2018-12-31, 23:54
Medlem
Rebelxs avatar
Att använda ventilationen i lägenhetshus, odla i badrummet behövs inget kolfilter som någon skrev, bör man vara försiktig med.
Om allt fungerar som det ska så är det ett undertryck i alla lgh och all utluft kommer ut på taket eller liknande, men om det inte funkar som det ska så är det lätt att lukten hamnar i andra lägenheter, speciellt om man börjar pressa ut luft med fläkt i vent.systemet.

Skaffa ett tält bara oavsett om du väljer att odla i en garderob, hur du än gör vill du ha ett slutet system med en fläkt som blåser ut som är kopplat till kolfilter. Insuget kan vara passivt då det bildas ett undertryck som bör se till att all luft som kommer ut har passerat ditt kolfilter.

Luftcirkulation är även något du bör eftersträva oavsett om lukt är ett problem eller ej.
Du vill konstant byta ut luften med ny koldioxidrik luft utifrån så dina plantor kan köra effektiv fotosyntes samtidigt som det hjälper med temperaturen.
Köp gärna överdimensionerad fläkt/co2-fiilter som du kan köra på en .. varvtalsregulator/dimmer för att effektivt kunna bestämma temperatur och luftflöde.

Tältet hjälper till med att hålla det mörkt också, underlättar med städning osv.
Ser noll skäl till att skippa tältet, och då har jag testat utan också med utsågade hål o skit i garderobsdörrar vilket bara blir taikon till slut.

Och för att slippa torska berätta inte till någon, även om d bara e för eget bruk.
Citera
2019-01-01, 00:00
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Man blir nojig som fan varje gång det ringer på dörren. Sen är det svårt att ta hem folk eftersom man inte kan lita på nån.

Jo. Det är den jobbiga biten att behöva vara konstant nojjig. =)
Blir det husis e man ju rätt fucked inte så lätt o bara spola ner det i toaletten.
Även om det var länge sedan jag odlade så kommer jag på mig själv att fortfarande titta efter bilar som inte hör hemma i hemtrakterna.

Man får ju ha en passion för odling om det ska vara värt att oroa sig hela tiden, inte kunna ha folk hemma hur man vill osv.
Citera
2019-01-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Det går helt ok, får ut ca 1 hg i månaden på det. Hållt på i ca 1 år nu nonstop.

Där ser man, gol. Undrar verkligen om någon torskat pga annat än att någon golat eller att man varit inblandad i fler olagliga aktiviteter (som leder t husis)? Liksom om inte, så är det ju i princip fritt fram för CB-svensson o börja odla

Fan vad kul, för eget bruk då eller?
Citera
2019-01-29, 13:45
Medlem
[quote=Rebelx|66286751]Jo. Det är den jobbiga biten att behöva vara konstant nojjig. =)
Blir det husis e man ju rätt fucked inte så lätt o bara spola ner det i toaletten.

Vad ligger brottskalan då på?
Citera
2019-01-30, 19:25
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenmurkblu
Fan vad kul, för eget bruk då eller?
Bland annat
Citera
2019-01-31, 19:04
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Lite Cannabis plantor kan tyvärr kosta en mycket . Förlora barn , körkort jobb och hamna i fängelse . Jag själv väntar på rättegång för 300 g . Samtidigt skriver dom ut massor med benso till mig . Jag kommer få 3 månader på kåken troligtvis för 3 plantor och lite torkat .

Tyvärr är Sverige väldigt konservativa när det kommer till marijuana . Jag vet inte hur dom tänker när det kommer till eget bruk . Dom väger ju allt ovan jord . Man kan ju inte röka stjälkar osv .
Citera
2019-01-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Bland annat

Hej!

Får man fråga vad du har set up? Lampor, hydro, fläkt, kolfilter?

Döljer kolfiltret lukten helt?

Jag frågar för att jag ska bygga ett eget growroom och i nuläget funderar jag främst på olika lösningar för att lösa lukt samt ljud.

Har du både vegg och -blomkammare för att kunna skörda oftare?
Senast redigerad av Q69z 2019-01-31 kl. 20:44.
Citera
2019-01-31, 23:52
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Lite Cannabis plantor kan tyvärr kosta en mycket . Förlora barn , körkort jobb och hamna i fängelse . Jag själv väntar på rättegång för 300 g . Samtidigt skriver dom ut massor med benso till mig . Jag kommer få 3 månader på kåken troligtvis för 3 plantor och lite torkat .

Tyvärr är Sverige väldigt konservativa när det kommer till marijuana . Jag vet inte hur dom tänker när det kommer till eget bruk . Dom väger ju allt ovan jord . Man kan ju inte röka stjälkar osv .

Sitt lugnt i båten. Fick 5mån villkorligt för starx under 1kg.
Min advokat hävdade dålig kvalité och att det skulle jämföras med ungefär 300-400g.
Tog ledigt från jobbet en månad och gjorde samhällstjänst.
Jag hade kunnat undvika att berätta för någon om jag viljat.
Mitt dagsmönster ändrades noll, förutom att jag kom hem 5min tidigare ifrån sht än ifrån jobb.

Mvh.onk
Citera
2019-02-01, 01:15
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q69z
Hej!

Får man fråga vad du har set up? Lampor, hydro, fläkt, kolfilter?

Döljer kolfiltret lukten helt?

Jag frågar för att jag ska bygga ett eget growroom och i nuläget funderar jag främst på olika lösningar för att lösa lukt samt ljud.

Har du både vegg och -blomkammare för att kunna skörda oftare?

Jag hade tva kammare, en for blom och en for vagg. Har du plats till det så är det helt klart att rekomendera.
3x600 watt (HPS) i båda rummen, kolfilter till blom, minns tyvarr inte effekten pa dem.
Tyckte inte det vasnades vasentligt men om det gjorde det är det lätt löst med tex äggkartonger eller frigolit.
Se till att hålla kammaren tätt sa eventuell doft aker ut genom ventilationen, tank aven pa att halla koll pa temperaturen.

Lycka till!
Citera
2019-02-01, 16:12
Medlem
Oj, vad sugen man blir när man läser här nu. Odlings-drömmen lade jag ned för cirka 10 år sedan när jag kände att det skulle vara tokomöjligt att bli av med all lukt. Knappt att jag vågar vapea grönt i lägenheten. Men ett tätslutande tält och ett kolfilter tar alltså hand om all lukt? Sjukt!
Citera
2019-02-01, 16:15
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Oj, vad sugen man blir när man läser här nu. Odlings-drömmen lade jag ned för cirka 10 år sedan när jag kände att det skulle vara tokomöjligt att bli av med all lukt. Knappt att jag vågar vapea grönt i lägenheten. Men ett tätslutande tält och ett kolfilter tar alltså hand om all lukt? Sjukt!
Nej det kommer lukta. Odlar man hemma så känner man inte det på samma sätt som någon som varken rökare eller bor där.

Med vapen så luktar det ju inget efter 1 minut
Citera
2019-02-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nej det kommer lukta. Odlar man hemma så känner man inte det på samma sätt som någon som varken rökare eller bor där.

Med vapen så luktar det ju inget efter 1 minut

När du säger att det kommer lukta i vilket fall menar du då i ett 100% lufttätt odlingsrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in