Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Du fattar inte att det inte står mellan ett kylrum eller 27-gradig värme. Det är ungefär så Fagro resonerar. De kan visst ha frågat karatetränaren om värnen i Boden och om han kände till dom. Alla förhör hamnar inte i den papperslunta du fått läsa.
När vi diskuterade likstelheten visade jag att kroppen hade förvarats kallt.
Jo, alla förhör med MB finns i pappersluntan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag såg att polisen frågat honom om han kände till området där fynd har gjorts. Värnen ingår i det området. Han svarade att han någon gång under 2012 besökt skjutbanan men hade inte varit där under 2013. Så visst frågade de honom.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
- om han vid något tillfälle besökt området kring de platser där fynd gjorts
Han har tidigare hållit på med pistolskytte och har då besökt skjutbanan i området. Han
besökte området senast någon gång under 2012. Han har inte varit dit under 2013.
Skjutbanan är inget värn.
I tingsrätten sa MB att han fick SMS från Vatchareeya medan han var på restaurangen och målade 4 maj, det måste betyda sushirestaurangen. Senare raderade han oläst ett SMS som kom när han satt på restaurangen, det måste vara Pär & Mickes. Men han fick inget SMS när han var där, ca kl 19-20. Däremot skickade han ett. Det är ännu en osann uppgift under mened från honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Varför låg det nära till hands att MB gjorde lumpen i Boden och varför skulle han säkert ha lärt känna fort och värn om han gjorde lumpen i Boden? Tror du han tjänstgjorde i Mjösjöfortet?
Korta restider under permissioner och lokalkännedom är en fördel.
Nej, han tjänstgjorde inte i Mjösjöfortet, men troligen fick alla värnpliktiga i Boden utbilda sig på alla fort i bruk för att i krig kunna tjänstgöra på det fort där de gjorde bäst nytta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sibyl
Har dom ocensurerade bilderna på Vatchareeya läckts? Går dom att få tillgång till på något sätt?
Det finns ocensurerade bilder i FUP, sid 6-7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sibyl
Anser att hans internetsökningar är av intresse för utredningen. Att skriva exempelvis "perfect getaway" och söka på mänsklig anatomi i samband med mordet är enligt mig suspekt.
Han sökte varken på
perfect getaway eller mänsklig anatomi i samband med mordet.