2019-02-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesaidShesaid
Om det nu är mord och självmord kanske mamman gick ur bilen för att samla mod efter att hon tagit dottern av daga.
Såg ni något mer, typ spya eller något?

Ingen spya vad vi kunde se.
Låg kvistar lite överallt.
En mugg från McDonalds låg vid staketet. Men den var antagligen inte intressant.
Citera
2019-02-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
En människa består av gaser, syror, avföring mm. Pratar ju inte bara kött?? Kan säga det att i vårat hus där exet tog sitt liv sitter en doft kvar än. Den man möttes av då ca 1.5h efter var inte ruttet kött. Det är en doft. Speciell sådan, inte trevlig. Men visst. Gör narr av fakta.

Jag skrev som sagt och kollade med numera 4 olika oberoende firmor och alla säger desamma. Det är en doft.

Sluta svamla, jag har varit inne i ett hus där en hel familj blev skjuta (frun och 2 tonåringar ) som mannen sköt med 2 skott i varderas huvud och dessa låg några timmar innan en granne såg karln låg på gräsmattan skjuten. Va inne i huset ca 1 månad efter och de luktade mycket rengöringsmedel och instängt typ sommarstuga, huset va bara städat och inte bytt mattor så man såg forfarande där hagel gått in i golv och väggar. Har sedan varit in och hälsat på nya ägarna då golvmattor och tapeter bytts och de luktade inget. Däremot tyckte nya ägarna de va obehagligt då dom renoverade och hittade hagelkulor.
Va även bara ifjol och hjälpte en kompis att flytta till ett hus som tidigare ägaren skjutit sej i bastun, mörka fläckar i taket men ingen lukt och jag trodde de bara va några som skämta om att de va där han skjutit sej då jag inte visste något för än han hade funderingar över hur fan utebelysningen funka och jag så prata med tidigare ägaren och då fick jag veta vad som hänt i huset. Så jo jag vet att du har fel och ingen bil där någon dött då de är -7 skrotas pga lukt.
Citera
2019-02-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Om inga barnskor var markerade tyder väl det på att dom inte har uppehållit sig på platsen någon längre tid.

Är förresten bakskåpet på bilen tillgängligt från förarkupén eller måste man gå in från baksidan?

Man måste gå från utsidan.
Citera
2019-02-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrepmajja
Ja så tänkte vi med.
Jag och sambon fick känslan av att det är två kvinnofotspår som är markerade.

Det var alltså tydligt att det var markerat två olika fotspår?

Spännande med ny info, tack!
Citera
2019-02-03, 23:20
Medlem
Citat:
Vi stod och spekulerade ett bra tag och kom fram till att det är framför bilen som dom flesta spåren är markerade. Det var svårt att tyda men mer att någon klivit ut, gått någon metet och sedan tillbaka. Men även något mer mot staketet.
Inga fotspår alls markerade ”bakom bilen”

Okej skumt. Ingen som gått från främre delen till bakre delen?

Om alla är så säkra på självmord:mord så har de då förflyttat sig inuti bilen? Går det?
Förvirrande
Edit: såg att frågor om detta kom efter svaret jag fick om spåren.
Jag är nu ännu mera övertygad om dubbelmord.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2019-02-03 kl. 23:23.
Citera
2019-02-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nej, man skrotar INTE en bil enkom därför att någon dött i dem. Det är snarare så att bilen är i gott förvar hos polisen, eftersom utredningen inte är klar och ingen vet vad man kan behöva undersöka i fordonet.

Nä de är bara ett plåtutrymme med några unitskivor på väggarna möjligtvis och dessa är snabbt bytta efter urspolning med högtryckstvätt, bilen är ju inte ens ett år.
Citera
2019-02-03, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Man måste gå från utsidan.
Hur vet du det på just den här bilen?
Citera
2019-02-03, 23:25
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Det var alltså tydligt att det var markerat två olika fotspår?

Spännande med ny info, tack!
Kan ha tillhört personen som påträffade skåpbilen.

Just vem som ringde in till polisen, och varför, är lite intressant tycker jag (men behöver inte vara relevant). Såvitt jag vet har vi inte någon information kring det. Det är knappast en plats där polis patrullerar normalt sett, så någonting med bilen måste ha pockat på uppmärksamhet. Öppna dörrar? Eller ringde kvinnan rentav själv till polisen kort innan (hon tog sitt liv)?
Citera
2019-02-03, 23:27
Medlem
Hittade detta om uppställningsplatsen, så det känns ju logiskt;

http://forumbilder.se/I4EH3/9307a9e2-6788-4d1c-96f9-9282c13e5ca4
Citera
2019-02-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det på just den här bilen?

Därför det är en skåpbil/flyttbil och en lasbilsregistrerad får inte ha öppet mellan dessa delar, om den är reggad för persontransport är det öppet däremot,. Reggad för 2 personer + förare = soffa.
Senast redigerad av 2an 2019-02-03 kl. 23:32.
Citera
2019-02-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Kan ha tillhört personen som påträffade skåpbilen.

Just vem som ringde in till polisen, och varför, är lite intressant tycker jag (men behöver inte vara relevant). Såvitt jag vet har vi inte någon information kring det. Det är knappast en plats där polis patrullerar normalt sett, så någonting med bilen måste ha pockat på uppmärksamhet. Öppna dörrar? Eller ringde kvinnan rentav själv till polisen kort innan (hon tog sitt liv)?

Ja, det är väldigt intressant. Speciellt när de säger så här;

http://forumbilder.se/I4EH3/ddc31e5c-9713-40fc-bbba-0ead78c8bd67

Om det var nån som var ute med sin hund typ så skulle ju det inte vara nån hemlighet eller?
Citera
2019-02-03, 23:41
Medlem
Citat:
Vi stod och spekulerade ett bra tag och kom fram till att det är framför bilen som dom flesta spåren är markerade. Det var svårt att tyda men mer att någon klivit ut, gått någon metet och sedan tillbaka. Men även något mer mot staketet.
Inga fotspår alls markerade ”bakom bilen”

Som att nån har gått från förarhytten och rundat fören för att kika om bilen är parkerad nära nog staketet och sen tillbaka? Sen att det fanns fler hjulspår kan ju va ett tecken på att den kämpade lite extra för att hamna "rätt" alltså nära staketet? Det var två olika skoavtryck från olika skor om jag inte såg fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in