2019-01-14, 13:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan inte påstå att beslaget inte har blivit utbytt. En vit trosa har helt plötsligt blivt svart utan Vatchareeyas DNA.

Kan du påstå eller bevisa att beslaget HAR blivit utbytt ?
Hur vet du att det är den vita trosan som har BLIVT svart .
Kan du bevisa att det är något konstigt med trosan i påsen överhuvudtaget .
Citera
2019-01-14, 13:28
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
När det handlar om personer med Asperger som mördar behöver det inte finnas något motiv även om de erkänner. Den här snubben tycker jag påminner en hel del om Kristoffer:

https://www.arbetarbladet.se/artikel/gavle/mordarens-ord-jag-ar-ett-monster

Det är riktigt obehagliga människor som tydligen anser sig ha rätt att döda och stycka människor bara för att de får lust att göra det.

Nu ska väl tilläggas att inte alla med asperger har dessa tendenser. Men när det väl går fel verkar det gå riktigt fel eftersom de har ett annat känsloregister.
Citera
2019-01-14, 13:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den vita trosan som en polis påträffade vid platsen i närheten där vittnet mötte det som sannolikt var Bangsuan på Lejonbacksvägen och fick nummer BG 682-1.

Den skickades aldrig för analys att kontrollera om DNA från Bangsuan fanns på trosan.
Det här kan ses som undanhållande av bevis som skulle ha gynnat KJ och är kriminellt.
Det kan misstänkas att Bangsuans DNA fanns på trosan och kanske därför den blev aldrig kontrollerad.

Du vet inte att det SANNOLIKT var VB som vittnet såg .
Du vet inte att den vita trosan har med mordet eller VB att göra heller .
Du vet allltså inte om det är undanhållande av bevis eller om den har
någon som helst betydelse för utredningen eller KJ:s skuld .
Du kan inte misstänka att det fanns VB:s DNA på trosan eftersom
du inte vet eller kan bevisa att det var VB:s trosa .
Kort sagt , ditt svamlande är totalt bortkastat .
KJ är mördaren FÖR VB , det är den enda riktiga slutsatsen .
Citera
2019-01-14, 13:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tänker inte spekulera i huruvida hunden styckats eller inte, men övriga omständigheter kring hundens död är ändå intressanta. Såsom att KJ förmodligen ljög om dödsorsaken (tuggat på sladd, verkar osannolikt med tanke på mängden blod), samt hans märkliga berättelse om hur han slängde hundliket i älven. Tidpunkten var också läglig, m t p att han precis konfronterats med klagomål från grannar.

Så: oavsett styckning är hundhistorien intressant m t p vad som senare (av allt att döma) hände.

En erfarenhet jag har av personer med Asperger är att de ofta säger spontant till andra vad de har gjort. När de då ser deras reaktioner förstår dom att det där vad inte så bra att säga och så säger dom något annat i fortsättningen och förnekar bestämt att de sagt något annat tidigare. Jag tvivlar inte på att Kristoffer har berättat för vissa att han styckade hunden men valde att ljuga ihop detta med elsladden om andra då reagerat med avsky. Samma sak med avlivningen. Han har säkert sagt till bostadsbolaget att han avlivat hunden för att den störde men till andra säger han att det var en olyckshändelse. Han har inga problem med att ljuga. Det stör honom inte det minsta.
Citera
2019-01-14, 13:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
L Holm fallet och CP med OP fallet en enda soppa alltsammans i båda fallen.
Men det här KJ fallet slår dem med råge.

Och ändå kan du inte bevisa att det är någon soppa i något av fallen ?
Och konstigt att dina utsända "journalister" inte har hittat något fel heller .
Glöm inte heller att du var säker på att det var rätt mördare i ett av fallen .
KJ fallet är mycket enkelt , den korkade och klantige KJ mördade och styckade VB .
Beställare , proffsiga gärningsmän varav en kan karate , stången , vaggan
eller några vita trosor som tillhört VB existerar inte .
Alltså har du trots att du har en en egen FUP och gör egna pusselbitar
inte kunnat fria mördaren KJ eller bevisa att det finns andra skyldiga .
Och detta trots minst 2002 inlägg om exakt samma saker .
Citera
2019-01-14, 13:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Nu ska väl tilläggas att inte alla med asperger har dessa tendenser. Men när det väl går fel verkar det gå riktigt fel eftersom de har ett annat känsloregister.

Det var därför jag skrev "personer med Asperger som mördar" Det behöver inte finnas något som vi kallar motiv. Det är obehagligt. Det är obehagligt i alla fall men det är svårt att förstå hur de kan mörda så lättvindigt utan något minsta synbart motiv.
Citera
2019-01-14, 13:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det finns t.o.m domar där kroppen inte ens har hittats (ytterst ovanligt, men har förekommit). Motiv är ofta det inte blir helt klarlagt, om inte GM erkänner.
Det jag reagerade på här var att både motiv och gärningsbeskrivning verkar halta. Det måste väl ändå vara ganska ovanligt.

Citat:
Du har ingen vidare koll på brott om du har den uppfattningen, och du verkar inte ha någon vidare koll på det här fallet, om jag ska vara ärlig.
Jag erkänner gärna att jag är lekman, och att jag varken har läst förundersökning eller dom.

Citat:
Det finns ett annat fall, som tagits upp många gånger tidigare, med en asperger som mördade för att denne ville se hur det såg ut inuti en kropp. KJ har som sagt även bekänt att han fantiserat om att äta människokött.
Men i det här fallet finns det väl inga tecken på att GM skulle ha velat se hur kroppen såg ut inuti, och inte heller några tecken på att GM skulle ha försökt äta av kroppen. Ser faktiskt inga likheter alls med det där andra fallet du tar upp.

Citat:
Det är ofta bisarra inslag när sådana individer dödar. Se mordet på Ida i joggingspåret, där en GM med asperger skändade kroppen efteråt.
Så KJ är alltså asperger, och en asperger är benägen att skända kroppar. Men Vatchareeyas kropp var väl knappast skändad? Utöver styckningen då förstås, som verkar kunna ha varit en rätt funktionell transportstyckning.

Citat:
Om du tar till dig de indicier som finns så framgår det med all tydlighet att rätt GM sitter.
Räkna gärna upp de viktigaste indicierna i punktform, så skall jag försöka ta till mig dem.
Citera
2019-01-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
och utan en gärningsbeskrivning som går ihop rent logiskt
Vad i gärningsbeskrivningen är det som inte går ihop rent logiskt?
Citera
2019-01-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du påstod att VB vägde 70 kg .
Alltså har du inte läst FUP eftersom du har missat vad benen vägde .
Du har en egen FUP som du har pusslat ihop själv som vanligt .
Varför kunde bara den ene av gärningsmännen karate ?
Och behövs det verkligen karatekunskaper för att två personer ska kunna
övermanna en liten späd tjej som VB som bara vägde drygt 50 kg .
Varför använda ett tillhygge om dom kunde karate .
Det finns massor av slag och grepp man kan använda för att göra
en motståndare medvetslös utan tillhyggen .
Händerna får du ju fråga KJ vart de tog vägen fattar du väl .
KJ är också den som har flyttat kroppsdelarna .
Någon beställare , professionella gärningsmän , stång eller vagga har aldrig existerat .
Fråga vildhunden så får du höra ...

Det var KJ som sade i förhör att han hade frågat Bangsuan och hon skulle väga ca 70 kg enligt KJ.
Jag skulle tro att båda utlänningarna värvades av beställaren på karateklubben, men enligt obduktionsprotokollet anser jag att den ena mötte Bangsuan med karate slag och den andre slog henne med tillhygge i skallen att det blev inre blödning och hon därmed blev medveteslös.
Gärningsmännen bar 50 kg från värnet till fyndplatsen med kroppsdelarna , det gör ingen ensam person, två personer kan göra det med en anordning exempelvis som jag förklarat.
När två personer bär måste tyngden hamna på ena axeln då är det inga problem att gå lång sträcka, för en ensam person blir det omöjligt.
Det här bevisar att KJ kunde aldrig ta några kroppsdelar från värnet till fyndplatsen, som påståtts i åtalet och därför blir han helt oskyldig.
De som påstår att KJ tog kroppsdelarna till fyndplatsen måste vara helt okunniga, eller medvetet satte skulden för mordet på KJ.
Svårt att tro det finns så elaka ondskefulla människor, som med berått mod hade planer sätta en oskyldig person på 25 års fängelse som yrkades.
Nu blev det 10 år men som är 10 år för mycket.
Citera
2019-01-14, 13:50
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var därför jag skrev "personer med Asperger som mördar" Det behöver inte finnas något som vi kallar motiv. Det är obehagligt. Det är obehagligt i alla fall men det är svårt att förstå hur de kan mörda så lättvindigt utan något minsta synbart motiv.

Sant. Var mest för att klargöra det generellt, för det kändes som jag själv pekade ut gruppen för mycket.

Det är inte lätt att förstå varför människor med sjukdomar mördar överlag. Deprimerade föräldrar som mördar sina barn, för att ta ett annat exempel.
Citera
2019-01-14, 14:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vad i gärningsbeskrivningen är det som inte går ihop rent logiskt?
Jag tror inte att det finns någon. Om jag har förstått det rätt så går det alltså inte att få ihop en gärningsbeskrivning här.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-14 kl. 14:05.
Citera
2019-01-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och ändå kan du inte bevisa att det är någon soppa i något av fallen ?
Och konstigt att dina utsända "journalister" inte har hittat något fel heller .
Glöm inte heller att du var säker på att det var rätt mördare i ett av fallen .
KJ fallet är mycket enkelt , den korkade och klantige KJ mördade och styckade VB .
Beställare , proffsiga gärningsmän varav en kan karate , stången , vaggan
eller några vita trosor som tillhört VB existerar inte .
Alltså har du trots att du har en en egen FUP och gör egna pusselbitar
inte kunnat fria mördaren KJ eller bevisa att det finns andra skyldiga .
Och detta trots minst 2002 inlägg om exakt samma saker .
Jag känner till gärningsmännen i alla de fallen jag rotat, en riktig soppa i alla fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in