2019-02-04, 00:52
Medlem
Den här artikeln har jag råkat missa och i den står det att de båda misstänks ha blivit mördade, gammal dock. .. https://omni.se/uppgifter-kvinna-och-barn-misstankt-mordade/a/G17XKl
Citera
2019-02-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrepmajja
Vi stod och spekulerade ett bra tag och kom fram till att det är framför bilen som dom flesta spåren är markerade. Det var svårt att tyda men mer att någon klivit ut, gått någon metet och sedan tillbaka. Men även något mer mot staketet.
Inga fotspår alls markerade ”bakom bilen”

Intressant. Inga fotspår markerade där man kliver in i bakskåpet?
Polisen har inte märkt eller markerat samma fotavtryck där som på framsidan av bilen. Varför inte det? Klantat sig?
Om jag var åklagare skulle jag behöva den infon, faktiskt. Eller vilka andra skor har gått in där bak? Eller att inga skor har gått in där när bilen stått parkerad. Då har kropparna redan varit inne när bilen körts dit.
Har man kört fram och tillbaks på platsen kanske syftet varit att förstöra just skoavtryck, andra märken i snön?
Citera
2019-02-04, 08:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Intressant. Inga fotspår markerade där man kliver in i bakskåpet?
Polisen har inte märkt eller markerat samma fotavtryck där som på framsidan av bilen. Varför inte det? Klantat sig?
Om jag var åklagare skulle jag behöva den infon, faktiskt. Eller vilka andra skor har gått in där bak? Eller att inga skor har gått in där när bilen stått parkerad. Då har kropparna redan varit inne när bilen körts dit.
Har man kört fram och tillbaks på platsen kanske syftet varit att förstöra just skoavtryck, andra märken i snön?
Vidga gärna dina vyer och fantasier en liten aning! Försök tänka som en klok utredare, även om det är helt på låtsas både för dig och mig. 😉
Du utgår ifrån att man (kanske) klantat sig utan att ha en aning om vad man gjort eller borde göra?
Hade bilen gått till skrot, ja då hade man verkligen klantat sig rejält!
Stort tack till "Skrepmajja" för initiativet att dela med sig av bilder samt att följa efter bärgaren.👍

Varför har bara vissa fotspår markerats i den stora mängden av spår?
Varför verkar bilen ha flyttats?
Vad har vi för fakta att gissa kring jämfört med det polisens tekniker har säkerställt för att möjliggöra analyser från FU-materialet?

Man har givetvis fastställt skosulemönster, storlekar, ev. mönsterskador som jack, snedslitningar och annat på mammans och dotterns fotbeklädnader. En minutiös teknisk inre undersökning har antagligen gett info om vad som gett "avtryck" (forensiskt) och annat ifrån bilens/hyttens golv, pedaler m.m.

Om de två döda skulle ha mördats/dräpts/avlidit på annan plats, så skulle deras skor inte ha gett några som helst vandrande fotspår utanför bilen vid Flaten!
I den stora mängden av fotspår så har just dessa få av någon anledning intresserat polisen. Ska man vara borta flera dagar och genomföra skilda aktiviteter både inne och ute tar man lätt med ett par större vinterskor. Samma sak vid t.ex. vinterflytt då man behöver greppsäkra skor.

Om bilen har flyttats så kan man anta att mor eller dotter vid något tillfälle kanske behövt bajsa, köpa nåt att äta "or whatever". Finns både affärer och mack inom 5-10 min bilfärd.
De kanske tillfälligt har hittat på något annat att göra om/när dottern vädjat efter någon aktivitet, när hon antagligen inte riktigt fattar varför ingenting vettigt händer?
Jag skulle kunna fortsätta att utveckla mina teorier, men stannar där för att jag i grunden är en riktig "Fakta-Nisse"!

Det ligger ingen som helst prestige i att hålla fast vid en åsikt, när jag konstaterar att jag känner mig fullständigt styrkt utav att ett utökat självmord tyvärr högst sannolikt har inträffat.
Att tro på mord ifrån utomstående "monster" enbart för att man inte vill anklaga mamman, om nu någon i tråden skulle känna så, skulle antagligen på sajten Familjeliv betraktas som lite "gulligt", men jag sätter mitt intresse för genomtänkt kalkylerade analyser högre.

/Ha det bra alla!
Citera
2019-02-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Ja, det är väldigt intressant. Speciellt när de säger så här;

http://forumbilder.se/I4EH3/ddc31e5c-9713-40fc-bbba-0ead78c8bd67

Om det var nån som var ute med sin hund typ så skulle ju det inte vara nån hemlighet eller?

Ponera att hon ringde in det själv. Då skulle polisen veta vad som hänt och därför gjort sig av med bilen så snabbt...
Citera
2019-02-04, 09:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
En människa består av gaser, syror, avföring mm. Pratar ju inte bara kött?? Kan säga det att i vårat hus där exet tog sitt liv sitter en doft kvar än. Den man möttes av då ca 1.5h efter var inte ruttet kött. Det är en doft. Speciell sådan, inte trevlig. Men visst. Gör narr av fakta.

Jag skrev som sagt och kollade med numera 4 olika oberoende firmor och alla säger desamma. Det är en doft.

Hundar lär kunna lukta sig till om det har funnits en död person någonstans men människor kan knappast det.

Jag har varit inne i rum med döda när jag har besökt/tagit avsked av äldre döda släktingar som dött av naturliga orsaker. Ibland några timmar efter dödsfallet men någon gång också dagen efter dödsfallet. Den döda har legat kvar i ett vanligt rum (dvs +20 grader) och det har absolut inte funnits någon konstig lukt.

Möjligen kan det vara lukten av blod som är speciell och svår att ta bort men då spelar det nog ingen roll om det kommer från en död eller levande person.
Citera
2019-02-04, 09:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressant.

De fotspår som polisen intresserat sig för fanns väl främst framför bilen och utanför förardörren?
Har sett bilder där polisen markerat fotspåren med flaggor. Såg inga flaggor bakom bilen. Fanns det inget intressant där? Inga fotspår?
Eftersom det inte är öppet mellan hytt och lastutrymme skulle det ju indikera att mamman och barnet redan befann sig i lastutrymmet när bilen parkerades där och skulle det vara så kan vi nog avskriva mord/självmord. Då är det mord+mord.
Citera
2019-02-04, 10:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Om de två döda skulle ha mördats/dräpts/avlidit på annan plats, så skulle deras skor inte ha gett några som helst vandrande fotspår utanför bilen vid Flaten!
I den stora mängden av fotspår så har just dessa få av någon anledning intresserat polisen. Ska man vara borta flera dagar och genomföra skilda aktiviteter både inne och ute tar man lätt med ett par större vinterskor. Samma sak vid t.ex. vinterflytt då man behöver greppsäkra skor.
Varför är du säker på att det är mammans och dotterns fotspår som polisen har kollat? Eftersom det inte finns några spår bakom bilen och ingen kommunikation mellan förarhytten och bilens skåp så skulle det innebära antingen att båda hittades i förarhytten eller mamman i förarhytten och barnet i skåpet. Hur skulle bilen annars ha kommit dit?

Citat:
Det ligger ingen som helst prestige i att hålla fast vid en åsikt, när jag konstaterar att jag känner mig fullständigt styrkt utav att ett utökat självmord tyvärr högst sannolikt har inträffat.
Jag tror inte att det är självmord därför att tillvägagångssättet och hur de hittades är alltför konstigt. Det är i och för sig konstigt utifrån alla tänkbara scenarier så det är svårt att anta någonting.
Citera
2019-02-04, 10:15
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä de är bara ett plåtutrymme med några unitskivor på väggarna möjligtvis och dessa är snabbt bytta efter urspolning med högtryckstvätt, bilen är ju inte ens ett år.

Jag uppmanar ibland till källkritik, och här var det befogat. Det BORDE vara lätt att inse att polisen inte kör en misstänkt brottsplats (för det är den, tills man vet mera) till skroten.

I sak har du givetvis rätt.
Citera
2019-02-04, 10:20
Medlem
5549s avatar
Man ska nog inte utesluta att det har funnits skospår från kvinnan och barnet bakom bilen. Beroende på hur och av vem dom hittades, om det tillkallades ambulans etc, så kan det helt enkelt varit för nertrampat där.
Citera
2019-02-04, 10:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är du säker på att det är mammans och dotterns fotspår som polisen har kollat? Eftersom det inte finns några spår bakom bilen och ingen kommunikation mellan förarhytten och bilens skåp så skulle det innebära antingen att båda hittades i förarhytten eller mamman i förarhytten och barnet i skåpet. Hur skulle bilen annars ha kommit dit?

Jag tror inte att det är självmord därför att tillvägagångssättet och hur de hittades är alltför konstigt. Det är i och för sig konstigt utifrån alla tänkbara scenarier så det är svårt att anta någonting.

Jag tänker som dig. Skulle ju lika gärna kunna vara spåren efter någon annan tredje part som intresserat polisen. Båda kropparna ska väl dessutom enligt uppgift påträffats i skåpet. Tycker det är lite för mycket som inte stämmer in på självmordsspåret, men inget är ju säkert. Rent statistiskt begås väl visserligen 10 gånger så fler självmord som mord i Sverige, men det är ändå en hel del saker i det här fallet som talar emot självmord. Så sammantaget tror jag inte riktigt på det.

Jag tror mamman och barnet redan var döda när bilen parkerades där.
Citera
2019-02-04, 11:23
Medlem
Citat:
Vidga gärna dina vyer och fantasier en liten aning! Försök tänka som en klok utredare, även om det är helt på låtsas både för dig och mig. 😉
Du utgår ifrån att man (kanske) klantat sig utan att ha en aning om vad man gjort eller borde göra?
Hade bilen gått till skrot, ja då hade man verkligen klantat sig rejält!
Stort tack till "Skrepmajja" för initiativet att dela med sig av bilder samt att följa efter bärgaren.👍

Varför har bara vissa fotspår markerats i den stora mängden av spår?
Varför verkar bilen ha flyttats?
Vad har vi för fakta att gissa kring jämfört med det polisens tekniker har säkerställt för att möjliggöra analyser från FU-materialet?

Man har givetvis fastställt skosulemönster, storlekar, ev. mönsterskador som jack, snedslitningar och annat på mammans och dotterns fotbeklädnader. En minutiös teknisk inre undersökning har antagligen gett info om vad som gett "avtryck" (forensiskt) och annat ifrån bilens/hyttens golv, pedaler m.m.

Om bilen har flyttats så kan man anta att mor eller dotter vid något tillfälle kanske behövt bajsa, köpa nåt att äta "or whatever". Finns både affärer och mack inom 5-10 min bilfärd.
De kanske tillfälligt har hittat på något annat att göra om/när dottern vädjat efter någon aktivitet, när hon antagligen inte riktigt fattar varför ingenting vettigt händer?
Jag skulle kunna fortsätta att utveckla mina teorier, men stannar där för att jag i grunden är en riktig "Fakta-Nisse"!

Att tro på mord ifrån utomstående "monster" enbart för att man inte vill anklaga mamman, om nu någon i tråden skulle känna så, skulle antagligen på sajten Familjeliv betraktas som lite "gulligt", men jag sätter mitt intresse för genomtänkt kalkylerade analyser högre.

/Ha det bra alla!

Mina resurser är begränsade, som du ser (bakom pannbenet ev. räcker till, om inte till överflöd? men längre in i skallen och hela hjärnan, nää..)

Jag menar just att jag kan och vill inte tro att mina hjältar klantar sig, men har egna erfarenheter av minst en polisman (fick förklaringen den gången att han "är så gammal"! "...han hör lite dåligt"!)

Mord av utomstående behöver inte vara "monster", i mina tankar kan var en depressiv, olycklig, vansinnigt arg etc. vanlig människa.

Jag försöker förtvivlat tänka som du, men...
Ha det bra du med!
Senast redigerad av cactaceae 2019-02-04 kl. 11:24. Anledning: felstavning
Citera
2019-02-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Man ska nog inte utesluta att det har funnits skospår från kvinnan och barnet bakom bilen. Beroende på hur och av vem dom hittades, om det tillkallades ambulans etc, så kan det helt enkelt varit för nertrampat där.

...och just pga detta borde vara markerade, som bevisar även något? ...enligt min begränsad logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in