2019-02-03, 09:42
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Då stämde ändå känslan av att han var tekniskt intresserad. Visst jobbar han som någon slags teknisk ingenjör också? Borde ju genom jobbet ha en viss grundläggande allmänbildning åt det tekniska då. Har för mig att en del sagt att han varit lite tekniknörd (lägger ingen värdering i det, alla nördar vi ner oss i något).

Tror du att förekomsten av pann-incidenten betyder något eller bara är en slump?

Det var väl innan mordet? Han verkade ha något problem och försökte hitta bästa inställningarna och diverse. En del var nog för att han är nördig, obotligt intresserad. Har inte riktigt fattat hans jobb, men nåt rätt ingenjörsbetonat.

Jag kan inte se att det är relaterat. Sen kanske han ändå använde brännaren till att förstöra bevis, om han är GM, men jag tror inte att det har direkt samband. Det var nog en olycka helt enkelt.
Citera
2019-02-03, 09:43
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Helt ärligt menar jag att det är just när tekniknördar ger sig in och mekar, som vilken teknisk pryttel som helst brakar sönder på det mest uppseendeväckande sätten.... Jag skulle tro att hans ingående beskrivning mest beror på att han behövde uppmärksammas i allt hela tiden. OM han inte är GM, kommer han att lida av abstinens när den här tråden släpper honom ur kikaren.
Håller med i båda fallen.
Citera
2019-02-03, 09:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang trådsanningar/motsägelse/ visklekar/egna tolkningar/fakta

De första veckorna i tråden var Du en av dom som var bestämd över vem som var GM och det var enl Dig SD (har Du bett honom om ursäkt för det?).

Dessutom var Du bestämd då att polisen/utredare vet vad dom gör och att andra hade alltför dålig tilltro till dessa. Nu låter det annorlunda från Din sida, nu är dom bara dåliga. Om det visar sig att dom har rätt MGM nu ska Du be dessa om ursäkt då (med tanke på vad Du svarade en postare här i tråden om att ev be MGM om ursäkt som det visar sig vara fel)?

Har fortfarande inte fått något svar från Dig... vad exakt gjorde att Du svängde?

Din första fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ditt inlägg från 22/5
Här har Du en bestämd uppfattning om att SD är GM... vad har fått Dig att ändra Dig? Motiv?

Själv har jag ändrat mig vad gäller MGM från något som har med LW:s jobb att göra till att luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande.

Du har stärkt din tro om SD som GM med det mest huvudlösa antaganden om hans "Inte alltför trevliga/inlägg uppförande. Förstår du inte själv hur urbota dumt det är att försöka övertyga medlemmar att du genom dina värderingar om SD otrevlighet stärkt din tro på honom mördare.

Ber dig besinna dig, ty sån otäck vidskeplighet drevs medeltida rättssystem av vilket orsakat oskyldiga obeskrivligt lidande och gör det tyvärr än idag i många obskyra länder. ( bör tilläggas.)

Jag har tvärtom nödgats omvärdera dom uppgifter som låg till grund av den tidiga misstanken mot den i tråden av dig och dina systrar förföljda. Speciellt har jag nödgats omvärdera läckaget MV som varit den som ensam (med blind svans) drivit förföljelsen av SD och som visat sig har egen prestige i saken.

Du har stärkt din tro av 8 månaders suggestiv påverkan.
Samma nonsens som gör mig alltmer tveksam.
Om bärande uppgifter framkommer så är mitt sinne öppet.

Vad som är frapperande är att inte du tagit intryck av att en ostraffad familjefar som under sträng avlyssning och övervakning med horder av utredande poliser vilka i åtta (8) månaders tid inte ens lyckats skrapa ihop det löjligt lilla som behövs för att få honom häktad på sannolika skäl ?

Sen är min ståndpunkt att det moraliskt antastligt att deltaga i en tråd om ett allvarligt brott under rubrik "aktuella brott och kriminalfall" för att få utlopp sina behov av att sladdra om andras för brottet helt ovidkommande vardagliga göromål.

Detta är andra gången jag svarar dig. Undertill bifogas det första svaret. Så var snäll att att fråga inte en gång till om du ändå inte läser.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-03 kl. 10:18.
Citera
2019-02-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Din första fråga.

Du har stärkt din tro om SD som GM med det mest huvudlösa antaganden om hans "Inte alltför trevliga/inlägg uppförande. Förstår du inte själv hur urbota dumt det är att försöka övertyga medlemmar att du genom dina värderingar om SD otrevlighet stärkt din tro på honom mördare.

Ber dig besinna dig, ty sån otäck vidskeplighet drevs medeltida rättssystem av vilket orsakat oskyldiga obeskrivligt lidande och gör det tyvärr än idag i många obskyra länder. ( bör tilläggas.)

Jag har tvärtom nödgats omvärdera dom uppgifter som låg till grund av den tidiga misstanken mot den i tråden av dig och dina systrar förföljda. Speciellt har jag nödgats omvärdera läckaget MV som varit drivande och som visat sig har egen prestige i saken.

Du har stärkt din tro av 8 månaders suggestiv påverkan.
Samma nonsens som gör mig alltmer tveksam.
Om bärande uppgifter framkommer så är mitt sinne öppet.

Vad som är frapperande är att inte du tagit intryck av att en ostraffad familjefar som under sträng avlyssning och övervakning med horder av utredande poliser vilka i åtta (8) månaders tid inte ens lyckats skrapa ihop det löjligt lilla som behövs för att få honom häktad på sannolika skäl ?

Sen är min ståndpunkt att det moraliskt antastligt att deltaga i en tråd om ett allvarligt brott under rubrik "aktuella brott och kriminalfall" för att få utlopp sina behov av att sladdra om andras för brottet helt ovidkommande vardagliga göromål.

Detta är andra gången jag svarar dig. Undertill bifogas det första svaret. Så var snäll att att fråga inte en gång till om du ändå inte läser.
Du ska veta att jag har läst tråden... både en och två ggr!
Tipsar Dig att göra detsamma... och efter det försvara varför Du bestämt utpekade SD som GM (som även då var 3-barnsfar)!

Eftersom Du inte svarar på mitt senaste inlägg utan kommer med svar på något som Du redan svarat på så antar jag att Du inte vill berätta vad som fick Dig på andra tankar vad gäller MGM.
Citera
2019-02-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Din oförmåga att ta till dig information är anledningen att du tjatar.
Avser icke ytterligare polemik med dig.
OK tack för (icke)svaret på min allvarliga fråga (något har tydligen fått Dig att tänka annorlunda vad gäller vem som är GM)!

Kanske något som är till MGM försvar? Har Du fått veta något som vi (o)troende enl Dig inte vet om?
Citera
2019-02-03, 10:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack för grävet. Det är mycket som verkar ske från och med 2017 och som kanske utgör startsträckan till det hemska som sedan sker. Sedan finns det en del intressanta omständigheter som detta t ex närmare mordet 2018. Hur tolkas denna händelse? Friktion för SD? Något som, om han är GM, får honom att ta ett steg närmre det hemska i maj?

Man önskar man förstod vad av detta som är relevant att fästa blicken på och vilka event som gör att ev tankar om mord isåfall sätts igång. Om det nu är så det gått till.

Om vi skulle anta att polisen har rätt kring att MGM är GM och vi då granskar friktioner och större händelser i hans, hans närmastes och LWs situation 2017... vad framträder då? Finns det några särskilda händelselinjer, mönster eller annat som visar sig? Hur skulle en kronologisk beskrivning av gänget runt SD och LW se ut från låt säga misshandelsanmälan 2017 fram till veckorna efter mordet 2018?

Honan6, du är bra på att spekulera i möjliga scenarion och händelseförlopp! Om du skulle tänka dig in i tiden från januari 2017 då LW råkar illa ut i bilen fram till veckorna efter hennes död maj/juni 2018, hur skulle din beskrivning se ut då?

Jag tror att dramat började sommaren -16, att LW ville gå vidare om SD inte ville lämna HD. Därefter tror jag att det blivit infekterat i intervaller när SD har upplevt maktlöshet p g a att han inte lyckats kontrollera LW som han vill.

(En form av tidslinje från 2018 finns på sista länken i min signatur)
Citera
2019-02-03, 12:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror att dramat började sommaren -16, att LW ville gå vidare om SD inte ville lämna HD. Därefter tror jag att det blivit infekterat i intervaller när SD har upplevt maktlöshet p g a att han inte lyckats kontrollera LW som han vill.

(En form av tidslinje från 2018 finns på sista länken i min signatur)

Jag tror att SD kände att LW begäran om att de skulle bli ett riktigt par blev för mycket ..

Att LW skulle bli låtsasmamma åt de två döttrarna till SD och HD varannan vecka kändes nog alltför konstigt , så när verkligheten tog vid kändes inte det som började som ett passionerat äventyr lika intressant .

Tror inte att 4 vuxna personer som bor så nära varandra lyckas må bra av att byta partner på det sättet , eller ??
LW, UW ( var iofs inte med i det tänkta partnerbytet på samma sätt ) , SD och HD .

När det är barn inblandade är ett sådant byte helt galet så det enda som typ funkade ett tag var ju det som HD tog avstånd från ; Lena och SD som ” lovers ” .

Man kan undra om Lena verkligen tänkt till om hur det skulle ha blivit ?

Innebär ju en hel del ansvar jämfört med en ”hemlig” sexuell relation ...

Visst kan man förstå att hon var sårad över att enbart vara älskarinna till SD , men hur skulle verkligheten ha sett ut om allt genomförts ?

Känns som om de här personerna VILLE ( = ansåg ) så mycket , utan att tänka på konsekvenserna !?

Vem skulle ha bott hos vem , osv. ?
Barnen hade blivit förvirrade .....Att ha lojalitet till både föräldrar och låtsasföräldrar som inte gillar varandra , hmmm , och som bor typ enbart 200 meter ifrån varandra ,svårt ...

Omöjlig situation -helt klart .
Senast redigerad av landbandy 2019-02-03 kl. 12:43.
Citera
2019-02-03, 12:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan det inte tänkas vara att HD var den som skötte pannan och när hon flyttade ut så visste inte SD hur man gör? Vet själv att jag hade noll koll med min panna efter min man avled.

Att döma av SD's 183 st. inlägg på specialforum för värmepannor, så har jag en känsla av att SD till största delen själv skötte pannan
Citera
2019-02-03, 12:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Då stämde ändå känslan av att han var tekniskt intresserad. Visst jobbar han som någon slags teknisk ingenjör också? Borde ju genom jobbet ha en viss grundläggande allmänbildning åt det tekniska då. Har för mig att en del sagt att han varit lite tekniknörd (lägger ingen värdering i det, alla nördar vi ner oss i något).

Tror du att förekomsten av pann-incidenten betyder något eller bara är en slump?

Enligt uppgift har han gått "fyraårig teknisk med ett år inriktning och ett år miljö":

Citera
2019-02-03, 13:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är flera som har vittnat om SD:s pelletsbrännare.

Moralensväktare har varit inne på att man kan ha försökt bränna kläder(?) i den:

notknapparen tror också att SD kan ha försökt bränna saker i pannan:

notknapparen pekar på att kläder hade bränts av en "Billy" i ett annat fall:

Blessedfruit antyder också att SD kanske använde brännaren till att förstöra bevis:

Vad pelletsbrännar-teorierna grundar sig på har inte framgått. Möjligen kan det röra sig om spekulationer, avsedda att förklara varför det inte längre tycks finnas någon bevisning mot SD.
Citera
2019-02-03, 13:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då detta är en kuggfråga och syftet med den är inte att ni vill ta reda på om jag har insyn i utredningen eller inte. Så är svaret på den betydelselös.

Det har inte framkommit någon annan person som avger det skriket inom den tidsramen som ni frågar efter.

Men det blir ett visst obehag kring frågan då SD har lämnat uppgifter i förhör som rimligen bara han eller någon nära i hans bekantskapskrets kan veta om. Och eftersom jag inte vill eller kan röja några detaljer. Men det du beskriver i din frågeställning gör mig obekväm med vem du är.

https://www.flashback.org/sp66615718

Detta inlägg är ett svar till JM. Frågan handlade om skriken som dalaans hört. Det var frågor som gällde vad MV hade för uppfattning om det var L*na som skrek eller om det var annan som skrek. Jag vet att JM också har verkat ifrågasätta tidpunkterna som dalaan uppgivit.

Det är obehagligt att JM verkar ifrågasätta en sak som vi hittills i tråden har betraktat som säkert (av de flesta förmodar jag).

Det som får mig att nu fundera är det faktum att MV verkar reagera ganska starkt på dessa frågor.

För mig uppstår en misstanke om det som att det kan finnas något idet JM som passar bra ihop med mgm:s utsaga i förhör.

Hur kan det komma sig att JM ifrågasätter dessa uppgifter från dallan.

Min teori om detta är att JM på ett finurligt sätt genom att få förtroende hos olika tråddeltagare, tillskansat sig denna information av någon som har denna kunskap. Allt detta av trådens deltagare.

I tråden om mordet i Kalamark deltog JM också. Efter en tid blev han där liksom här avstängd. Kvar hängde frågor och löften utan svar om jag förstår det hela rätt. Det kan vara intressant att läsa sidorna innan och strax efter hans avstängning:

Här är ett exempel:

Jag vet också att både Draifos och CarlJanne deltog i den tråden.
Funderar på vad ni har för bild av JM.

Han har ju rört om ordentligt i tråden (om LW).
Ska vi ta och "städa" lite eller?
Citera
2019-02-03, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är flera som har vittnat om SD:s pelletsbrännare.

Moralensväktare har varit inne på att man kan ha försökt bränna kläder(?) i den:

notknapparen tror också att SD kan ha försökt bränna saker i pannan:

notknapparen pekar på att kläder hade bränts av en "Billy" i ett annat fall:

Blessedfruit antyder också att SD kanske använde brännaren till att förstöra bevis:

Vad pelletsbrännar-teorierna grundar sig på har inte framgått. Möjligen kan det röra sig om spekulationer, avsedda att förklara varför det inte längre tycks finnas någon bevisning mot SD.

Jag kan direkt säga att jag inte har haft några särskilda teorier om pelletsbrännaren. Jag tror inte på en typ av sådan planering att den sk branden/rökutvecklingen har något med mordet att göra. Det var nog en olyckshändelse.

Det kan ju förstås inte vara uteslutet att han (om han är skyldig till mordet) skulle kunna ha bränt något brännbart efteråt i den. Teorin var inte min från början.

Om man har möjlighet är väl att göra sig av med det man kan någonstans där det inte kan hittas eller kopplas till brottet. Kläder som kan tvättas i maskin borde nog helst göra det, annars är det väl en stor risk att kläder som HD och barnen vet har funnits nu plötsligt saknas?

Med tanke på de många bilder som finns på gm är det en fara att utredarna hittar bilder på sådant.

Tvättmaskinen är nog en bra kompis i detta fall för en gm. Nu var det vår och varmt. Jag tror inte att kläderna varit särskilt tjocka eller svåra att tvätta om man har tillgång till tvättmaskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in