Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-03, 22:37
  #1
Medlem
Någon som har info vem han är?
Någon som råkat ut för honom?
Konstigt PT censurerade bilderna på honom men inte gjort det med andra dömda.
__________________
Senast redigerad av Sommarhund 2019-02-03 kl. 22:49.
Citera
2019-02-04, 00:34
  #2
Medlem
Castlevanias avatar
Ska höra efter om min kompis som bor i Piteå vet något mer om den saken. Har själv varit en hel del i Piteå förr om åren, speciellt sommartid på havsbadet. Det finns många original i Piteå och Öjebyn.
Citera
2019-02-04, 00:35
  #3
Medlem
Fetimajns avatar
Vad har han gjort?
Citera
2019-02-04, 00:39
  #4
Medlem
Castlevanias avatar
Artikeln är låst. Saxar rubriken från Google/NSD.

"Den 53-årige "fönstertittaren" som under ett par års tid terroriserat och sexuellt ofredat tio kvinnor döms till rättspsykiatrisk vård"
Citera
2019-02-04, 00:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Artikeln är låst. Saxar rubriken från Google/NSD.

"Den 53-årige "fönstertittaren" som under ett par års tid terroriserat och sexuellt ofredat tio kvinnor döms till rättspsykiatrisk vård"

Ja, man hörde ju direkt att han inte var frisk.
Citera
2019-02-04, 01:19
  #6
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ja, man hörde ju direkt att han inte var frisk.

Så är det. Finns många institutioner i Öjebyn enligt min kompis. Ska ha skett på Saxongatan. Där finns det ett låst och ett öppet boende för psykisk sjuka. Kan det ha ett samband? Ska visst finnas några märkliga figurer där.

Saxar från Google/PT

"I flera månader har en fönstertittare i området vid Saxofongatan i Öjebyn skrämt boende genom att..."

Trist att det ska kosta att kosta att läsa nyheter via nätet. Bara de som prenumererar på tidningen som har konto.
Citera
2019-02-04, 01:22
  #7
Medlem
Castlevanias avatar
https://www.pt.se/img/2018/9/13/10975501.jpg
Citera
2019-02-04, 07:58
  #8
Medlem
constants avatar
NSD har lite mer information, just nu utan betalvägg.

Det handlar helt klart om bra mycket mer än att någon "bara" smygkikat genom något fönster. Mannen ska ha svårt att bland annat uttrycka sig efter en misshandel 2014. Kanske den gett även andra funktionsnedsättningar:
Citat:
På torsdagen tvingades den första av totalt elva kvinnor som utsatts av fönstertittaren i Öjebyn att möta sin plågoande i rätten.
Citat:
Kvinnan, som är i 50-årsåldern, berättar att terrorn började i februari. Hon såg då en person stirra in genom hennes fönster, men när hon upptäckte denne ryggade han tillbaka och försvann.

– När jag tittade ut genom fönstret på baksidan, där han stått, ser jag att hela baksidan är uppskottad. Jag blev jätterädd och sov ingenting den natten, säger kvinnan.

Händelsen följs av att kvinnan får motta SMS och MMS från ett för henne okänt nummer, med bilder på nakna kroppar, samlagsvideos och frågor om hon vill ha sex.

Dagen därpå upptäcker hon ett handavtryck på fönsterblecket utanför vardagsrumsfönstret. Mannen har varit där igen. Han kommer tillbaka dagen efter det också.
Citat:
– Han hade varit utanför fönstret på kvällen och då gick jag ut till honom, men han sprang iväg. Då måste jag ha glömt att låsa dörren, för jag vaknar några timmar senare av att han står framför mig och onanerar, berättar kvinnan.

Hon beskriver att mannen "var som i trans". Han uppmanar henne att vidröra hans könsorgan och säger att han vill ha sex med henne.

– Han var helt okontaktbar och kunde inte sluta onanera.
Citat:
Hon beskriver att mannen vistats så mycket utanför hennes fönster så att det inte växer något gräs på ytan där han brukar uppehålla sig.
Citat:
Mannen har inför rättegången genomgått en så kallad paragraf sju-undersökning, vilket är den mindre psykiska undersökningen. Hemphälä påtalar också att mannens förmåga att uttrycka sig och minnas saker är nedsatt, sedan han utsattes för en grov misshandel 2014.
https://www.nsd.se/nyheter/lulea/fon...nm4915779.aspx
Citera
2019-02-04, 08:17
  #9
Medlem
Citat:
Mannen ska ha svårt att bland annat uttrycka sig efter en misshandel 2014

Superrolig detalj. Synd bara att man inte drog upp effektgraden på den misshandeln lite mer.....
Citera
2019-02-04, 08:40
  #10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
Superrolig detalj. Synd bara att man inte drog upp effektgraden på den misshandeln lite mer.....
Extremt "roligt", borde inte vara så svårt att lista ut vem denne tjomme är. Inte helt ovanlig,t förresten, att hjärnskador kan slå ut allt vad impulskontroll heter.

"Hon beskriver att mannen vistats så mycket utanför hennes fönster så att det inte växer något gräs på ytan där han brukar uppehålla sig."

Ovan citerat visar på flit och redlighet...
Citera
2019-02-04, 10:30
  #11
Medlem
sorry - menar inte att göra mig lustig över kroppsskador i allmänhet. Men det är väl rimligt att anta att sexbrottsbeteendet (som är kufigt, let alone vidrigt) har lett till misshandeln, som i sin tur leder till en ytterligare kufig beteendedefekt.
Citera
2019-02-04, 10:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
sorry - menar inte att göra mig lustig över kroppsskador i allmänhet. Men det är väl rimligt att anta att sexbrottsbeteendet (som är kufigt, let alone vidrigt) har lett till misshandeln, som i sin tur leder till en ytterligare kufig beteendedefekt.

Det är fullt möjligt men måste inte vara så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback