Citat:
Men du Reimer - inte kan någon person inom sjukvården ge garantier för att två barn i Bjärred i framtiden kommer att vara friska?
Det är fullkomligt omöjligt!
Inte kan sjukvården garantera något alls - inte ens att du eller jag mår bra imorgon.
När är man sjuk och när är man frisk? Steven Hawkins var svårt sjuk, men friskare och mer klartänkt än de flesta. Är en döv person som jobbar heltid sjuk?
Är en elitidrottare vars ledband stoppar kärriären, men tillåter hobbygymnastik och fullt arbete sjuk?
Eksem som gör att man måste ha handskar som kassörska? Bakfull en måndag och jättesjuuuk?
Gravid? Infertil? Diabetes? Återkommande gikt?Högt blodtryck?
Kom igen - undersöker vi oss alla har vi nog lite små åkommor här och var. Det finns inga garantier för någonting i tillvaron.
Varför skulle just O och H behöva garantier för att inte mörda sina barn?
Det är fullkomligt omöjligt!
Inte kan sjukvården garantera något alls - inte ens att du eller jag mår bra imorgon.
När är man sjuk och när är man frisk? Steven Hawkins var svårt sjuk, men friskare och mer klartänkt än de flesta. Är en döv person som jobbar heltid sjuk?
Är en elitidrottare vars ledband stoppar kärriären, men tillåter hobbygymnastik och fullt arbete sjuk?
Eksem som gör att man måste ha handskar som kassörska? Bakfull en måndag och jättesjuuuk?
Gravid? Infertil? Diabetes? Återkommande gikt?Högt blodtryck?
Kom igen - undersöker vi oss alla har vi nog lite små åkommor här och var. Det finns inga garantier för någonting i tillvaron.
Varför skulle just O och H behöva garantier för att inte mörda sina barn?
Men vad fan, sitter du och är barnslig och märker ord?
Paret sökte med ljus och lykta efter något som kunde ge deras döttrar livet tillbaka, hur fan kan det vara svårt att begripa?
De kunde inte se döttrarna lida för jag tror verkligen att de led och att finna tröst då att en av tio blir helt frisk var nog alldeles för svårt speciellt om nu de hade två stycken med diagnosen ME.
Vad skulle oddsen bli för att båda skulle tillfriskna?
Möttes de av det synsätt du och ett flertal andra har visat upp angående den diagnos döttrarna hade fått så vete fan om inte de trots allt tog rätt beslut, jag hoppas verkligen att ditt sätt att se på döttrarnas diagnos inte är den som råder i läkarvärlden men jag börjar tvivla.
Fy satan vilket lågvattens märke av dig, det skall kommas ihåg.