• 1
  • 2
2019-02-02, 19:52
Medlem
Någon som har erfarenhet eller lyckats få sin journal raderad?

Pga. Ett tidigare missöde (sjukdomsrelaterat) i yngre år så hamna mitt steriodmissbruk i min läkarjournal. Var då tvungen att berätta hur, var, när och hur mycket.

Och givetvis så skall min nuvarande fru börja sitt första jobb på sjukhus nästa månad. Jag vet att det bara är en tidsfråga till hon rotar i min journal av ren nyfikenhet. Känner att ångesten börjar bli lagom påtaglig just nu..

Ska kontakta IVO på Måndag men tänkte om någon haft erfarenhet utav att få delar utav den raderad sedan tidigare tidigare?
Citera
2019-02-02, 19:54
Medlem
Spärra den på 1177.se
Citera
2019-02-02, 19:55
Medlem
FalconAlkoholfris avatar
Hon riskerar att få sparken om hon tittar i din journal. Tror du hon är så korkad?

Är det inte en god ide att vara ärlig mot sin "fru"?
Citera
2019-02-02, 19:57
Medlem
Loafees avatar
Ta en diskussion med din fru om ditt tidigare och/eller nuvarande bruk. Särskilt om det enbart ligger i dåtiden kan det finnas lägen då du kan ta upp det.

Sluta vara en sån jävla räddhare.
Citera
2019-02-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Spärra den på 1177.se

Knappade runt lite där inne men var inte så enkelt som jag uppfattade det?

Citat:
Ursprungligen postat av FalconAlkoholfri
Hon riskerar att få sparken om hon tittar i din journal. Tror du hon är så korkad?

Är det inte en god ide att vara ärlig mot sin "fru"?

Jasså? Trodde de var ganska simpelt för sjukpersonal att göra detta? Liksom vem skall hålla koll på dessa snesteg?

Nja, ärlighet varar inte längst. Alltid.
Citera
2019-02-02, 20:01
Medlem
fnattes avatar
Du kan höra av dig till sjukhuset och be att få prata med någon som har hand om journaler man har rätt att wipe'a alla journaler man vill ha bort.
Citera
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Jasså? Trodde de var ganska simpelt för sjukpersonal att göra detta? Liksom vem skall hålla koll på dessa snesteg?
Tillgång loggas och otillåten tillgång straffas, bara söka finns tidningsartiklar om det.
Citera
Medlem
Onödiga problem...
Berätta för henne så kommer hon förstå dig
Citera
2019-02-02, 20:02
Medlem
Tveksamt om du får delar av din journal raderad pga en gammal steroidhistoria. Med försöka kan du ju alltid. Men varför ska din partner läsa dina journalanteckningar? Är detta en gammal synd eller något du sysslat med under er relation? Du kanske skulle kunna berätta om det... Bättre att förekomma än att förekommas...
Lycka till...
Citera
2019-02-02, 20:03
Medlem
Hade fan gjort slut om min sambo rotade i mina journaler..
Om du nu skulle själv acceptera ett sånt beteende, är det en sån jävla big deal med ett gammalt steroidmissbruk du slutat med för länge sedan?
Accepterar hon inte dig med ditt förflutna så är hon väl inte så mycket att ha iallafall..
Citera
2019-02-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Ta en diskussion med din fru om ditt tidigare och/eller nuvarande bruk. Särskilt om det enbart ligger i dåtiden kan det finnas lägen då du kan ta upp det.

Sluta vara en sån jävla räddhare.

Åh här kommer en sådan person som lever i full transparens med familj och vänner. Snälla gå och lägg dig.

Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Du kan höra av dig till sjukhuset och be att få prata med någon som har hand om journaler man har rätt att wipe'a alla journaler man vill ha bort.
Tack skall kolla upp detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tillgång loggas och otillåten tillgång straffas, bara söka finns tidningsartiklar om det.
Mer än vad jag visste, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av SicarioDelToro
Onödiga problem...
Berätta för henne så kommer hon förstå dig

Nej det kommer hon inte. Förväntar mig inte det heller, fungerar alldeles ypperligt som det gör nu. Tack.
Citera
2019-02-02, 20:06
Medlem
Tycker du ska ägna lite mer tid på 1177. Jag vet själv att jag sett det där, även om jag inte minns exakt var. Men du går in på din journal. Du kan även se VEM som varit in och tittat där.

Ge det en halvtimme, lovar att det är värt det om du är orolig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in