Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Jag tror att dramat började sommaren -16, att LW ville gå vidare om SD inte ville lämna HD. Därefter tror jag att det blivit infekterat i intervaller när SD har upplevt maktlöshet p g a att han inte lyckats kontrollera LW som han vill.
(En form av tidslinje från 2018 finns på sista länken i min signatur)
Jag tror att SD kände att LW begäran om att de skulle bli ett riktigt par blev för mycket ..
Att LW skulle bli låtsasmamma åt de två döttrarna till SD och HD varannan vecka kändes nog alltför konstigt , så när verkligheten tog vid kändes inte det som började som ett passionerat äventyr lika intressant .
Tror inte att 4 vuxna personer som bor så nära varandra lyckas må bra av att byta partner på det sättet , eller ??
LW, UW ( var iofs inte med i det tänkta partnerbytet på samma sätt ) , SD och HD .
När det är barn inblandade är ett sådant byte helt galet så det enda som typ funkade ett tag var ju det som HD tog avstånd från ; Lena och SD som ” lovers ” .
Man kan undra om Lena verkligen tänkt till om hur det skulle ha blivit ?
Innebär ju en hel del ansvar jämfört med en ”hemlig” sexuell relation ...
Visst kan man förstå att hon var sårad över att enbart vara älskarinna till SD , men hur skulle verkligheten ha sett ut om allt genomförts ?
Känns som om de här personerna VILLE ( = ansåg ) så mycket , utan att tänka på konsekvenserna !?
Vem skulle ha bott hos vem , osv. ?
Barnen hade blivit förvirrade .....Att ha lojalitet till både föräldrar och låtsasföräldrar som inte gillar varandra , hmmm , och som bor typ enbart 200 meter ifrån varandra ,svårt ...
Omöjlig situation -helt klart .