2019-02-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Anledningen att de tog in Arnold Ranelid trots att han blivit utslagen två gånger beror givetvis på att han var tillgänglig. Troligtvis tagit ledigt från jobbet i två månader och inte hade nåt annat för sig.
De kan ju inte slänga in nån helt okänd, som exempelvis Pasi (som dock hade förtjänat det bra mycket mer).
Patatis vet jag inte vad han gör till vardags, men antagligen har TV4 bara ringt honom med kort varsel och frågat om han kan vara med.
Och då kan TV4 köra med ”det deltagarna har gemensamt är att de åkt ut första veckan av Farmen”.
Avhoppen ställde ju till det brutalt för TV4.

Sedan har givetvis Arnold Ranelid förbjudits att nämna något om Torpet. Han får nog bara säga att han fick åka hem direkt.
Tror du inte att Pasi också var tillgänglig hela Farmen/inspelningstiden ut?
Eller hade han planerat att åka ut och tog ledigt för att återgå i jobb i mitten på inspelningen?
Citera
2019-02-03, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Den här tråden startade i december 2018, inspelningen var nog i Juni-Juli 2018

Det har skrivits om Rocco långt innan dess.
Citera
2019-02-03, 22:44
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Anledningen att de tog in Arnold Ranelid trots att han blivit utslagen två gånger beror givetvis på att han var tillgänglig. Troligtvis tagit ledigt från jobbet i två månader och inte hade nåt annat för sig.
De kan ju inte slänga in nån helt okänd, som exempelvis Pasi (som dock hade förtjänat det bra mycket mer).
Patatis vet jag inte vad han gör till vardags, men antagligen har TV4 bara ringt honom med kort varsel och frågat om han kan vara med.
Och då kan TV4 köra med ”det deltagarna har gemensamt är att de åkt ut första veckan av Farmen”.
Avhoppen ställde ju till det brutalt för TV4.

Sedan har givetvis Arnold Ranelid förbjudits att nämna något om Torpet. Han får nog bara säga att han fick åka hem direkt.
Jo, men när torparen kommer in på farmen så lär det komma upp till ytan att Kim varit där. Han har alltså fått två extrachanser. Undra vad de övriga tycker om det
Citera
2019-02-03, 22:49
Medlem
Helt rätt att Kim får en chans!

Tyckte det var fel att han rök från torpet trots att Maria gav upp frivilligt samtidigt.

OM Rocco och Tutt-tobbe ska mötas i tävling är grenen självklart:
Stirr-tävling!
Citera
2019-02-03, 22:52
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tror helt säkert att tävlingen var riggad. Psykfallet såg så säker ut att hon säkert fått svaren i förväg!

Vem ser inte skillnad på vit- och blomkål som är så gammal som Göran!!
Jo jag tror det är något fuffens. Kanske inte nödvändigtvis riggat men jag tror att det var något vi inte fick se. Varför stack bara Göran utan att någon kunde ta avsked av honom? Första gången jag sett det hända i Farmen.

Om vi sedan ser på Torpet så hände en skum grej. Rasmus träffade sitt tredje skott. När Pasi ska skjuta därefter står den av Rasmus burkar han sköt ned där igen. Pasi sköt bara ett skott med den burken nere. Vad hände? Håller de inte koll på hur de klipper?
Citera
2019-02-03, 22:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju

Va?? Kim har ju blivit utslagen två gånger. Han är ju så dum att han får Masha att framstå som den smartaste människan på denna planet.
Citera
2019-02-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Jo, men när torparen kommer in på farmen så lär det komma upp till ytan att Kim varit där. Han har alltså fått två extrachanser. Undra vad de övriga tycker om det

Kim åkte ut
2st lämnade

Kim åkte ut ur torpet 1 lämnade

Tycker han förtjänar en chans till, rolig karaktär för tvn
Citera
2019-02-03, 22:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju

Jag tycker också det är rätt. Han kom ju bara in på farmen, och blev förstekämpe direkt, utan att någon ens valt honom. Vet inte om det hänt tidigare?
Citera
2019-02-03, 22:56
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Tror du inte att Pasi också var tillgänglig hela Farmen/inspelningstiden ut?
Eller hade han planerat att åka ut och tog ledigt för att återgå i jobb i mitten på inspelningen?

Jo, det var han säkert. Men hur skulle det hela förklaras för Farmendeltagarna? Kim känner de igen, men Pasi?
En helt okänd gubbe som plötsligt bara dyker upp, när det veckan innan kommit tre nya deltagare från flotten.
Det måste finnas ett sammanhang. Rocco och Kim hade båda Farmenbakgrund.
Det hade inte Pasi. Det skulle bara bli tokigt att ta in honom i det läget, även om jag själv tycker att han ”förtjänade” att få komma in.
Citera
2019-02-03, 23:01
Medlem
Browndawgs avatar
Ja sättet Kim åkte ut på kändes kanske inte bra för TV4, så när avhoppen, sjukdomar samt hönakastarn fick lämna tog dom tillbaka honom.

Obs. Det kan ha varit tänkt så från början. Att ifall det blir många avhopp/diskningar så tar man i första hand in den som åkt ut genom att ta på sig nackdelen där i början.
Citera
2019-02-03, 23:08
Medlem
Nu kan Göran bli Pasi II, kung av torpet.
Citera
2019-02-03, 23:10
Medlem
sappys avatar
Hahaha jävlar vad bra med Rocco å Kim. Men lite skumt att ta in Kim alltså, rena rama Paradise Hotel twisten.

Skönt att FulStina blir sågad i torpet. Hon försökte något sista ryck till försvar (i min familj bla bla) men Rasmus vifta bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in