Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Från SDs geologg:
25 Apr 18
"Bråkigt som vanligt vid terminsavslutningen! Hur kan det komma sig att somliga grabbar alltid måste bråka när det ska vara en festlig avslutning. För mycket kaffe? För lite kaffe? ...
... Glad att eventen inte börjar när de ska, utan jag hann sitta ner ordentligt för en trevlig stund (tack vare damerna och några till vid bordet) innan jobbet kallade igen. Om det blir en ny termin vill jag paxa en plats vid barnbord eller kvinnobord. Eller eget om vissa andra får bestämma."
Undrar vad det handlade om?
LWs vänner dissade honom?
HDs vänner dissade honom?
HD skrev så här om samma event:
"...Alla event under våren har varit mycket trevliga och jag vill säga att ni avslutar terminen med flaggan i topp. Det var terminens bästa, så avslappnat, roliga samtal och med massor av skratt och kramar! "
Tack för grävet. Det är mycket som verkar ske från och med 2017 och som kanske utgör startsträckan till det hemska som sedan sker. Sedan finns det en del intressanta omständigheter som detta t ex närmare mordet 2018. Hur tolkas denna händelse? Friktion för SD? Något som, om han är GM, får honom att ta ett steg närmre det hemska i maj?
Man önskar man förstod vad av detta som är relevant att fästa blicken på och vilka event som gör att ev tankar om mord isåfall sätts igång.
Om det nu är så det gått till.
Om vi skulle anta att polisen har rätt kring att MGM är GM och vi då granskar friktioner och större händelser i hans, hans närmastes och LWs situation 2017... vad framträder då? Finns det några särskilda händelselinjer, mönster eller annat som visar sig? Hur skulle en kronologisk beskrivning av gänget runt SD och LW se ut från låt säga misshandelsanmälan 2017 fram till veckorna efter mordet 2018?
Honan6, du är bra på att spekulera i möjliga scenarion och händelseförlopp! Om du skulle tänka dig in i tiden från januari 2017 då LW råkar illa ut i bilen fram till veckorna efter hennes död maj/juni 2018, hur skulle din beskrivning se ut då?