2019-02-04, 15:15
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Jag skulle vilja prova att sätta in månlandaren med besättning i en vacuumkammare och se ifall den verkligen klarar att hålla tätt.
Den ser lite ranglig ut...

Ta en cola burk och skaka om den. Trycket i den blir lätt dubbelt atmosfärstryck, alltså samma tryckdifferential som för månlandaren och rymden. Hur robust ser en colaburk ut?
Citera
2019-02-04, 16:56
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
Nej 20w räcker inte att skicka radiosignaler 380 000 mil ,förövrigt så hade de varken bra eller stora antenner på månen,men det vet du väl ?

Varför skriver du saker som du inte har en aning om?
Är du någon form av självplågare eller njuter du kanske rent sexuellt av att göra bort dig fullständigt?
Citera
2019-02-04, 16:58
Medlem
Citat:
Problemet här är, att det inte finns någon "mångrus/sten" ELLER "jordgrus/sten"

Det är grus/sten med en annorlunda sammansättning än de vanligt förekommande på jorden.

Även de prover som "togs" på månen visar på skillnader.

Finns inga definitiva bevis som visar att det de facto är hämtade ifrån månen,de är ovanlig ja,ifrån månen ? nej

Så var finns alla tecken på oxidation och inträngande av lavar/bakterier?

Du drar bara saker ur ditt rejält tilltagna arsle utan att använda hjärnan!
Citera
2019-02-04, 17:01
Medlem
Citat:
Nej jag pratar inte om okunnighet, De beräkningar som gjorts har inte tagit med den effekt som rymdens bakgrundsstrålning skulle ha haft på radiovågorna,vilket är signifikant.

Kan du möjligen bifoga den uträkning du måste ha gjort eftersom du påstår att det är omöjligt?

För inte kommer informationen du mytar om återigen från din rejält tilltagna bakdel?
Citera
2019-02-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Ser bara subjektiva antagande som inte är det minsta självklart. Den naturliga starkaste radiokällan ute i rymden är solen och för att ta emot signalerna från den behöver en riktad antenn riktas emot den. Har själv gjort en laboration i radioastronomi ute på Onsala rymdobservatorium där vi tag emot radiosignaler från solen. Då behövde vi rikta en parabolantenn mot solen för att detektera den. Dessutom solen är mycket svag i mikrovågsområdet. Dessutom de frekvenser man använder passerar ju atmosfären så strålning i dessa frekvensband skulle störa lika mycket nere på Jorden.
Var har du uppgifter och beräkningar som visar hur mycket bakgrundsstrålning som finns och att den skulle överrösta sändningarna ?

Har du datan som visar hur stark strålningen var inne i apollokapseln när den passerade Van allen bältet?
Citera
2019-02-04, 17:04
Medlem
Citat:
Självklart tas strålningen emot av antennerna eller menar du att det finns platser i rymden som är strålningsfri? Det behövs inte mycket strålning för att störa ut radiosignaler. Självklart överröstar strålningen radiovågorna ,speciellt med tanke på att de sände på 300 M/hz. ett a4 hade stört ut sändningarna.

A: Hur stor är strålningens singalstyrka?

B: Hur stor inverkan har ett A4 på frekvensen 300 Mhz? (Vad faaaan är storheten M/hz??? Ditt arsels omfång?)

Sluta upp med att låtsas att du har koll när du inte har det. Du är rent pinsam.
Citera
2019-02-04, 17:05
Medlem
Citat:
Har du datan som visar hur stark strålningen var inne i apollokapseln när den passerade Van allen bältet?

Japp, 250 A4. Eller 3890 M/hz....
Citera
2019-02-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kan du möjligen bifoga den uträkning du måste ha gjort eftersom du påstår att det är omöjligt?

För inte kommer informationen du mytar om återigen från din rejält tilltagna bakdel?

Har aldrig sagt att något är omöjligt,det jag säger är att för att skicka radio i bandet 300Mhz genom rymden ifrån månen behöver du bra mycket mer kräm än 20w
Citera
2019-02-04, 17:09
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt att något är omöjligt,det jag säger är att för att skicka radio i bandet 300Mhz genom rymden ifrån månen behöver du bra mycket mer kräm än 20w

Så hur mycket "kräm" behöver man?

Visa med uträkningar tack, annars kan vi alla bortse från ditt lågpannade inlägg....

Du har fått en uträkning som med flera decimaler visar att det är fullt möjligt!
Förlusten är faktiskt så liten att den i stort sett är försumbar.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2019-02-04 kl. 17:12.
Citera
2019-02-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så hur mycket "kräm" behöver man?

Visa med uträkningar tack, annars kan vi alla bortse från ditt lågpannade inlägg....

Du har fått en uträkning som med flera decimaler visar att det är fullt möjligt!
Förlusten är faktiskt så liten att den i stort sett är försumbar.

Nej jag har inte sett någon uträkning med flera decimaler. Det enda jag sett är hur man skickar radiovågor igenom vacuum,inte sett någon uträkning där man tar med hur strålningen påverkar radiosignalerna.
Citera
2019-02-04, 17:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag har inte sett någon uträkning med flera decimaler. Det enda jag sett är hur man skickar radiovågor igenom vacuum,inte sett någon uträkning där man tar med hur strålningen påverkar radiosignalerna.

Ändå hävdar du med en dåres envishet att den stör ut fullständigt?
Citera
2019-02-04, 17:19
Medlem
Citat:

Så du har med andra ord inget stöd för vad du mytar om?!

Lägg ner .....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in