2019-02-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Denna mening:

Hs är inskickad men inte Os av förklarliga skäl då han har met att deklarera K10 m.m

Jag menar inte att du stavar dåligt annars, jag förstår inte denna mening.

Men nu iofs ämnet deklaration uttömt.
Förlåt min grammatik på svenska är inte bäst.
Och ibland går det för fort på tangenterna.
Det skulle stå att han har mer att deklarera en vad H har i och med företaget.
Citera
2019-02-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ok, tack för informationen! Kommer du ihåg något annat från hennes Facebook?

Det fanns inget, för fallet, av intresse mer än "gillandet" ang Gottfries och att hon gick med i FB-gruppen då. Tror inte hon var särskilt intresserad/aktiv av Facebook, om jag minns rätt hade hon drygt 50 vänner.
Citera
2019-02-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Detta blir ju bara patetiskt.Läs om.och läs rätt.
Tror du inte jag vet hur det fungerar.Läs hennes svar till mig.Var någonstans står det att inte vet att vinstmedel beskattas ?
Men du ponera att inte O har haft någon inkomst ? Han kan ha tagit ut allt i utdelning för att undvika höga marginalskatter.Då blir det streck på inkomstdeklartionen.
OBS Nu var det inte så !!

Spelar ingen roll. Läs länken som jag skickade i går. Skatteverket beskriver vilka som måste deklarera. Jag gissar att du inte är så gammal så att du har erfarenhet. Du och din väninna, mamma eller vem du nu har, får istället fundera på varför O inte deklarerade.
Citera
2019-02-02, 12:51
Medlem
Citat:
Men missuppfattar ni mig med vilja ?
Du ser verkligen INTE att jag skriver att det är 20 % på vinstutdelning ? Det jag säger är att det räknas inte som inkomst av tjänat.
Var har jag skrivit att det inte behöver beskattas ?? Finns en bilaga på den dekl.i din privata dekl.Var av jag försöker er att förstå att O inte kan deklarera enbart sin utdelning och strunta i sin almänna deklaration
O och hans syster kan mycket väl lämnat in både årsredovisning till Bolagsverket för 2016 och företagets deklaration i tid.
Det behöver ju inte betyda att O lämnat in sin egen deklaration i tid (då bolaget var ett AB).
I sin egen deklaration borde han åtminstone deklarerat den inkomst han haft från LU. Eventuell utdelning skulle han deklarerat som inkomst av kapital.
Citera
2019-02-02, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hon hade en facebook med bild av henne och hennes vänner som jag missade. Hade betalat för att få se. Den blev privat efter nån dag.

För övrigt tycker jag inte det är märkligt att inte kunna googlas fram. Alla i tråden kan ju söka upp sig själva och gamla kompisar. Beror ju mycket på vad man arbetar med.
Tom jag som aldrig har haft Facebook hittar referenser till mig på internet. Sen har rösterna om henne efter hennes död varit mycket få också. Tycker du inte själv att det är lite ovanligt att det finns så lite information om makan? Hon är så anonym. Det får mig att undra om hon var det i sin personlighet också. Blyg, skygg, anonym?
Citera
2019-02-02, 12:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Men jag säger inte direkt emot dig här. Jag har gissat på ångestsjukdom hos Hanna sedan ett år tillbaka. Jag tror att hon var jätterolig, möjligen delvis som följd av sin egen cancersjukdom. Hon verkar onekligen ha sökt sig till personer och grupper där hon kan ha fått älta denna oro.

På just denna punkten är det nog bara möjligen omfattningen och djupet av depressionen som vi är oense om. Men att Hanna hade en överdriven hälsoångest kring barnen håller jag också för troligt.
Helt med på den, ångest kan gå hand i hand för det är nåt förfärligt neurotiskt över dem med all ängslan.
Det är som två personer - omtänksamt och glatt på jobbet och sen ältande/grubblande pga oro.
Jag har varit ända in i kluster C och funderat.
Citera
2019-02-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
O och hans syster kan mycket väl lämnat in både årsredovisning till Bolagsverket för 2016 och företagets deklaration i tid.
Det behöver ju inte betyda att O lämnat in sin egen deklaration i tid (då bolaget var ett AB).
I sin egen deklaration borde han åtminstone deklarerat den inkomst han haft från LU. Eventuell utdelning skulle han deklarerat som inkomst av kapital.
Nej Den kom in 2017 och han har själv skrivit under den 20170418
Senast redigerad av Elli09 2019-02-02 kl. 13:04.
Citera
2019-02-02, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det fanns inget, för fallet, av intresse mer än "gillandet" ang Gottfries och att hon gick med i FB-gruppen då. Tror inte hon var särskilt intresserad/aktiv av Facebook, om jag minns rätt hade hon drygt 50 vänner.

Så du kommer inte ihåg nåt mer än Gottfries och antal vänner? Tänker även på saker som kan uppfattas som ointressanta för fallet? Jag kan förstå om du inte minns mer med tanke på att det var så länge sedan men jag vill bara fråga för att få någon uppfattning av hur makan var, tyckte om, var intresserad av.
Citera
2019-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Spelar ingen roll. Läs länken som jag skickade i går. Skatteverket beskriver vilka som måste deklarera. Jag gissar att du inte är så gammal så att du har erfarenhet. Du och din väninna, mamma eller vem du nu har, får istället fundera på varför O inte deklarerade.
Nu får du revidera ? Tror jag är långt mkt äldre en dig ?
Citera
2019-02-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
58.

Hon var inte blyg el tillbakadragen.Men skulle nog kalla henne mer introvert och O mer extrovert och detta kunde nog spegls sig i stt han laddade batterierna genom arbete och den stimuli han fick utifrån det.
Men att hon endast har 58 vänner har väl mer att göra med kvalité en kvantitet
Citera
2019-02-02, 13:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon var inte blyg el tillbakadragen.Men skulle nog kalla henne mer introvert och O mer extrovert och detta kunde nog spegls sig i stt han laddade batterierna genom arbete och den stimuli han fick utifrån det.
Men att hon endast har 58 vänner har väl mer att göra med kvalité en kvantitet
Jag skrev dock enbart antal. Det jag blev förvånad över var varför hon endast hade sin bror som vän på fb som det finns uppgift om i tråden från fler än en.
Citera
2019-02-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Så du kommer inte ihåg nåt mer än Gottfries och antal vänner? Tänker även på saker som kan uppfattas som ointressanta för fallet? Jag kan förstå om du inte minns mer med tanke på att det var så länge sedan men jag vill bara fråga för att få någon uppfattning av hur makan var, tyckte om, var intresserad av.

Nej jag fick i alla fall ingen uppfattning om hennes person/personlighet. Som jag sagt, tror inte hon var särskilt aktiv på detta Facebookkonto. Inget personligt lämnades där som jag minns i alla fall. Det i sig är ju inte konstigt, enl mig, finns många som har FB men inte är aktiva på kontot. Det var samma diskussion i Dalby morden. Både gärningsman och offer var nästan helt osynliga på nätet. Hustrun E vet vi medvetet valde bort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in