Citat:
Ursprungligen postat av
Gullgulligullan
OK. Då är vi av samma uppfattning. Jag tycker förresten också att tråden lägger för mycket kraft på personangrepp och för lite på att försöka förstå eller i alla fall respektera varandra. Inte för att jag tar illa vid mig men det blir tröttsamt och långtråkigt att sida upp och sida ner läsa om hur dumma man tycker att olika personer är. Om något så är väl det väldigt ointressant och utanför ämnet.
Så då kör du ett helt inlägg som är helt off topic?
Det är så att den kritik som ges är specifikt riktad till ett visst påstående. Det är också konstant efterlysning efter grunden till påståenden.
Vart är te.x. en sammanhängande beskrivning kring Oskar som enskild förövare?
Det är ju den primära frågan för vissa dvs juridisk - andra intresserar sig mer för orsakssammanhang och utgår från pressträffen.
Det är som att läsa ett alfapet som tömts ur en påse utan nåt konkret sammanhang. Det finns ingenting som bildar en lång mening som ger bra med vinnande poäng.
Jag brukar tänka på hur det skulle sett ut i en rättegång om föräldrarna överlevt. Hannas försvarsadvokat hade åkt ut med huvudet före med så undermåligt uppbyggda argument.
Alltså - vart är trovärdigheten eftersom det sker en sannolikhetsbedömning?
Att rapa samma sak hjälper föga.