2019-02-04, 01:30
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Jag har funderat på detta. Att han u p p l e v d e att han blivit utpressad behöver ju inte innebära a t t han blivit det, inte i den mening du och jag lägger i begreppet. Han har säkert k ä n t sig trängd/"utpressad". Se'n om det gällde delning av bohag eller "Nu måste du söka vård, det här går inte längre" eller något annat, det kanske någon närmare stående kan berätta.
Absolut, det håller jag fullständigt med om. Det verkade snurra omkring därinne rejält av filmen att dömma.
Citera
2019-02-04, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Citat enligt vad jag hör i slutet av filmen:
"Jag har två bössor här ute, jag kommer å läggamig häri poolen och bara dö"...

Tack!
Har hittills valt att inte kolla filmen på den bölande offerkoftan till barnamördare.
Citera
2019-02-04, 06:12
Medlem
Morden i Sala. Kommit över videon han sände live på fb innan han sköt sig själv. Obs! Starkt innehåll! Må deras barn vila i fred.

https://streamable.com/md44u
Citera
2019-02-04, 08:31
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommpa80
Morden i Sala. Kommit över videon han sände live på fb innan han sköt sig själv. Obs! Starkt innehåll! Må deras barn vila i fred.

https://streamable.com/md44u

Gomorron yxskaft!
Filmen har funnits publicerad här i tråden sedan länge!!!!
Citera
2019-02-04, 10:03
Medlem
Kan jäklar ej se det.....🙃
Citera
2019-02-04, 10:14
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Gomorron yxskaft!
Filmen har funnits publicerad här i tråden sedan länge!!!!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Goddag_yxskaft
Riktigt så fel ute är ju inte Tommpa80. Hen är bara lite sen på bollen. Det var snällt i alla fall, omtanke om oss andra i tråden.
Citera
2019-02-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tänk lite längre. KA kan aldrig i hela sitt återstående liv känna glädje på eller fira sin födelsedag. Även om hon lyckas gå vidare efter detta är hennes födelsedag framåt för alltid även barnens dödsdag. Tror du hon kommer vilja ha nån 40-årsfest, nån champagne på sin 50 årsdag, nåt 60-årskalas - överhuvudtaget ens ha en tårtbit på sin födelsedag nån gång mer i sitt liv? En dag då de flesta blir uppvaktade, kommer vara en dag hon åker till kyrkogården med blommor till två gravar...

Och du undrar om det är menat som hämnd mot KA?

Fast detta är ju en extern efterhandskonstruktion. Hennes födelsedag kan absolut triggat ångest, men han kanske struntade I att barnens dödsdag inföll då. Det sa han ju inget om!
Citera
2019-02-04, 12:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast detta är ju en extern efterhandskonstruktion. Hennes födelsedag kan absolut triggat ångest, men han kanske struntade I att barnens dödsdag inföll då. Det sa han ju inget om!

Varför skulle hennes födelsedag ha triggat ångest hos honom?

Det är klart att han inte sa något om det, det skulle ha visat hur han ville jävlas med henne.

Videon handlar ju om alla fel som hon har och som han anser sig drabbad av, inte att han har gjort eller kan göra något elakt eller ta ansvar för vad han gör.
Citera
2019-02-04, 13:24
Medlem
Eldpumas avatar
Är det någon som vet om KA fortfarande jobbar som hästskötare?
Det var någon som skrev tidigare att hon inte jobbade alls vilket inte borde stämma eftersom hon köpte en bil i 200 000Kr-klassen på kredit i Mars 2018 enligt www.merinfo.se/.
Innan hon blev ihop med SR var hon anställd som hästskötare hos Claes Svensson i Lekeryd.
https://www.travronden.se/nyheter/ovrigt/claes-svenssonskotare-i-topp
Citera
2019-02-04, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu sa han på liven att detta är något han planerat länge. Svårt att tro att det är en slump att hans planering av morden landade på KAs födelsedag.
Citera
2019-02-04, 15:07
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle hennes födelsedag ha triggat ångest hos honom?

Det är klart att han inte sa något om det, det skulle ha visat hur han ville jävlas med henne.

Videon handlar ju om alla fel som hon har och som han anser sig drabbad av, inte att han har gjort eller kan göra något elakt eller ta ansvar för vad han gör.
Ja precis, han framhöll också att barnen låg och sov, att de var ovetande och att de inte trivdes hos mamman. Ingenting om att de hade föredragit mamman om de hade vetat om att de skulle skjutas. Inget om att han var ledsen över barnens död. Att facebook kanske skulle ta bort videon var tydligare viktigare att prata om. Eller huruvida Karinvskulle se videon.
Citera
2019-02-04, 16:12
Medlem
Jag har inte skrivit här på FB tidigare.
Jag har följt den här tråden sedan början och jag måste medge att jag blir förskräckt. 99,9 procent av alla kommentarer är hat, avsky och medlidande men till största del består den av rena spekulationer. Fakta lyser med sin frånvaro.

En separation har alltid två sidor och det krävs två för att dansa en tango. De flesta separationer är rent ut sagt skitjobbiga och man är oftast inte så vänlig mot varandra alla gånger. Det är först när man separerar man vet vem man har levt med. En vuxen människa får alltid ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det som har hänt är naturligtvis fruktansvärt tragiskt och anhöriga på båda sidor sörjer naturligtvis förlusten av sina kära. Att sitta bakom dataskärm och fantisera så det till slut blir en trådsanning är beklagligt.

Att försöka anklaga och skuldbelägga någon för det inträffade är än mer sorgligt för de anhöriga som måste leva med vad som har hänt. Det är flera faktorer som är orsak och som bär skulden till en sån här händelse.

Jag har sett filmen ett flertal gånger. Jag ser en förtvivlad och trasig man, en man som är emotionellt helt slut. Han har stängt av spärrarna, hans inre är blankt, han är tom, dropparna har fått bägaren att rinna över. Det går aldrig att komma ifrån att hans smärta och sorg är självupplevd och det är hans känslor han ger uttryck för, vad han känner och upplever oavsett vad andra tycker.

Tråkigt när folk har en förmåga att försöka rota och lägga fram saker som är både ointressanta och irrelevanta i sammanhanget.

Jag önskar verkligen att de anhöriga och deras familjer och vänner får sörja ifred och att barnens mamma får all den hjälp och stöd hon behöver i denna svåra och smärtsamma stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in