2018-12-27, 02:10
Medlem
Samuel332s avatar
No smell, No tell, No sell
brukar vara de tre mest fundamentala principerna
Citera
2018-12-27, 02:14
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Jag kör en liten tältodling på 4 plantor under en lampa

Fint, hur funar det då tycker du? Är det första omgången?

Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Intressant, kan du ge oss en ledtråd på vad som gjorde att du torskade?

// Kickzork

Jag hade den första odlingen i garderoben och ju mer dom växte desto mer började det att lukta. Jag var alldeles för ivrig för att tänka på konsekvenserna som kunde bli av det, och en dag knackade det på dörren och där stod 3 uniformerade poliser som hade fått samtal från en granne som hade gnällt på att det luktade Cannabis i trapphuset.
Citera
2018-12-27, 02:15
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5

Jag hade den första odlingen i garderoben och ju mer dom växte desto mer började det att lukta. Jag var alldeles för ivrig för att tänka på konsekvenserna som kunde bli av det, och en dag knackade det på dörren och där stod 3 uniformerade poliser som hade fått samtal från en granne som hade gnällt på att det luktade Cannabis i trapphuset.

Kanske en liten dum idé men går det inte bara att spola ner skiten och ignorera att de knackar på om man gör det smidigt så det inte blir något stopp
Senast redigerad av Samuel332 2018-12-27 kl. 02:19.
Citera
2018-12-27, 02:19
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Går det inte bara att spola ner skiten och ignorera att de knackar på

Det hade säkert gått om jag tänkt efter lite men tyvärr gjorde jag ju inte det. Det är ändå inget jag kan göra något åt nu. Jag kan bara rekommendera andra att inte gå samma väg, speciellt om det är första gången.
Citera
2018-12-27, 02:21
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Det hade säkert gått om jag tänkt efter lite men tyvärr gjorde jag ju inte det. Det är ändå inget jag kan göra något åt nu. Jag kan bara rekommendera andra att inte gå samma väg, speciellt om det är första gången.

1 månad låter som lite men det är jävligt mycket bara för att man har odlat en växt
Citera
2018-12-27, 02:29
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
1 månad låter som lite men det är jävligt mycket bara för att man har odlat en växt

Ja det håller jag med dig om, men snuten väger hela plantan så deras vikt ligger oftast högre än vad man förväntat sig. Det kan nog spela in också plus min bakgrund.
Citera
2018-12-27, 02:32
Medlem
lilmayos avatar
Citat:

Det går helt ok, får ut ca 1 hg i månaden på det. Hållt på i ca 1 år nu nonstop.

Där ser man, gol. Undrar verkligen om någon torskat pga annat än att någon golat eller att man varit inblandad i fler olagliga aktiviteter (som leder t husis)? Liksom om inte, så är det ju i princip fritt fram för CB-svensson o börja odla
Citera
2018-12-27, 02:42
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Det går helt ok, får ut ca 1 hg i månaden på det. Hållt på i ca 1 år nu nonstop.

Där ser man, gol. Undrar verkligen om någon torskat pga annat än att någon golat eller att man varit inblandad i fler olagliga aktiviteter (som leder t husis)? Liksom om inte, så är det ju i princip fritt fram för CB-svensson o börja odla

Fan vad skoj, vad för typ av frön är det? Auto?

Nä, majoriteten har nog torskat pga någon som glappat tyvärr och så lär det nog fortsätta om det inte blir någon ordning på avkriminaliseringen.
Citera
2018-12-27, 02:48
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Fan vad skoj, vad för typ av frön är det? Auto?

Nä, majoriteten har nog torskat pga någon som glappat tyvärr och så lär det nog fortsätta om det inte blir någon ordning på avkriminaliseringen.
Yes autos hela vägen

Äsch men om det verkligen är så att det inte finns andra sätt att torska på än gol så är puffande fullt legaliserat i mitt badrum hehe Men fick lite såhär ny paranoia nu när det gått en tid, ska med stor sannolikhet flytta till en annan bostad snart så vet inte om turen följer med, därför är det intressant att se om det bara varit tur elr om det faktiskt är såhär det fungerar. Inget snack = ingen torsk? Or noot?
Citera
2018-12-27, 07:34
Medlem
Trasigatrosors avatar
Om du investerar 5000 i tält m led lampor och bra fläktsystem så är allt lugnt.
Det är billiga rambo lösningar som skiter sig.

Hur många av dina nära är inne i ditt sovrum?
Citera
2018-12-27, 09:17
Medlem
Taklampsfots avatar
Ni som torskat? Vad ligger straffet på om klipps i veg-stadiet . Säg storlek 70x60cm precis innan blom och 10 plantor?
En polare torska nyligen med det och han undrar om han får kåken
Fullt med utrustning för att odla 4X så mycket, var dock undanlagt i ett förråd.
Citera
2018-12-27, 11:04
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Ni som torskat? Vad ligger straffet på om klipps i veg-stadiet . Säg storlek 70x60cm precis innan blom och 10 plantor?
En polare torska nyligen med det och han undrar om han får kåken
Fullt med utrustning för att odla 4X så mycket, var dock undanlagt i ett förråd.

Det beror ju på om han är straffad sedan tidigare men är han icke lagförd för cannabis eller narcs i övrigt så lär han komma undan med icke-fängslande påföljd, som villkorligt, skydds, böter eller samhällstjänst,

Om han snyftar i rätten och säger kanske att han blev tvingad under hot men inte kan ange vilka de är för att de är ...säg HA..... svårt för rätten att gå emot och att han är djupt ångerfull bla bla bla bla så blir det nog bara böter och en smäll på handleden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in