Citat:
Vi vet ju inte om O hade en heltidsanställning på LU. En stor del, kanske merparten, av omsättningen i hans eget företag (dvs bisysslan) kan härröra från det han fakturerat LU. Liksom en stor del av hans, privata, taxerade inkomst kommer från hans eget företag och bara delvis från LU. Tror mera på det faktiskt eftersom verksamheten i hans företag bestod av hans arbetstimmar och inte sälja kurslitteratur.
Konstaterar att Elli inte förstå skillnaden mellan ett AB:s årsredovisning och den privata inkomstdeklarationen.
FAKTA är att O inte lämnade in sin självdeklaration men att H gjorde det. Den som påstår annat skall bevisa det. Jag litar tills vidare på Skatteverkets sammanställning i juli 2018.
OM han dessutom struntade i att betala in arbetsavgifter i företaget är en annan sak. Den som har tillgång till årsredovisningen för 2017 kan konstatera det om skatteskulden är betydligt högre än den normalt varit vid bokslutet åren innan.
Konstaterar att Elli inte förstå skillnaden mellan ett AB:s årsredovisning och den privata inkomstdeklarationen.
FAKTA är att O inte lämnade in sin självdeklaration men att H gjorde det. Den som påstår annat skall bevisa det. Jag litar tills vidare på Skatteverkets sammanställning i juli 2018.
OM han dessutom struntade i att betala in arbetsavgifter i företaget är en annan sak. Den som har tillgång till årsredovisningen för 2017 kan konstatera det om skatteskulden är betydligt högre än den normalt varit vid bokslutet åren innan.
Alltså nu vet jag inte hur då såg ut på Rappytts lista - hittar aldrig något mera - men jag går utifrån att han hade en heltidstjänst. Han hade undervisning, var programansvarig för ett masterprogram, hade en doktorand, och flera master studenter (det bör kommer upp i åtminstone 50% tycker jag, men det är spekulation) och så hade han ett forskningsprojekt som han bör har jobbat med sedan september 2016. Var det 1.2 Mio för två år? 600.000 per år. Ca halvtid (med alla overhead)?