2019-02-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej exakt! Det var säkert för att dölja att han glömt deklarera som hela familjen måste dö. Skammen!

Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Är det din hypotes? Du har lagt av dig. Tidigare var du skarpare.

Allvarligt, N.Armstark, inte fan är den uteblivna deklarationen ett motiv. Bättre kan du, med hänsyn taget till dina tidigare inlägg. Du hade fel, visste inte hur deklarationsreglerns funkar. Är det farligt att bli påkommen? Rekommenderar dig att se det som en faktor att ta med i analysen för O:s mående våren 2017. Han är troligen ute i träsket.
Citera
2019-02-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Om man inte tänker på döden el ta livet av sin familj så är det naturligt att sköta sig någorlunda som Hanna gjorde . Skötte sig

Hur menar du nu ? Att O inte har deklarerat är bara påhitt vilket jag har hävdat hela tiden.
Rapytt fick inkomstuppgifter till och med 2017.De utläser det galet.Hs är inskickad men inte Os av förklarliga skäl då han har met att deklarera K10 m.m
Senast redigerad av Elli09 2019-02-01 kl. 19:49.
Citera
2019-02-01, 19:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Inte då. På ditt sätt att uttrycka dig låter det som att de flesta som är slutkörda löper amok. Det stämmer helt enkelt inte. Dessutom har de flesta som begår mord en historia av våldsamheter och mig veterligen saknades detta hos föräldrarna.
Hos en av föräldrarna finns en hel del dokumenterat + åtskilliga egenskivna dokument; den andra är vid sidan av barnen något av en skuggfigur. - M:s pianolärarinna har dock gett en mycket levande beskrivning av familjen inkl. H. Vad jag förstår så var H i sin ungdom politiskt intresserad och delade bl.a. ut röstsedlar i valet 1994. H:s mor var kommunalpolitiskt aktiv i Gbg. - Det sistnämnda kan vara av viss betydelse när det gäller frågan om huruvida barnen skulle få träffa mormodern och släktingar på hennes sida.
http://search.arkivnamnden.org/repository/gbg_kk/GBG_KK_1989.pdf
Citera
2019-02-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hur menar du nu ? Att O inte har deklarerat är bara påhitt vilket jsg har hävdat hela tiden.
Rapytt fick inkomstuppgifter till och med 2017.De utläser det galet.Hs är inskickad men inte Os av förklarliga skäl då han har met att deklarera K10 m.m

Då tar vi det igen:

Oskar deklarerade aldrig våren 2017. Vi pratar om den normala privata deklarationen. Behöver inte utläsa eller tyda någonting. Solklart att han inte deklarerade. Däremot Hanna gjorde det. Frågan är alltså hur han tänkte. De verkar inte tänkt likadant.

Du verkar inte förstå något om deklarationer så läs på i bifogad länk.

https://www.skatteverket.se/privat/deklaration/vemskadeklarera.4.2b543913a42158acf800013571.html
Citera
2019-02-01, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hos en av föräldrarna finns en hel del dokumenterat + åtskilliga egenskivna dokument; den andra är vid sidan av barnen något av en skuggfigur. - M:s pianolärarinna har dock gett en mycket levande beskrivning av familjen inkl. H. Vad jag förstår så var H i sin ungdom politiskt intresserad och delade bl.a. ut röstsedlar i valet 1994. H:s mor var kommunalpolitiskt aktiv i Gbg. - Det sistnämnda kan vara av viss betydelse när det gäller frågan om huruvida barnen skulle få träffa mormodern och släktingar på hennes sida.
http://search.arkivnamnden.org/repository/gbg_kk/GBG_KK_1989.pdf
Citat:
M:s pianolärarinna har dock gett en mycket levande beskrivning av familjen inkl. H.
En sanning med modifikation - för man behöver VERKLIGEN skala bort de egna färgade åsikterna och slutsatserna som stundom är under all kritik.
Citera
2019-02-01, 19:35
Medlem
Citat:
Hur menar du nu ? Att O inte har deklarerat är bara påhitt vilket jsg har hävdat hela tiden.

Din dåliga stavning gör det svårt att förstå vad du menar.
Citera
2019-02-01, 19:53
Medlem
Citat:

Att OH inte skickade in blankett K10 i samband med sin normala inkomstdeklaration i maj 2017 är helt enkelt inte trovärdigt. Det är ingen komplicerad blankett, framförallt inte för en skatteexpert. Så märkvärdig var ju inte heller hans verksamhet. Eller känner du till att han hade sålt av andra tillgångar som var väldigt besvärliga att redovisa?

I juli 2018 när Rappytt fick uppgifterna från skattemyndigheten var de klara med föregående års taxering. Så vi bör nog kunna lita på dessa uppgifter.

Att det inte finns någon deklaration från honom för 2016 års inkomster verkar därmed faktiskt vara klarlagt. Att han inte heller har deklarerat för 2017 års inkomst är naturligtvis förklarligt eftersom han tog livet av sig innan deklarationen för 2017 skulle lämnas in (maj 2018). Att HB inte heller har deklarerat för inkomsten 2017 är naturligtvis också begripligt.
Citera
2019-02-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Då tar vi det igen:

Oskar deklarerade aldrig våren 2017. Vi pratar om den normala privata deklarationen. Behöver inte utläsa eller tyda någonting. Solklart att han inte deklarerade. Däremot Hanna gjorde det. Frågan är alltså hur han tänkte. De verkar inte tänkt likadant.

Du verkar inte förstå något om deklarationer så läs på i bifogad länk.

https://www.skatteverket.se/privat/deklaration/vemskadeklarera.4.2b543913a42158acf800013571.html

Kolla Taxeringskalendern för 2016 TIPS.Taxeringsår 2019 deklarera för 2018 Jodå jag förstår.Men ringer du som exempel Rapytt gjorde till Skatteverket så får du inkomstuppgifter / ÅR.Har själva företag så jag är mkt väl insatt.Men kolla gärna Taxeringsskalendern för 2016 så får du svart på vitt...
Citera
2019-02-01, 20:02
Medlem
Citat:
Kolla Taxeringskalendern för 2016 TIPS.Taxeringsår 2019 deklarera för 2018 Jodå jag förstår.Men ringer du som exempel Rapytt gjorde till Skatteverket så får du inkomstuppgifter / ÅR.Har själva företag så jag är mkt väl insatt.Men kolla gärna Taxeringsskalendern för 2016 så får du svart på vitt...

Taxeringskalendern för 2016 är baserad på 2015 års inkomstuppgifter. Det är taxeringskalendern för 2017 som innehåller de taxerade inkomsterna för år 2016. Förmodligen då även de skönstaxerade, antar jag. Men den uppgiften är jag osäker på.
Citera
2019-02-01, 20:11
Medlem
Citat:

Taxeringskalendern för 2016 visar inkomsten för 2015. Om du vill se O:s inkomst 2016 så måste du alltså titta i taxeringskalendern 2017. Alla uppgifter baseras på inkomstdeklarationen man skickar in senast 2 maj varje år. Tjänar du 0 kronor så står det. Lämnar du inte,in deklaration så står ett streck ”-”.

Du har sett Rappytts lista från Skatteverket? Där ser du att O deklarerat i alla år innan.
Citera
2019-02-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Att OH inte skickade in blankett K10 i samband med sin normala inkomstdeklaration i maj 2017 är helt enkelt inte trovärdigt. Det är ingen komplicerad blankett, framförallt inte för en skatteexpert. Så märkvärdig var ju inte heller hans verksamhet. Eller känner du till att han hade sålt av andra tillgångar som var väldigt besvärliga att redovisa?

I juli 2018 när Rappytt fick uppgifterna från skattemyndigheten var de klara med föregående års taxering. Så vi bör nog kunna lita på dessa uppgifter.

Att det inte finns någon deklaration från honom för 2016 års inkomster verkar därmed faktiskt vara klarlagt. Att han inte heller har deklarerat för 2017 års inkomst är naturligtvis förklarligt eftersom han tog livet av sig innan deklarationen för 2017 skulle lämnas in (maj 2018). Att HB inte heller har deklarerat för inkomsten 2017 är naturligtvis också begripligt.
Vad är det inte ni förstår ? Han deklarerade både för bolaget och privat.18 April 2017 för bolaget...tyvärr vet kag inte datum på hans privata
Men att han har deklarerat vet jag.Men som sagt kika gärna i Taxeringskalendern.
Senast redigerad av Elli09 2019-02-01 kl. 20:18.
Citera
2019-02-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Taxeringskalendern för 2016 visar inkomsten för 2015. Om du vill se O:s inkomst 2016 så måste du alltså titta i taxeringskalendern 2017. Alla uppgifter baseras på inkomstdeklarationen man skickar in senast 2 maj varje år. Tjänar du 0 kronor så står det. Lämnar du inte,in deklaration så står ett streck ”-”.

Du har sett Rappytts lista från Skatteverket? Där ser du att O deklarerat i alla år innan.
Ja ursäkta Naturligtvis 2017 års Taxeringskalender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in