2019-02-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men Missan började Moa spela piano redan i mitten på 80-talet eller gick du också skola med Hanna?
Yes precis så är det Armstark...
Citera
2019-02-02, 19:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev dock enbart antal. Det jag blev förvånad över var varför hon endast hade sin bror som vän på fb som det finns uppgift om i tråden från fler än en.

Jag vill minnas att hon även var vän med LH
Citera
2019-02-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Om man ska ge någon orsak, handlar det nog i normalfallet främst om en fråga om ekonomiska möjligheter. Att någon har en lön som möjliggör att den andre arbetar lite mindre, kanske 50-85% till några år innan tonåren. Nu var dessutom inte det här ett nornalfall. Två barn var sjuka och gick varken på dagis eller i skolan.
Men nu handlade det inte om den aktuella familjen utan om din värld där det är ovanligt att föräldrar arbetar förrän barnen når tonåren. Jag tillåter mig fortfarande att betvivla att den världen finns i sinnevärlden.
Citera
2019-02-02, 19:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbpytt
Kanske. Men varför skulle O anlita en gammal banansäljare att bygga hans hemsida? Och varför skulle man gå via fruktmannens nummer för att komma i kontakt med O?

Det är så här det blir när ingen ny information kommer fram i tråden. Man blir sjuk i huvudet och börjar leta efter allt som kan skulle kunna vara av intresse eller fungera som konspirationsmaterial. Plötsligt sitter man och stalkar en pensionerad grönsakshandlare istället för att duscha.

Haha, ja krabbor bör vara i vatten.
Jag har faktiskt ingen aning, det är ingen som tidigare luskat fram detta. Var det den tidigare hemsidan som frukthandlarens nummer står på?
Citera
2019-02-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Haha, ja krabbor bör vara i vatten.
Jag har faktiskt ingen aning, det är ingen som tidigare luskat fram detta. Var det den tidigare hemsidan som frukthandlarens nummer står på?

Alltså just det där behöver väl inte vara så konstig.
Den webbsidan var inte uppdaterad på många år.
Ha bara inte tagits bort. Så på dessa år har nog O bytt abonnemang och nummer och så kan någon annan fått numret senare.
Citera
2019-02-02, 19:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Alltså just det där behöver väl inte vara så konstig.
Den webbsidan var inte uppdaterad på många år.
Ha bara inte tagits bort. Så på dessa år har nog O bytt abonnemang och nummer och så kan någon annan fått numret senare.

Ja, så kan det vara om den gamla hemsidan inte är uppdaterad på ett tag.
Citera
2019-02-02, 19:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ditt inlägg var inte riktat till mig, men jag undrar ändå:
Då är allting klart? Tänker du att det också är dags att stänga tråden? Det finns ingenting mer att diskutera?

Varför skulle tråden stängas?

Diskussionen borde ju ta fäste från det som polis och utredare informerade oss om via deras presskonferens, informationen vi fick är ju det närmaste vi kommer en FUP eftersom en sådan aldrig kommer att bli offentlig i det här fallet.

Konspirationsteorierna faller ju direkt när de ställs mot informationen vi fått.
Citera
2019-02-02, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu handlade det inte om den aktuella familjen utan om din värld där det är ovanligt att föräldrar arbetar förrän barnen når tonåren. Jag tillåter mig fortfarande att betvivla att den världen finns i sinnevärlden.

Du verkar vara grälsjuk och vill inte förstå andemeningen i inlägget du opponerar dig emot. För det första skrev jag inte "förrän barnen når tonåren" utan "innan barnen närmar sig tonåren". Sen är det naturligtvis din rätt att betvivla vad du vill men förvanska inte det jag skriver och dra inte ut mina meningar ur sitt sammanhang! Jag vet inte hur det är där du växte upp eller bor men om du tittar på hur många procent gifta par med barn arbetar, så kommer du se att det ingalunda är unikt med mindre än 200%. I områden där man generellt har en god ekonomi så är det mycket vanligt att den ena arbetar lite mindre medan barnen är yngre.

Jag tycker att det är mycket besynnerligt att en familj med de ekonomiska förhållanden som denna familj hade med två så sjuka barn, inte går ner rejält i tjänst.
Citera
2019-02-02, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag vill minnas att hon även var vän med LH
Sin släkt menar jag.
Citera
2019-02-02, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
I min värld är det ovanligt att båda föräldrar arbetar heltid innan barnen närmar sig tonåren. Har man dessutom ett långvarigt sjukt barn som kräver stöd, vård och behandling så är det mycket ovanligt. Med två sjuka barn, icke-existerande. En avlönad person kan inte byta ut en mor eller en far när man behöver tröst. Inte i längden i alla fall.

Vad lever du i för tillvaro?
Citera
2019-02-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vad lever du i för tillvaro?

Kolla statistik på SCB. Många kvinnor i Sverige, inte bara höginkomstagare, arbetar deltid när barnen är små och tar oftare ut mer föräldraledigt och vab. Det är väl ingen nyhet. Ett stort problem faktiskt eftersom man riskerar att få låg pension.
Citera
2019-02-02, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Kolla statistik på SCB. Många kvinnor i Sverige, inte bara höginkomstagare, arbetar deltid när barnen är små och tar oftare ut mer föräldraledigt och vab. Det är väl ingen nyhet. Ett stort problem faktiskt eftersom man riskerar att få låg pension.
Men SNÄLLA nån. Jag behöver varken statistik (eller GW Persson typ...) i den här frågan. Lämmeltåget till dagis med halvt sovande barn, kollegor inkl mina egna föräldrar räcker fullständigt.
Att båda arbetar heltid, att mödrar återgår till ordinarie tjänst efter gravledighet, är verkligen inte ovanligt. Att de sen tar ledigt vid storhelg och semester vet alla.

Döttrarna var 11 och 14 år.

Att de sen borde gjort en massa hit och dit begriper väl vem som helst - de borde sökt psykiatrin, de borde tagit mer ledigt, de borde bett omgivningen om hjälp, de borde ha insett att de inte klarade av detta själva, de borde absolu inte ha .........
mördat sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in