2019-01-23, 16:30
  #13549
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Vad sägs om barley wine? Jag har bara smakat Nils Oscars och Ängöls Gudars skymning båda ca 10% alkohol. Tycker det är smakrikt och man känner alkoholen men blir bara en per kväll framför TVn.

Ett par stabila som återkommer årligen på systemet är Bigfoot av Sierra Nevada och Bötet av Nynäshamns Ångbryggeri. De är väldigt trevliga. En personlig favorit är Weer & Wind Bourbon Barrel Aged av bryggeri De Molen.

Old Stock Ale av North Coast Brewing är väl inte en Barley Wine riktigt rent tekniskt, men den är lik i smak.
Citera
2019-01-26, 17:35
  #13550
Medlem
Fastnat för Session Raid från To Øl på sistone, kanske lite vattnig men riktig härlig fruktig eftersmak.
Citera
2019-01-26, 19:41
  #13551
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Fastnat för Session Raid från To Øl på sistone, kanske lite vattnig men riktig härlig fruktig eftersmak.

Jag tycker som du. To Øl lyckas med att hålla kvalitet i volymer. De som har blivit stora volymbryggare nu kan alla leverera tillfälliga och mindre volymer i toppkvallitet. Men mer och mer tappar de sina standard brygder. Jag vet inte om ni håller med mig? Tycker att flera av de större har tappat fokus på sitt standard sortiment, men att just To Øl håller i.
Citera
2019-01-26, 20:39
  #13552
Medlem
Tandkolls avatar
Köpte du All Inclusive från De Plukker? Dricker den nu. En välgjord belgisk ale men inget som står ut. Blommig och gräsig beska, lite av den där tvåliga jästen och en söt maltighet. Om du öppnar den så får du inget särskilt. Gör nåt coolt istället, stoppa den i källaren. Vore kul att se vad lång tid gör på denna, tänk minst 7 år.Kan bli sjuuuuuukt bra eller kan bli katastrof, oavsett missar du inget om du öppnar den nu.
Citera
2019-01-27, 23:40
  #13553
Medlem
dovAkins avatar
Nån som prövat Hazy bulldog från Gotlands? Beställde hem 12 st är stort fan av Bulldog serien
Citera
2019-01-28, 08:12
  #13554
Medlem
Odravein ifrån Põhjala är nödvändigtvis inte världens allra mest stiltypiska BW, men dock en riktigt riktigt grym öl med tjock len munkänsla och komplex smak. Fullpott imo.
Citera
2019-01-28, 09:01
  #13555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Odravein ifrån Põhjala är nödvändigtvis inte världens allra mest stiltypiska BW, men dock en riktigt riktigt grym öl med tjock len munkänsla och komplex smak. Fullpott imo.

Allt från pohjala’s cellar series tycker jag är väldigt väldigt bra oavsett stil 👍
Citera
2019-01-28, 20:09
  #13556
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Odravein ifrån Põhjala är nödvändigtvis inte världens allra mest stiltypiska BW, men dock en riktigt riktigt grym öl med tjock len munkänsla och komplex smak. Fullpott imo.
Kan Pöhjala vara Europas bästa bryggeri när det gäller alkoholstarka öl? Genomgående hög kvalité, av det jag har smakat.
Citera
2019-01-28, 20:22
  #13557
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan Pöhjala vara Europas bästa bryggeri när det gäller alkoholstarka öl? Genomgående hög kvalité, av det jag har smakat.

De är i alla fall en stark kandidat. Lervig är också genomgående vassa i det avseendet.
Citera
2019-01-30, 20:45
  #13558
Medlem
för dom som gillar surisar så kan man köpa två olika modern times den 6e från BS.
Citera
2019-02-01, 21:40
  #13559
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
De är i alla fall en stark kandidat. Lervig är också genomgående vassa i det avseendet.

De Molen och Struisse är ju galet bra på det också. Sippar på en Black Albert i detta nu, mumma.
Citera
2019-02-01, 21:49
  #13560
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan Pöhjala vara Europas bästa bryggeri när det gäller alkoholstarka öl? Genomgående hög kvalité, av det jag har smakat.

Ruggigt stabila och framför allt innovativa.

Sitter i skrivande stund och dricker deras Szechuan Bänger. Imps med Szechuanpeppar, stjärnanis, ingefära och Pu-Erh te. Riktigt trevlig med fyllighet och djup med en avslutande hetta av pepparn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in