2019-02-04, 11:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...och just pga detta borde vara markerade, som bevisar även något? ...enligt min begränsad logik.
Vet inte riktigt vad du skriver, men jag syftar på att spår kan ha funnits men sedan försvunnit pga aktivitet från andra människor. Spår kan faktiskt även ha säkrats inledningsvis men sedan försvunnit successivt. Allt vi har att gå på just nu är ett par bilder tagna flera timmar efter det att teknikerna lämnat brottsplatsen.
Citera
2019-02-04, 12:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Studerade lite närbilder nu.

Man kan se hur polisen lagt ut små trekantiga gula koner med nummer på. Bredvid dem står en polis och tar foton av det som markerats med konerna. Bara framför bilen och vid förardörren.
Noterade nu också på en närbild att bilen faktiskt är rätt ordentligt tilltufsad på sidan, bucklig. Ser nästan ut som bilen blivit påkörd från sidan.

Ser att det nämnts tidigare i tråden också, men trodde då att det bara handlade om en småbuckla. Hyrbilar får ju lite skavanker, men det här var ju rätt ordentligt. Tror ni bilen hyrts ut i det skicket, eller är det något som tillkommit?
Citera
2019-02-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag uppmanar ibland till källkritik, och här var det befogat. Det BORDE vara lätt att inse att polisen inte kör en misstänkt brottsplats (för det är den, tills man vet mera) till skroten.

I sak har du givetvis rätt.

I detta så är det att lyssna på Bergakungen, fordonet står förmodligen i polisens garage eller uppställningsplats, skrotas? inte alls i närtid, kanske man vill komplettera med något i fordonet, hur ska det gå till om fordonet är skrotat?

ha det gott
Citera
2019-02-04, 13:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analysdetektor
I detta så är det att lyssna på Bergakungen, fordonet står förmodligen i polisens garage eller uppställningsplats, skrotas? inte alls i närtid, kanske man vill komplettera med något i fordonet, hur ska det gå till om fordonet är skrotat?

ha det gott
Det är vedertaget att skåpbilen är hel och i polisens förvar. Teorin om att den skulle ha skrotats samma kväll var bara ett sidospår som vi övergav relativt snabbt.
Citera
2019-02-04, 13:46
Medlem
Det var ju nån här inne som kände någon som jobbade på aktuella Circle K. Kanske den personen kan svara på ifall bilen hade en buckla innan den hyrts ut? Please?
Citera
2019-02-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Någon/några skribenter har postat länkar till Forumbilder.se i tråden med ett antal bilder tagna ifrån platsen. Vet tyvärr inte i vilka 2-3 inlägg länkarna fanns repeterade i.

Efter noggrann granskning av framförallt ett par av bilderna kunde jag med bra utrustning komma fram till uppgifterna.
Den tydligaste bilden visar poliser vid öppen höger bakdörr där man kan jämföra dörrmått m.m. för att fastställa c:a 90-100 cm avstånd från bakre höger sida till staketet.
Den andra bilden visar på längre avstånd hjulspåren i snön, sannolikt avstånd vid höger fram (bekräftat av flera i tråden) samt teknikernas bils inkörda placering bakom flyttbilen bekräftar c:a metern mellan höger bak och staketet samt att bredden på teknikernas bil multiplicerat med rätt faktor ger åtminstone 4 meter till det bakre staketet.

Tack för de snälla orden!
Nej mamman tror jag absolut varit så psykiskt funktionellt nedsatt att några sådana tankar inte ens varit något som föresvävade ibland det som sannolikt snurrade för högtryck i hennes huvud.
Flatenbadet kan ha gett henne positiva minnen för livet, precis som det gjort för bekanta till mig med barn i Stockholms förorter.
Mina övriga spekulationer om hur hon möjligen kan ha tänkt är ifrån ett försök att sätta sig in i vad som jag antar skulle snurra runt i mitt huvud om jag hypotetiskt skulle ha mått så extremt dåligt.
Det man inte har upplevt själv kan man ju bara spekulera om.

Kommentaren om usel plats var min egen tanke ifall jag rent hypotetiskt skulle vara en mördare på den platsen. (Av förklarliga skäl så vill jag inte fördjupa mig för att ge minsta tips till någon ev. psykopat, trots att de jävlarna brukar vara rätt påhittiga själva.)

Hej igen, tack för ditt tidigare vänliga svar, och en sak är vi överens om, att vi inte är överens.

Du gör gällande ett utökat självmord, min tes är att detta är ett dubbelmord, om vi nu tittar på hur bilen har parkerats, svårigheten att ta sig ut på passagerarsidan, kan det inte vara så enkelt att om det var någon som ville kliva ur från passagerarsidan, att bilen stannade ett antal meter innan bilen parkerades och släppte av en eventuell passagerare, min tes är att det var en förare och att denna var ensam i förarhytten när bilen backades in och parkerades, och vid den här tiden så finns det redan 2 avlidna personer i skåpet, föraren är en man.

ha det gott
Citera
2019-02-04, 14:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
En tanke som sent om sider slog mig,

har inte dessa moderna bilar typ färdskrivare och GPS......kanske t o m kamera som slår på och filmar vid specifikt krock/olycka.......

Edit: Stavfel
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-02-04 kl. 15:35.
Citera
2019-02-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En tanke som sent om sidor slog mig,

har inte dessa moderna bilar typ färdskrivare och GPS......kanske t o m kamera som slår på och filmar vid specifikt krock/olycka.......

Färdskrivare? nej, inte i detta fall, GPS, torde vara tillval, kamera som startar vid krock/olycka? vad gör den för nytta när olyckan redan skett?

Ha det gott
Citera
2019-02-04, 15:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Hej igen, tack för ditt tidigare vänliga svar, och en sak är vi överens om, att vi inte är överens.

Du gör gällande ett utökat självmord, min tes är att detta är ett dubbelmord, om vi nu tittar på hur bilen har parkerats, svårigheten att ta sig ut på passagerarsidan, kan det inte vara så enkelt att om det var någon som ville kliva ur från passagerarsidan, att bilen stannade ett antal meter innan bilen parkerades och släppte av en eventuell passagerare, min tes är att det var en förare och att denna var ensam i förarhytten när bilen backades in och parkerades, och vid den här tiden så finns det redan 2 avlidna personer i skåpet, föraren är en man.

ha det gott
En utomstående (ej närmsta familj, ej känd via spår så som telefon, sms, sociala medier etc.) gärningsman som mördar en kvinna och hennes sexåriga dotter och placerar dessa i en skåpbil? Att tro på den tesen är extremt långsökt i jämförelse med att kvinnan skulle parkerat skåpbilen lite udda själv.
Citera
2019-02-04, 15:06
Medlem
Citat:

ha det gott

Tittade lite på Facebook & MH’s kompisar varav en stack ut lite med att uppmana kompisarna donera pengar till National Suicide Prevention Life line. Verkar som att den här personen har haft kontakt med dessa tidigare. Och längre ned i den personens flöde finns en bild från 30 april 2018 tagen inuti en vad som är väldigt likt en hyrbil modell större - läs liknande den som hittades på parkeringen....
Citera
2019-02-04, 15:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Färdskrivare? nej, inte i detta fall, GPS, torde vara tillval, kamera som startar vid krock/olycka? vad gör den för nytta när olyckan redan skett?

Ha det gott

Vi hyrde en bil i somras när vi semestrade i Sverige, ingen skåpbil, men en större modell av personbil. Bilen hade ALLT, kamera som filmade så fort man backade, tydligen skulle man backa och titta på den lilla TV-skärmen istället för att titta bakåt och back/sidospeglar......m.m.

En teori/spekulation här i tråden har ju varit att skåpbilen kanske har kört på dem=olycka......

Jag tänkte mer om någon VET om dessa hyrbilar är utrustade med någon sorts spårteknik. De är väl inte den billigaste bilen att införskaffa kan ju vara bra för hyrbilsfirmor med GPS/teknisk spårning.

Om de nu har det så har väl polisen en riktigt bra uppfattning om var/vart bilen har kört från hyrtillfället och fram till fyndplats.

I många länder är det numera ett MÅSTE att ha dashboardkamera i alla bilar/fordon, just för att filma hur/var/varför olyckor/krockar sker.......ett krav från försäkringsbolagen.

Ha det gott själv!
Citera
2019-02-04, 16:23
Medlem
Hellsaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Tittade lite på Facebook & MH’s kompisar varav en stack ut lite med att uppmana kompisarna donera pengar till National Suicide Prevention Life line. Verkar som att den här personen har haft kontakt med dessa tidigare. Och längre ned i den personens flöde finns en bild från 30 april 2018 tagen inuti en vad som är väldigt likt en hyrbil modell större - läs liknande den som hittades på parkeringen....

Hur kan du titta på hans vänner? Är du vän med honom? Vad jag ser på hans profil är att han inte visar vänner.. Eller har jag härdsmälta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in