2019-02-02, 13:44
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns två alternativ och det enar är att det finns en anstiftare som har lejt gärningsmän för att mörda VB mot betalning och det är de alternativet som jag ser är orsaken att VB blev mördad.
Det var ett planerat mord att VB skulle gå in i ett bakhåll och bli kidnappad för att sedan mördas och styckas för att gömmas och förvaras i ett värn på isen eftersom det var fylld med vatten.
Gärningsmännen var två stycken och hade tillgång till skåpbil som var förutsättningen att mordet med styckning kunde genomföras.
Anstiftaren planerade mordet och kände till värnet som var isbelagd och kunde nås genom skottgluggen för att placera in kroppsdelarna.

Nu är det inte många som accepterar den här versionen av mordet på VB, utn debatten har varit alla mot en.

Problemet för dig är fortfarande att det inte finns ett enda bevis som pekar på två gärningsmän. Ej heller att MB anstiftat mordet (du är f ö löjlig när du inte skriver ut hans namn), ej heller att någon skåpbil använts eller att kroppsdelar flyttats av två personer.
Du hittar en uppgift om en "liten röd Ford", sen tycker du att det är "en skummis" i, och sen fantiserar du kring dom detaljerna. Du är ett skämt som utredare, Fagro. Jag är medveten om att du så klart har en diagnos, men ändå: försök att fatta hur jävla löjlig du är med dina hittepå-teorier.

Vad gäller kroppsdelarna: benen har sannolikt flyttats till gula huset kort tid innan dom hittades. Uppgifter från vittnen tyder på det. Vad gäller torson har du ingen aning. Istället för att svamla och leka expert: visa på ett utlåtande från en riktig expert i fallet som säger att kroppen måste ha långtidsförvarats på is. Vad du anser betyder ingenting.

Sen tycker jag att du ska sluta upprepa dig in absurdum och gå framåt. Hur går det med Konspirationen? Jag har ställt en massa frågor om dess medlemmar. Varför svarar du inte? Är det bekvämt att bara säga "auktoriteten" och inte behöva bli konkret? Faller ditt svammel lite ihop då?
Citera
2019-02-02, 13:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Kroppsvikten är ingen avgörande faktor om hon vägde 70 eller 65kg, det som har betydelse är torsons vikt som var 33 kg och tillsammans med benen 50 kg.
Du har fel det fanns ingen tid, KJ kom till föräldragården ca 22.00 och åkte därifrån ca 23.00 han går in på FB 23,12 och har sista nedladdningen 23,53, sedan går han in igen på FB 02,32, det fanns ingen tid för något skumt , utan han fanns i bostaden sedan han åkte från föräldragården 23.00 hela natten.

Finns inga exakta tidsuppgifter om när han kom till föräldrarna .
Redan innan dess var säkerligen VB redan död .
Han kanske hade henne i bagaget medans han var där .
Sen åkte faanskapet hem och lekte lite på facebook som ett
försök till alibi , därefter iväg på natten för att gömma kroppen .
Därefter in på facebook en vända till i samma syfte .
Sen är han säkerligen iväg en annan dag och styckar kroppen
och placerar ut delarna på olika ställen .
Inte en beställare eller asylninja så långt ögat når .
Din utredningsförmåga är lika med noll som vanligt
Senast redigerad av boidis12 2019-02-02 kl. 13:51.
Citera
2019-02-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför i helvete håller du då på och tjatar om EU-domstolen i alla fall du postar i ?
Borde inte du som försvarar alla mördare vara lika mån som familjen att
den stackars svage och oskyldiga fjollan KJ/KIM får upprättelse ?
Hela fallet är en gigantisk succé där den skyldige KJ/KIM helt rättmätigt fick skulden
för mordet på och styckningen av VB .
Fuskverket var att han inte fick ett längre straff .
Du fattar väl att mördare som KJ måste hållas borta från samhället
så att alla kvinnor kan känna sig säkrare .

Eftersom det kan ses som omöjligt att få resning för en oskyldig, och kostar stora egna pengar med advokat m.m., därför finns möjligheten att vända sig till Europadomstolen, som har ingenting med EU att göra.
Alla länder som är medlemmar i Europadomstolen kostar det ingenting att lämna in en klagan för den oskyldige, som i det här fallet är KJ.

När det gäller KJ har kränkning av de mänskliga rättigheterna som FN satt upp, skett mot KJ.
Citera
2019-02-02, 14:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Eftersom det kan ses som omöjligt att få resning för en oskyldig, och kostar stora egna pengar med advokat m.m., därför finns möjligheten att vända sig till Europadomstolen, som har ingenting med EU att göra.
Alla länder som är medlemmar i Europadomstolen kostar det ingenting att lämna in en klagan för den oskyldige, som i det här fallet är KJ.

När det gäller KJ har kränkning av de mänskliga rättigheterna som FN satt upp, skett mot KJ.

Snälla, kan inte du sätta ihop ett dokument med alla dina bevis och skicka till KJ:s advokat? Och till media? Lovar att det kommer få KJ frikänd på stående fot.

Sen: varför fortsätter du att tjata felaktigheter som du upprepade gånger uppmärksammats på? Såsom att KJ anlände till brodern "kl 22" och att han "stannade en timme" när det under ed konkretiseras till "närmare kl 23 än kl 22" och varade i "20 minuter"? Ljuger du medvetet eller är du bara korkad? Du förstår väl att det gör dina hittepå-teorier ännu löjligare?
Citera
2019-02-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Snälla, kan inte du sätta ihop ett dokument med alla dina bevis och skicka till KJ:s advokat? Och till media? Lovar att det kommer få KJ frikänd på stående fot.

Sen: varför fortsätter du att tjata felaktigheter som du upprepade gånger uppmärksammats på? Såsom att KJ anlände till brodern "kl 22" och att han "stannade en timme" när det under ed konkretiseras till "närmare kl 23 än kl 22" och varade i "20 minuter"? Ljuger du medvetet eller är du bara korkad? Du förstår väl att det gör dina hittepå-teorier ännu löjligare?

Efter de första förhören som polisen gjorde sade brodern att han kom vid 22.00 tiden och samma tid uppgav KJ i förhöret.
Det är alltid de första uppgifterna som kan anses som korrekta, i det här fallet har funnits anledning att göra tänjningar att han kom senare inte tidigare.
KJ åkte från föräldragården 23.00 som inte går att tänja därför han gick in på FB 23.12 och körtiden är ca 12 minuter från Svartbyn.
De här tiderna förändrar ingenting i fallet, utan det är helt uteslutet att KJ var gärningsmannen för VB.
Citera
2019-02-02, 15:01
Medlem
Citat:
Har KJ haft försvarsadvokat det kände jag inte till, jag trodde han hade inget försvar, därför ingen har försvarat honom som jag kan se det.
Citera
2019-02-02, 15:06
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Den enda som har blivit kränkt är ju VB och minnet av henne .
Först av aset KJ/KIM och sen av er som försvarar honom .
Lämna in en klagan till EU-domstolen du så får du tillbaka den med vändande post .
Du är ju såååå mån om att göra allt för att fria alla jävla as som mördar kvinnor .
Svin som KJ och alla dina andra mördarvänner har inget ute i samhället
bland vanliga människor att göra . De passar allra bäst som inspärrade .
Tyvärr så får de flesta åt helvete för lindriga straff precis som KJ .
Citera
2019-02-02, 15:18
Medlem
Citat:
Problemet för dig är fortfarande att det inte finns ett enda bevis som pekar på två gärningsmän. Ej heller att MB anstiftat mordet (du är f ö löjlig när du inte skriver ut hans namn), ej heller att någon skåpbil använts eller att kroppsdelar flyttats av två personer.
Du hittar en uppgift om en "liten röd Ford", sen tycker du att det är "en skummis" i, och sen fantiserar du kring dom detaljerna. Du är ett skämt som utredare, Fagro. Jag är medveten om att du så klart har en diagnos, men ändå: försök att fatta hur jävla löjlig du är med dina hittepå-teorier.

Vad gäller kroppsdelarna: benen har sannolikt flyttats till gula huset kort tid innan dom hittades. Uppgifter från vittnen tyder på det. Vad gäller torson har du ingen aning. Istället för att svamla och leka expert: visa på ett utlåtande från en riktig expert i fallet som säger att kroppen måste ha långtidsförvarats på is. Vad du anser betyder ingenting.

Sen tycker jag att du ska sluta upprepa dig in absurdum och gå framåt. Hur går det med Konspirationen? Jag har ställt en massa frågor om dess medlemmar. Varför svarar du inte? Är det bekvämt att bara säga "auktoriteten" och inte behöva bli konkret? Faller ditt svammel lite ihop då?

Jag brukar bli påmind att jag tagit fel medicin, därför är du inte ensam att tro jag har någon diagnos.

Sedan leker jag inte att jag är en expert när det gäller förruttnelse, jag är också en expert.

Kroppsdelarna fanns förvarade på is i annat fall hade de blivit ruttnade med en väldig stank om de legat i någon lokal eller i naturen under bar himmel, påstår experten.

De som kommer med andra påståenden är okunniga amatörer, när det gäller förruttnelse.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-02 kl. 15:22.
Citera
2019-02-02, 15:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Efter de första förhören som polisen gjorde sade brodern att han kom vid 22.00 tiden och samma tid uppgav KJ i förhöret.
Det är alltid de första uppgifterna som kan anses som korrekta, i det här fallet har funnits anledning att göra tänjningar att han kom senare inte tidigare.
KJ åkte från föräldragården 23.00 som inte går att tänja därför han gick in på FB 23.12 och körtiden är ca 12 minuter från Svartbyn.
De här tiderna förändrar ingenting i fallet, utan det är helt uteslutet att KJ var gärningsmannen för VB.

Jaså, är det så det funkar? Gäller den där "bara det som sägs i första förhöret räknas"-regeln alltid? Intressant att veta vid fortsatta diskussioner.

Men, kan du vänligen återge meningsutbytet mellan FL och brodern rörande tiden för KJ:s besök från första förhöret? (KJ:s egna uppgifter kan vi som bekant lämna därhän eftersom han själv påpekar upprepade gånger att han saknar tidsuppfattning.)
Citera
2019-02-02, 15:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Har KJ haft försvarsadvokat det kände jag inte till, jag trodde han hade inget försvar, därför ingen har försvarat honom som jag kan se det.

Nähä. Ingår hans försvarare också i KONSPIRATIONEN månne?
Citera
2019-02-02, 15:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag brukar bli påmind att jag tagit fel medicin, därför är du inte ensam att tro jag har någon diagnos.

Sedan leker jag inte att jag är en expert när det gäller förruttnelse, jag är också en expert.

Kroppsdelarna fanns förvarade på is i annat fall hade de blivit ruttnade med en väldig stank om de legat i någon lokal eller i naturen under bar himmel.

De som kommer med andra påståenden är okunniga amatörer, när det gäller förruttnelse.

Tyvärr, tror inte för ett ögonblick att du har någon som helst expertis som är relevant i detta fall.
Jag bad uttryckligen om att du inte skulle upprepa vad du anser om förruttnelse, utan att du skulle citera var någon riktig expert påstår att kroppen långtidsförvarats på is. Hur är det med läsförståelsen?
Men du kanske vill inkludera även de rättsmedicinska experterna i KONSPIRATIONEN?
Citera
2019-02-02, 16:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Kroppsdelarna fanns förvarade på is i annat fall hade de blivit ruttnade med en väldig stank om de legat i någon lokal eller i naturen under bar himmel, påstår experten.

Tro ?
Jo , men du är ju bara expert på ruttna renar tydligen .
I det här fallet var det en människa vid namn VB det gällde .
Finns massa ställen där KJ kan ha förvarat VB:s kropp/kroppsdelar .
Behöver inte alls ha förvarats på is i nåt jävla värn som du dillar om .c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in