Jo jag tror det är något fuffens. Kanske inte nödvändigtvis riggat men jag tror att det var något vi inte fick se. Varför stack bara Göran utan att någon kunde ta avsked av honom? Första gången jag sett det hända i Farmen.
Om vi sedan ser på Torpet så hände en skum grej. Rasmus träffade sitt tredje skott. När Pasi ska skjuta därefter står den av Rasmus burkar han sköt ned där igen. Pasi sköt bara ett skott med den burken nere. Vad hände? Håller de inte koll på hur de klipper?
Måste medge att jag inte heller ser skillnad på ytterbladen hos vitkål/blomkål.
Den biten i mitten som oftast är det man äter kan jag.se skillnaden på.
Sedan håller jag med om att jag också tappade hakan och tyckte att det var mobbingtendenser när "Nu kan ni Farmare komma ner och ta farväl av Göran" uteblev.
Det var ju för fan en hel riksdaler per firre (eller minns jag helt fel)? 5-6 små ynka abborrar på en hel vecka alltså? Göran sämst någonsin på att meta. Vad Gör(h)an för fel? Har han agnat med könshår?
Vet inte vad jag tycker om valet. Hon hade ju kunnat plocka T1 också. Göran var dock svag i kunskap mot Arrendern så... Ut med Göran nu så vi får se honom och Stina på torpet + att Masa kan masa runt en vecka till.
"Tror jag kan mer än folk tror" och det visade du inte i husförhör/utslagstävling förra gången av taktiska skäl eller? Luktar uttåg.
Göran har haft problem med Masa i flera veckor. Man kan kanske säga att hon orsakat honom (och andra) en jävla...
Mahsa problem...
huehuehue
Ta detta nu Masa! För programmets skull.
AAAAAAHHHH!!! Så förbannat självbelåten hon är nu. Underbart!
Blåtotten först fram som en riktig dubbelagent. Den lilla pausen och det ansträngda leendet ihop med Masas lågmälda "tack" efter kramen är guld. "Truckern biter ifrån med "jag är inte glad". Lovande.
Härligt. Inlägget jag spoilade mig själv med var inte bara dåligt trollande. Mer Patatis åt folket!!! Dock väldigt konstigt att inte plocka två gamla deltagare istället för att bara mixa in en.
Kim har förlorat två gånger nu. Är det ett dåligt omen att han kommer in ihop med Patatis (som tränar fotboll)? Blir Arrendern månne först i programmets historia att göra hat-trick i tävlingsnederlag?
"Nej sluta vara arg jag har inte sagt att det ÄR du Diana jag har sagt att JAG TROR ATT DET ÄR DU"
Bra där Masa. Underbart snyggt sätt att deeskalera konflikten. Värsta, fetaste semantikskillsen yo! "Din lille skit!"
Härligt finalavsnitt. Lovande inför nästa vecka. Nu till Torpet:
Tycker det är konstigt att Pasi får ta Stinas plats men har inga direkta problem med det nu när hon kommer få in pappsen på torpet. Vankas det smisk och knull nu?
Oj. Trodde inte Linus var typen som skulle säga så direkt till folk (med tanke på hur han framstått hittills). Bra där Linus.
Med programmets mått mätt ganska snygg, halvsubtil klippning där med Stinas fläta medan diskussion pågår.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Tackar så mycket för erkänslan!
"Erkänsla"? Det heter erkännande din arrender!
Citat:
Rocco är ju helt fantastisk. Få personer har kört över alla andra så hårt sedan Sebbe Dawkins tid. Underhållningsvärdet är skyhögt.
Han gör det dock på ett oerhört mycket mysigare sätt. Vet inte om det verkligen kan liknas vid att köra över folk. Lätt att ursäkta med att han inte förstår svensk kultur eller liknande. "PÅ" på juggevis men försöker bara vara hjälpsam. Charmig som attan.
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-02-03 kl. 23:50.
Jo, oavsett vad man tycker om tjejernas personligheter, så visade de ju ett intresse för arbetet (även om vissa arbetsområden faktiskt kan bli för tungt för tjejer).
Jag tycker att när killarna, med fröken Tobias, Barbie, ryggdunkaren osv, drog ner stämningen direkt när de kom in.
Men Kim var ju en arbetshäst dock. Han utgjorde ju undantaget för killgänget som kom in.
Verkligen. Tjejerna hade det bra som det var från början. Snickrade och stod i och hade bra stämning. Snubbarna tillförde inget annat än intriger.
Nu finns det åtminstone en kille som ser hyfsat bra ut därinne, men tycker Sveriges Farmen är ruggigt dåligt i sin casting. Alltid folk fulla med botox och silikon, alltid långa destruktiva konflikter som inte ger nåt att kolla på och alltid dessa "försök" att "lugna" stämningen efterhand.
Tror det är därför man tar in ett par gamla gubbar.
Enda deltagaren i år med ryggrad och balls, var Maria. Och hon är borta.
På sätt och vis är det skönt att en sån bra person som Pasi slipper skiten på Farmen än så länge.
Jag tycker nog det är lite rättvist att Kim kommer tillbaka ändå,
(även om jag då tycker annorlunda än många här i tråden då? ).
Han tog på sig den där nackdelen och halkade bara ut i ett bananskal.
Han må vara värdelös i tävlingar,
men han var ju en som slet riktigt hårt på gården.
Tycker jag annorlunda än alla nu?
Jag gillar att Kim fick komma tillbaks. Tycker inte tävlingarna han förlorade i gör han värdelös alls. Han åkte ut i kunskap mot Göran. Nu åkte ju Göran på kunskap han med. Var det Grönkål han åkte för? Sedan lämnade Kim torpet för han förlorade i SLANGBELLA... Som Pasi gjorde nu. En kamp mellan Göran och Kim i säcken hade jag velat se. Göran hade vissa problem mot Rasmus. Mot Kim hade han nog inte haft en chans. Teknik är väl yxan eller sågen? Tror Kim vunnit enkelt där med. Dom andra var ju rädda för möta Kim i annat än kunskap.
En del deltagare har ju sagt efter farmen att Kim var snällast av alla. Jobbade mest. Och var jävligt stark. En farmare dom fruktade för att möta i tinget.
Sen är jag nöjd med att Göran fick lämna. Göran var en tråkig gubbe, medans Masha faktiskt är rolig. Och på något sätt …. Sexig...
Det var ju för fan en hel riksdaler per firre (eller minns jag helt fel)? 5-6 små ynka abborrar på en hel vecka alltså? Göran sämst någonsin på att meta. Vad Gör(h)an för fel? Har han agnat med könshår?
Vet inte vad jag tycker om valet. Hon hade ju kunnat plocka T1 också. Göran var dock svag i kunskap mot Arrendern så... Ut med Göran nu så vi får se honom och Stina på torpet + att Masa kan masa runt en vecka till.
"Tror jag kan mer än folk tror" och det visade du inte i husförhör/utslagstävling förra gången av taktiska skäl eller? Luktar uttåg.
Göran har haft problem med Masa i flera veckor. Man kan kanske säga att hon orsakat honom (och andra) en jävla...
Mahsa problem...
huehuehue
Ta detta nu Masa! För programmets skull.
AAAAAAHHHH!!! Så förbannat självbelåten hon är nu. Underbart!
Blåtotten först fram som en riktig dubbelagent. Den lilla pausen och det ansträngda leendet ihop med Masas lågmälda "tack" efter kramen är guld. "Truckern biter ifrån med "jag är inte glad". Lovande.
Härligt. Inlägget jag spoilade mig själv med var inte bara dåligt trollande. Mer Patatis åt folket!!! Dock väldigt konstigt att inte plocka två gamla deltagare istället för att bara mixa in en.
Kim har förlorat två gånger nu. Är det ett dåligt omen att han kommer in ihop med Patatis (som tränar fotboll)? Blir Arrendern månne först i programmets historia att göra hat-trick i tävlingsnederlag?
"Nej sluta vara arg jag har inte sagt att det ÄR du Diana jag har sagt att JAG TROR ATT DET ÄR DU"
Bra där Masa. Underbart snyggt sätt att deeskalera konflikten. Värsta, fetaste semantikskillsen yo! "Din lille skit!"
Härligt finalavsnitt. Lovande inför nästa vecka. Nu till Torpet:
Tycker det är konstigt att Pasi får ta Stinas plats men har inga problem med det nu när hon kommer få in pappsen på torpet.
Jag skrattade också när hon drog till med "Din lille skit!!!" Haha. Och logiken bakom "Nej jag sa inte att det är du. Jag sa att jag tror det är du". Wtf? Det är ju fan samma sak. Aja hon stod för att hon sagt det iallafall.
Andra saken jag blev förvånad över var Maxines primalvrål mitt i allt från att ha suttit lugnt och lyssnat.
Tror som några andra, Masha kommer längta efter Göran när hon ska försöka ha med Rocko att göra. Men mitt i allt kanske dom blir bundisar. Osannolikt dock.
Måste säga att Neda växte så mycket i mina ögon i kvällens torpet. Istället för en konflikt med skrik så körde hon med god kommunikation och samtidigt sa allt hon tänkte och kände utan att snacka bakom ryggen. Visserligen lite tråkig tv då jag föredrar att kolla på drama men blev imponerad av henne som person, trodde inte hon var så mogen.
Snubbarna är allt ena riktiga fjollor, precis som under förra årets säsong med Fakking o Colgate. Klena eller hängfläsk, fast de inte ens passerat 30-strecket. Vankas det hammare och spik får man på sin höjd se Barbie göra en ny man-bun på huvudet. Sen återgår snubbarna till att viska bakom knuten.
Enda mänskan med lite stake var Maria.
Senast redigerad av Xedome 2019-02-04 kl. 00:23.