2019-02-01, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var väldigt intressant uppgift, eftersom det hittills främst antytts att det troligtsvis varit LW's skrik som hördes.

Jag tror dalaan menar att hen önskar att det inte var en kvinnas hjärtskärande skrik de hade hört utan något annat.
Det är ju traumatiskt att veta att man hört någons dödsskrik.
Citera
2019-02-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var väldigt intressant uppgift, eftersom det hittills främst antytts att det troligtsvis varit LW's skrik som hördes.

Av Jokermannens inlägg att döma, så tolkar jag det som att hen har bevis för att vi inte hörde något.

Jag väntar ivrigt på svar, men om personen i fråga börjar diskutera om hur vi omöjligen kan ha varit inne på förhör, eller kanske inte var ute med bilen, eller kanske sov och inte ringde SOS så blir hen i mina ögon föralltid stämplad som en lögnare. Hoppas jag har fel dock.
Citera
2019-02-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror dalaan menar att hen önskar att det inte var en kvinnas hjärtskärande skrik de hade hört utan något annat.

Helt korrekt.
Citera
2019-02-01, 12:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Av Jokermannens inlägg att döma, så tolkar jag det som att hen har bevis för att vi inte hörde något.

Jag väntar ivrigt på svar, men om personen i fråga börjar diskutera om hur vi omöjligen kan ha varit inne på förhör, eller kanske inte var ute med bilen, eller kanske sov och inte ringde SOS så blir hen i mina ögon föralltid stämplad som en lögnare. Hoppas jag har fel dock.

Kunde ni bedöma om det var mans- eller kvinnoskrik som ni hörde den kvällen?
Citera
2019-02-01, 12:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag tror på en lösning av mordet och att det ska leda till fällande dom.

Tack för flera klargörande inlägg! Jag hoppas verkligen att du har rätt och att mordet klaras upp.
Senast redigerad av LimeTime 2019-02-01 kl. 13:00.
Citera
2019-02-01, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Dra inte in mig i det där, jag har aldrig blivit mordhotad.

Bra att vi får klarhet i det!
Jag vill också tillägga att jag fortfarande har tilltro till dig och de uppgifter som finns i tråden.
Citera
2019-02-01, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det började innan 23:30 och det har jag redan berättat.

Ser man till före- och efter samtalet var vi ute längre än 10 minuter.

Ska bli oerhört skönt att få bevis kan jag säga, svart på vitt att det vi hörde INTE kom från en kvinna

Du kan även gärna sluta sprida osanningar om att jag har blivit mordhotad via pm. Tack.

Oj, DET kan man säga var chockerande nya uppgifter.
Hur ska det tolkas? Hur tolkade ni skriken?

För ni skrev väl att er första tanke var någon slags våldtäkt?
En man som skrek?
Vittne eller angripare?
Citera
2019-02-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det var JokerMannen som skicka pm och ville att jag först skulle bekräfta vad koden betyder i tråden innan hen skulle fortsätta skicka pm
Jag skrev att det var jag som inte ville röja koden i tråden. Har JokerMannen den insyn i utredningen som hen påstår sig ha
Skulle det svaret vara fullständigt. Men JokerMannen vart stum efter mitt svar.
Vill inte drabbas av anklagelser om tjafs, men kan du för tråden förklara varför du öppet postade ditt inlägg om "den gömda koden" och påpekandet om att det vore olyckligt om just den infon kom ut publikt?
Du ser SD som skyldig.
JM ser SD som oskyldig.
Det räcker för att jag skall bli nyfiken.
Citera
2019-02-01, 12:35
Medlem
Citat:
Varifrån kommer de nya uppgifterna att AL skulle med till Norge?
Det är väl JH som är BeholderX och den som Lena skulle dit med. 🤔
AL var väl bara en vän?

Jag har inte sett uppgifterna om vem som skulle försökt få med LW på något annat event än Norge.
Nej det var gänget med Beholder hon skulle med till Norge, inget skulle fått henne på andra tankar. Det spekuleras om AL men det låter konstigt, däremot att SD ogillade detta och reagerade med hot och mord(?) låter troligt.
Han hade ju hotat och försökt kontrollera henne i flera år.

Och jo alla, även LW hade ett val att bryta med SD för länge sedan, varför hon inte gjorde det eller varför inte andra kvinnor i samma situation gör det är för mig en gåta och en sorg.
Citera
2019-02-01, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Aha, som vanligt är du bra på att tolka.
Jag ser hur du menar!
Citera
2019-02-01, 12:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du får bedöma själv om Beholder eller AL är i din smak, men det var iaf Beholder hon skulle åka med till Norge, som en del i gänget.
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till Softis:

Efter Almarna GC6NG7Z

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.

Vilken otroligt fin text! Tack för att du delade den här.
Med alla konstigheter som pågår i tråden är det lätt att tappa fokus och vad det egentligen handlar om. Ett brutalt mord på trebarnsmamma som älskas och saknas av många 💔.
Citera
2019-02-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, DET kan man säga var chockerande nya uppgifter.
Hur ska det tolkas? Hur tolkade ni skriken?

För ni skrev väl att er första tanke var någon slags våldtäkt?
En man som skrek?
Vittne eller angripare?

Du feltolkade det jag skrev, jag menade inte att om jokermannen har bevis för att det var en man som skrek, utan helt enkelt att vi inte hörde skrik.

Ja jag står fast vid kvinnoskrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in