2019-02-01, 21:49
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
De Molen och Struisse är ju galet bra på det också. Sippar på en Black Albert i detta nu, mumma.
bättre tom anser jag. dom gör riktigt bra grejer, tråkigt att att dom inte finns på bolaget längre.
Citera
2019-02-01, 23:34
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
De Molen och Struisse är ju galet bra på det också. Sippar på en Black Albert i detta nu, mumma.

Black Albert är en av mina favoritöl. Längesedan jag drack den på Belgobaren i Stockholm. Vore kul att hitta den på systemet, men annars kanske den dyker upp på en av alla mer välsorterade pubar.

Någon som tycker om Cloudwater? Deras IPA är ju galet hypade. Jag har druckit en av deras starkare DIPA, mycket trevlig.
Citera
2019-02-02, 00:12
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus

Någon som tycker om Cloudwater? Deras IPA är ju galet hypade. Jag har druckit en av deras starkare DIPA, mycket trevlig.

Var väl mer hypade för några år sedan? Förbisprungna av Wylam, Deya (med flera) på hemmaplan.
Citera
2019-02-02, 01:22
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Var väl mer hypade för några år sedan? Förbisprungna av Wylam, Deya (med flera) på hemmaplan.

Ok, det är möjligt. Men jag menar att de framförallt är högt rankade på exempelvis untappt. Wylam är ju också trevligt.
Citera
2019-02-02, 09:00
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ok, det är möjligt. Men jag menar att de framförallt är högt rankade på exempelvis untappt. Wylam är ju också trevligt.

Vad dryg jag lät, insåg jag nu. För att istället svara på din fråga så har jag druckit en del från Cloudwater, men det var ett tag sedan. Gillat det mesta. Men jag har kommit till en punkt där jag börjat känna att en IPA är en IPA är en IPA, ungefär. Särskilt när det gäller New England-stilen. Visst finns det de som gör det bättre än andra, men många gånger är det öl som smakar ungefär likadant och när vi blir överrösta med femtioelva IPA från vardera bryggeri blir det lite tröttsamt.
Citera
2019-02-02, 09:07
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker varken att Wylam eller Cloudwater är särskilt märkvärdiga. Håller helt och hållet med om att spännvidden inom NEIPA-genren är minimal.
Citera
2019-02-02, 10:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
som vanligt var väl de bättre betygen på untappt pga sämre tillgänglighet och högt pris, så genererar alltid bra betyg.

har druckit en del, inget jag känner att jag behöver dricka igen.
Citera
2019-02-02, 14:23
Medlem
jomennogardetsas avatar
Devin the Dude (rapparen) egen öl, bryggd av Omnipollo är fanimig bland de godaste öl jag druckit på år och dar.
En fin tysk, helt enkelt.
Citera
2019-02-02, 15:03
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Black Albert är en av mina favoritöl. Längesedan jag drack den på Belgobaren i Stockholm. Vore kul att hitta den på systemet, men annars kanske den dyker upp på en av alla mer välsorterade pubar.

Jag köpte på Belgiuminabox precis, sjukt snabb leverans till dörren, 2 eller 3 dagar tog det, dock €17 i fraktkostnad. Black Albert kostade €6 för årgång 2016.
Citera
2019-02-02, 15:04
Medlem
Citat:
Jag köpte på Belgiuminabox precis, sjukt snabb leverans till dörren, 2 eller 3 dagar tog det, dock €17 i fraktkostnad. Black Albert kostade €6 för årgång 2016.

17 euro känns inte så farligt för frakt. Då antar jag att skatten osv är inkluderat i det?
Citera
2019-02-02, 16:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
17 euro känns inte så farligt för frakt. Då antar jag att skatten osv är inkluderat i det?
17 euro för ett paket med ömtåligt gods från ett annat land, "inte så farligt"?
lol, nä det är inte farligt, det är fan billigt.

"När du beställer alkohol på nätet ska du betala svensk alkoholskatt till Skatteverket innan alkoholen transporteras till Sverige. Om du inte har betalat alkoholskatten innan alkoholen transporteras till Sverige kan Tullverket omhänderta alkoholvarorna och inleda en skatteutredning. Om Tullverket omhändertar alkoholvaror kontaktar vi alltid dig via brev."

nu påstår jag inte att skugge är en skummis. men nä, jag tror inte han har betalat in skatt i förväg.
det gör typ ingen.
om nu skugge har gjort detta....så kudos eller något. :P
Citera
2019-02-02, 21:54
Medlem
LenniBacks avatar
Jag drick nog mest karjala kalja.

Den är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto