Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Jaha, men är frågan om hur man ser på det antifeministiska styret i Afghanistan kontra det feministiska styret i Sverige känsligt på något sätt?
Om jag vill utrota män eller inte har väl inget ens med min frågeställning att göra. (Eller ens om jag är feminist eller inte.)
Jag följer intresserat samtalets böljande fram och tillbaka. Har inte kommenterat själv. Var lite spänd på vad er debatt skulle mynna ut i.
Men nu måste jag lägga mig i för även Jag väntar på ett svar.
"Hur ni feminister får ihop ekvationen att stå upp för kvinnors frihet och rätt och jämlikhet i alla frågor, och samtidigt ta parti för en religiös rörelse från Mellanöstern som har en helt diametralt motsatt syn på kvinnan än vad feminismen har?
Frågan blir ännu mer spännande att få höra svaret på, när nu en konservativ tillämpning av läran håller på att växa sig allt starkare i Sverige. Och här talar vi om, som tidigare nämnt, moralväktare som har som uppgift att se till så att kvinnorna klär sig, sköter sig och uppträder så som patriarkatet anser vara anständigt och rätt.
Hur får feministerna ihop det?
Några brukar vända på kakan och säga att det är kvinnornas rätt att bära vilka kläder dom vill.
Jo, det är ju just det.
Gärna ett svar på det. Det skulle vara intressant.