlem
Citat:
Så enligt ditt sätt att se skulle man kunna kalla Afghanistan ett vänsterfeministiskt land?

Och det var feministerna som inte ville ha ett jämställt samhälle alltså?

Bara så att jag förstår din terminologi.
Nej ett islamistisk land. Det skrev jag ju nyss, fast du kanske missade det.
Citera
2019-02-04, 21:31
Avslutad
Citat:
Vad sa jag nyss?

Terminologin saknar makt att beskriva verkligheten.

Vad ord som feminism, antifeminism, jämställdhet står för kan man ordbajsa om i evigheter. Allt beror givetvis på person och kontext.

Jämställd kan betyda att tvinga pojkar och flickor att leka precis samma lekar i skolan eller att flickor och pojkar överhuvudtaget ska få samma rätt att gå till skolan.
Ja, och jag ville veta hur flummakarns uttalande skulle tolkas utifrån flummakarns person och kontext.
Citera
2019-02-04, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Nej ett islamistisk land. Det skrev jag ju nyss, fast du kanske missade det.
Och ifråga om jämställdhet och feminism?
Citera
2019-02-04, 21:42
Medlem
Citat:
Och ifråga om jämställdhet och feminism?
Vad menar du?
Citera
2019-02-04, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Vad menar du?
Hur ser du på Afghanistan ifråga om det är ett jämställt, ojämställt, feministiskt eller antifeministiskt land?
Citera
2019-02-04, 21:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Hur ser du på Afghanistan ifråga om det är ett jämställt, ojämställt, feministiskt eller antifeministiskt land?

En rolig paradox är ju att svenska feminismen är antifeministisk (inom kontexten att helt enkelt vara för kvinnors frihet) inne i våra förorter och pro-slöja och allierad med de mest kvinnofientliga organisationerna där.

terminologin antifeminism är alltså bred och förändras beroende på politisk kontext (typ min fiendes fiende är min vän), svensk feminism är antifeministiskt inom muslimska kontexten.

De flesta svenska antifeminister (inte alla) är däremot för muslimska kvinnors frigörelse från islamismen, därmed feminister inom den kontexten.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-04 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in