2019-02-03, 02:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från SDs geologg:

25 Apr 18

"Bråkigt som vanligt vid terminsavslutningen! Hur kan det komma sig att somliga grabbar alltid måste bråka när det ska vara en festlig avslutning. För mycket kaffe? För lite kaffe? ...
... Glad att eventen inte börjar när de ska, utan jag hann sitta ner ordentligt för en trevlig stund (tack vare damerna och några till vid bordet) innan jobbet kallade igen. Om det blir en ny termin vill jag paxa en plats vid barnbord eller kvinnobord. Eller eget om vissa andra får bestämma."

Undrar vad det handlade om?

LWs vänner dissade honom?
HDs vänner dissade honom?

HD skrev så här om samma event:
"...Alla event under våren har varit mycket trevliga och jag vill säga att ni avslutar terminen med flaggan i topp. Det var terminens bästa, så avslappnat, roliga samtal och med massor av skratt och kramar! "

Tack för grävet. Det är mycket som verkar ske från och med 2017 och som kanske utgör startsträckan till det hemska som sedan sker. Sedan finns det en del intressanta omständigheter som detta t ex närmare mordet 2018. Hur tolkas denna händelse? Friktion för SD? Något som, om han är GM, får honom att ta ett steg närmre det hemska i maj?

Man önskar man förstod vad av detta som är relevant att fästa blicken på och vilka event som gör att ev tankar om mord isåfall sätts igång. Om det nu är så det gått till.

Om vi skulle anta att polisen har rätt kring att MGM är GM och vi då granskar friktioner och större händelser i hans, hans närmastes och LWs situation 2017... vad framträder då? Finns det några särskilda händelselinjer, mönster eller annat som visar sig? Hur skulle en kronologisk beskrivning av gänget runt SD och LW se ut från låt säga misshandelsanmälan 2017 fram till veckorna efter mordet 2018?

Honan6, du är bra på att spekulera i möjliga scenarion och händelseförlopp! Om du skulle tänka dig in i tiden från januari 2017 då LW råkar illa ut i bilen fram till veckorna efter hennes död maj/juni 2018, hur skulle din beskrivning se ut då?
Senast redigerad av Philomena 2019-02-03 kl. 03:15.
Citera
2019-02-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kapat din långa text.
Är det otänkbart att någon/några vill bibehålla fokus på just SD för att man vill rädda sitt eget anseende? Alltså att man utåt och till polisväsendet har lämnat (oriktiga?) uppgifter som alla pekar mot just MGM.
Kan bara tala för mig själv och så är verkligen inte fallet. Känner/kände ingen av de iblandade.Tagit del av denna tråd samt tidigare historik beträffande misshandelsanmälan av BO
utförd av MGM, senareinkomna uppgifter om trakasserier bl a form av sms och verbala hot samt ett intygande av diverse skribenter som faktiskt känner eller har träffat MGM att han inte är sympatisk person utan snarare motsatsen.
Rent sakligt spelar det ingen roll för mig om MGM visar sig vara mördaren. Jag tror han är det. Mycket talar för det.
Det viktigaste är dock, tycker iaf jag, att rätt GM lagförs och får sona för detta fruktansvärda brott.

För att ställa en motfråga till din; är det viktigt för dig att MGM visar sig att inte vara GM?
Senast redigerad av glendale 2019-02-03 kl. 02:46.
Citera
2019-02-03, 02:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt notisen i na var rökutvecklingen den 27 mars, så den eventuella loggtexten borde ha varit däromkring, kanske strax efter.

(Jag är 99% säker att jag i somras såg en loggtext där han skrev något om "pann-incidenten", men hittar inte längre någon. Naturligtvis kan minnet ha spelat mig ett spratt, men jag tror inte det, jag minns/tror nämligen att jag läste hans "egen version" i en logg, innan jag ens hade sett na-artikeln).

Äntligen hittade jag vad jag letade efter!

Från SDs geologg:

"14 Apr 18
Det skulle bli en lugn förmiddag med mestadels fix efter en liten incident som gjorde att alla saker i källaren plockades ut. Kan inte säga att jag var enbart sugen på den aktiviteten, så plingen som kom gav omedelbar respons i kroppen..."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=8948cae0-f101-492a-a84c-bb48eb4ef75e
Citera
2019-02-03, 02:54
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Äntligen hittade jag vad jag letade efter!

Från SDs geologg:

"14 Apr 18
Det skulle bli en lugn förmiddag med mestadels fix efter en liten incident som gjorde att alla saker i källaren plockades ut. Kan inte säga att jag var enbart sugen på den aktiviteten, så plingen som kom gav omedelbar respons i kroppen."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=8948cae0-f101-492a-a84c-bb48eb4ef75e

Har också tänkt på att värmepannan nämns både av EGT och av SD i logg. Jag är nog lite trög men vad är det som pann-incidenten skulle kunna indikera rent hypotetiskt?

- Att SD, om han är GM, krattar i manegen för att kunna bränna bevis?

- Att SD hamnat i en konflikt med någon som startar en brand hos honom? HD? LW? Skulle SD då leva under hot från någon? Har detta då med mordet att göra som han står som MGM för?

- Att SD om han är GM själv startat en brand/incident för att det på något vis skulle gagna något? Empati så att HD inte flyttar ut? LWs empati? Bråk om huset med HD?

- Att SD bara hade otur med sin värmekälla?

Jag har svårt för de detaljer som känns påtvingade en i tråden men blir nyfiken kring udda omständigheter som t ex detta med att pannan nämns så mycket samt det hypotetiska baseballträet. Dock så känner jag inte att jag själv förstår de här sakerna och vad de då kan indikera så förklara gärna ni som ser mönstret eller varåt det pekar.
Senast redigerad av Philomena 2019-02-03 kl. 03:07. Anledning: Skrivfel.
Citera
2019-02-03, 03:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har också tänkt på att värmepannan nämns både av EGT och av SD i logg. Jag är nog lite trög men vad är det som pann-incidenten skulle kunna indikera rent hypotetiskt?

- Att SD, om han är GM, krattar i manegen för att kunna bränna bevis?

- Att SD hamnat i en konflikt med någon som startar en brand hos honom? HD? LW? Skulle SD då leva under hot från någon? Har detta då med mordet att göra som han står som MGM för?

- Att SD om han är GM själv startat en brand/incident för att det på något vis skulle gagna något? Empati så att HD inte flyttar ut? LWs empati? Bråk om huset med HD?

- Att SD bara hade otur med sin värmekälla?

Jag har svårt för de detaljer som känns påtvingade en i tråden men blir nyfiken kring udda omständigheter som t ex detta med att pannan nämns så mycket samt det hypotetiska baseballträet. Dock så känner jag inte att jag själv förstår de här sakerna och vad de då kan indikera så förklara gärna ni som ser mönstret eller varåt det pekar.

Kan det inte tänkas vara att HD var den som skötte pannan och när hon flyttade ut så visste inte SD hur man gör? Vet själv att jag hade noll koll med min panna efter min man avled.
Citera
2019-02-03, 03:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan det inte tänkas vara att HD var den som skötte pannan och när hon flyttade ut så visste inte SD hur man gör? Vet själv att jag hade noll koll med min panna efter min man avled.

Möjligt absolut. Det kanske var lite distanserat skämtsamt om att det blev omställningar då HD flyttade ut vilket inte gick så bra för honom? Men jag har ändå tänkt på SD som en lite småhändig fixare och tekniskt intresserad. Men kanske ändå inte hade ansvaret för just pannan?
Citera
2019-02-03, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Troligtvis, någon som är livrädd att det kommer framkomma information som kastar strålkastarna och fokus på hen istället. Det passar ju bra nu att polisen tror det är SD 🤔 i brist på annat som dyker upp.

Nåja, JokerMannen fick ju tre av sina mål uppfyllda iaf med denna gångens medverkan i tråden. Nu vet vi att någon/några är väldigt oroliga samt att flera skribenter med insyn återkom, bl.a. MV och LimeTime. 😀 Tråden stod ju som bekant och stampade och skrev om samma saker om och om igen innan.

Det tredje målet han uppfylde får vi inte yppa, eller hur Medimera?

Men om skribenter i tråden hade följt vad JokerMannen skrivit i sina inlägg noga innan de togs bort och tänkt igenom allt istället för att ihärdigt försöka hitta bevis för att JokerMannen inte har insyn, så hade de också förstått.

Förresten, JokerMannen visste att två nya vittnen hittats innan åklagaren gick ut med det publikt. Det var den informationen hen delade med sig natten innan privat.
Din sista mening...

Fick Du informationen IRL eller via PM?
Citera
2019-02-03, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kanske jag tillåts omformulera mig?
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det stämmer att en del av utredningen bygger på att en misstänkt hade problem med att LW var en kvinna som inte gick att styra så enkelt. Och utan att gå in på detaljer så var SD drivande i att få ett möte till stånd mordkvällen. Han nekar bestämt till att ha träffat LW mordkvällen. Men bekräftar att han haft digital kontakt med LW på kvällen. Jag kan inte lämna några detaljer om vad som framkommit men SD kvarstår som huvudmisstänkt och utredarna har följt upp andra utpekade och tips som kommit in utan att kunna avskriva SD från utredningen.

Citat:
Jag noterar att du skriver tror. Och det är dig fritt att tro vad du vill. Men om du önskar att misstänkt gärningsman skulle frias helt från misstanke om att begått det fruktansvärda mordet på LW. Så kommer du bli besviken. Det är ytterst ovanligt att en MGM inte är avskriven från alla brottsmisstankar efter så här lång tid i utredningen. Det finns mer som talar för att MGM är skyldig än att han av misstag skulle blivit oskyldigt anklagad.

Citat:
Jag ska svara på dina frågor utan att lämna med några detaljer som är avgörande för utredningen.

1) Då misstänkt MGM har en förkärlek till att visa upp sig på socialamedier så är det en mycket intressant källa för information. När man begår ett allvarligt brott så vill man försöka hålla samma profil efter som före brottet. Vilket är mycket svårt att konsekvent hålla fast vid det utan att det blir avvikelser i ens beteende och rörelsemönster. Och det finns betydande avvikelser om jag säger så.

2) HD lägenhet har inte varit avspärrad.

3) Mordet begicks av en ensam gärningsman och timmarna efter så har gärningsmannen vad som hittills framkommit varit ensam. Sen finns det möjligheter att någon nära har beskyddat MGM medvetet eller omedvetet.

Det är visserligen svar som kan tolkas olika men jag kan inte lämna detaljer som kan förstöra utredningen.
… [ Visa mer ]
------------
Citat:
Jag ska framföra detta och påminna om att kolla upp det ifall det inte redan är gjort.

Citat:
Jag tror på en lösning av mordet och att det ska leda till fällande dom.
---------------
Du har inte tillfört något nytt än vad du skev för ett halvår sen med delvis annan ordföljd. Vanligt trådskvaller m.a.o. Man bör nog se dina inlägg som indignation av att under flera månaders tid haft och fortsätt inte har något som till närmelsevis kan få din önskemördare häktad. Det du inte delger tråden är inget av substans med mera att SD då skulle sitta bakom lås och bom.

Det fetade: Du vill väl inte påstå att du tror mordet går att lösa genom att kartlägga sociala medier som redan nagelfarits inpå molekylnivå? Det vore intressant ta del av när Åsa Hiding ska övertyga rätten med dina argument om avvikelser i SDs beteende och rörelsemönster.

Det är ytterst ovanligt att en redan utpekad tidigare ostraffad familjefar med horder av poliser och uppåt 1000 förhör inte kunnat beslås med annat än skvaller efter 8 månader. Dom förhör med substans är efter så mycket prat och skvaller i bygden av negligerbart värde i rätten.
----------
Kontot KSP beskriver undertill konsekvenserna en fragmentarisk insyn och din personliga tolkning av uppgifterna utmärkt. Bör tilläggas att posten är en replik till dig MV.

-----------
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessa rader är viktiga att ha i åtanke när man läser i tråden. Jag har tidigare uppmärksammat tråden om att "källor med insyn" ofta handlar om enskilda individer som på något sätt fått till sig fragmentariska uppgifter från utredningen som de sedan fört vidare till andra. Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna slutsatser och tolkningar av den informationen som sedermera nästan alltid resulterar i felaktigheter. Det är som viskleken.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

Du kommer med motstridiga uppgifter så jag har svårt att ta det du skriver som fakta.
Senast redigerad av Snor-Johan Idag kl. 09:27.
Ang trådsanningar/motsägelse/ visklekar/egna tolkningar/fakta

De första veckorna i tråden var Du en av dom som var bestämd över vem som var GM och det var enl Dig SD (har Du bett honom om ursäkt för det?).

Dessutom var Du bestämd då att polisen/utredare vet vad dom gör och att andra hade alltför dålig tilltro till dessa. Nu låter det annorlunda från Din sida, nu är dom bara dåliga. Om det visar sig att dom har rätt MGM nu ska Du be dessa om ursäkt då (med tanke på vad Du svarade en postare här i tråden om att ev be MGM om ursäkt som det visar sig vara fel)?

Har fortfarande inte fått något svar från Dig... vad exakt gjorde att Du svängde?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-02-03 kl. 07:25.
Citera
2019-02-03, 07:20
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Möjligt absolut. Det kanske var lite distanserat skämtsamt om att det blev omställningar då HD flyttade ut vilket inte gick så bra för honom? Men jag har ändå tänkt på SD som en lite småhändig fixare och tekniskt intresserad. Men kanske ändå inte hade ansvaret för just pannan?

Jag läste faktiskt en del inlägg av SD via den där länken till forum för värmepannor. Det var nördigt värre. Han plockade isär och satte ihop komponenter på en nivå långt långt utöver normala användaråtgärder för felsökning. Han verkade i princip meka på konstruktörsnivå, skruvade isär sensorer och termostater. Sen kan säkert HD ha varit kunnig på driften och i praktiken ha haft ansvar för skötsel hon också. Men han hade järnkoll.
Citera
2019-02-03, 09:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag läste faktiskt en del inlägg av SD via den där länken till forum för värmepannor. Det var nördigt värre. Han plockade isär och satte ihop komponenter på en nivå långt långt utöver normala användaråtgärder för felsökning. Han verkade i princip meka på konstruktörsnivå, skruvade isär sensorer och termostater. Sen kan säkert HD ha varit kunnig på driften och i praktiken ha haft ansvar för skötsel hon också. Men han hade järnkoll.

Då stämde ändå känslan av att han var tekniskt intresserad. Visst jobbar han som någon slags teknisk ingenjör också? Borde ju genom jobbet ha en viss grundläggande allmänbildning åt det tekniska då. Har för mig att en del sagt att han varit lite tekniknörd (lägger ingen värdering i det, alla nördar vi ner oss i något).

Tror du att förekomsten av pann-incidenten betyder något eller bara är en slump?
Citera
2019-02-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Helt ärligt menar jag att det är just när tekniknördar ger sig in och mekar, som vilken teknisk pryttel som helst brakar sönder på det mest uppseendeväckande sätten.... Jag skulle tro att hans ingående beskrivning mest beror på att han behövde uppmärksammas i allt hela tiden. OM han inte är GM, kommer han att lida av abstinens när den här tråden släpper honom ur kikaren.
Citera
2019-02-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det viktigaste är dock, tycker iaf jag, att rätt GM lagförs och får sona för detta fruktansvärda brott.
För att ställa en motfråga till din; är det viktigt för dig att MGM visar sig att inte vara GM?

Kapade din text.
Nej, det är inte viktigt för mig.
Jag tycker att jag har varit tydlig i tråden, jag delar din uppfattning om att rätt gärningsman ska lagföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in