Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Han fick inte dela i hela tråden. Har heller ingen aning om varför han skrev till mig. (Nu får väl fråga när han är tillbaka om ni tycker det är viktigt). Känner mig inte alls "utvald" på ett positivt sätt. Har mest varit jobbigt att inte kunna säga något till andra faktiskt.
Men sen när Jokern blev avstängd i 6 mån och han inte kunde göra mer här, så tänkte jag att nu kan det nog inte skada särskilt mycket om jag delar i tråden.
Detta var svar till båda dina inlägg notknapparen.
Jag kan berätta att jag vet att minst en annan person har blivit kontaktad och blivit utlovad "special treats" i utbyte mot att hålla tyst. Det personen fick info om helt andra saker än den ni fått. Så... jag tror inte att ni har varit utvalda.
Jag är nu med det vi nu sett och hört ganska säker på att det har varit ett sätt att manövrera tråden i en riktning h*n velat, med tråddeltagare som fått löften om det som de önskar från smörgåsbordet, dvs specialanpassat för varje individ.
Får lov att säga att det varit skickligt gjort, om detta stämmer. Förvandlingen (om det inte är två personer bakom nicket) är också helt exceptionell.
Det skulle inte förvåna mig om det finns fler, nu när jag har hört att även Glouriouslife har fått ett "erbjudande".
Visst, vi kan ju inte helt utesluta att h*n har någon slags inside information, men mest tror jag att det vi fått oss serverat i tråden kommer från ett idogt arbete med det som finns offentligt och sedan egna slutsatser från skribenten.
Det skadar däremot inte att tänka igenom de viktiga detaljer som kommit upp. Den öppna dörren, var nycklarna återfanns (satt de i dörren? i LWs hand?) osv, osv. Till syvende och sist är det nog så, att med den lilla fakta vi har, blir slutresultatet ofta i den riktning som man "vill", dvs man sållar bort omedvetet saker som man inte tycker passar in i den tro man har.
Därför är det så bra att det är många som spekulerar och tänker till. Även om jag inte håller med i allt eller ens något, kan ibland ett litet frö sås, en tanke som man själv inte tänkt på få tråden att komma vidare.