2019-02-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah, tack!
Och bilden, det är ju den vi har haft uppe helt nyligen.
Inget spännande där med örhängena.

Ja, håller med om det sista du skriver om.

Jag tycker att man känna en viss negativ "spänning" i tonen som LW har om SD. Inte bara retsamt om tummetott.

Obs ! .... Det har diskuterats en hel del om SD och "tummetott"

Här kommer förklaringen: När SD vill berömma någon för vad han anser/ansåg någon gjort bra, då säger inte SD - Bra ! ... - Bra min vän ! .... eller, - det där gjorde du Bra ! ... utan då sätter SD upp sin "tummetott" i vädret 👍 👍 👍 för att markera detta, utan i tal, utan med hans' så kallade "tummetott"

👍 = SD
Citera
2019-02-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
F*rbannat fint skrivet på ren svenska, vissa har verkligen förmågan att uttrycka sig i skrift.

Ja riktigt fint skrivet

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har kapat i ditt inlägg Sherlock.
Vad tror du om ryktena här i tråden att LW och Beholder skulle ha ett förhållande?
Ingenstans kan man se att så var och är det bara vad någon hittar på för att skapa oreda? Du som var hennes vän, vad tror du?

Hm jag vet inte riktigt, men klart är att de var goda vänner och trivdes i varandras sällskap. De delade också manin med geocaching, som utöver det vanliga utövare har.
LW var vän med många män framför allt, men bara på kompis relation basis. Här kan man dock ana ett djupare intresse med resor till Stockholm och övernattning tillsammans på Läckö eventet.
Jag vill inte gissa, men det låter väl som en god relation med fina framtidsutsikter, jag är glad för deras skull, och delar lite av smärtan Beholder känner över att den avslutades så fruktansvärt.

Edit, Berget som menas är Falkaberget, ett av Softis paradis här på jorden, som hon uttryckte sig själv.
Citera
2019-02-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vet att det knappast är från mig du önskar replik, men ditt sätt att uttrycka dig gör mig nyfiken. Och betydligt mer än så.

Trådens majoritet har kunnat fastslå att du, med ditt läckande av utredningsuppgifter och med dina postningar, håller SD för att vara den som dödat LW.
'JokerMannen' har å sin sida med emfas "gott i god" för att SD absolut INTE är LW:s baneman.
Eftersom det alltså är två "läger" vi då kan tala om, så är det i mina ögon ett märkligt beteende, att du som omoraliskt läcker utredningsuppgifter, försöker munkavla en annan postare.

Kan inte tolka det på annat sätt än att du är i tråden för att hålla strålkastaren på SD.
Vore skoj om du i så fall kunde gå ut med det i klartext istället för att med undertryckt hot styra en annan postare.
Tack på förhand!

Jag är inte inne för att lägga någon munkavle på andra. Det är inget som bekommer mig personligen vad olika trådföljare skriver. Så vad du fått det ifrån förstår jag inte.
JokerMannen skicka pm och vill att jag ska svara på en kontrollfråga för hen vill ta reda på om jag har insyn eller inte. Jag svara lite kryptiskt på hens fråga och om JokerMannen har insyn så vet hen att jag vet vad koden betyder. Så det är ingen anledning att tro någonting annat.
Citera
2019-02-01, 11:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist är det bra att preskriptionstiden för mord är borttagen.
Jag hoppas dock att det inte får någon avgörande betydelse
i det här fallet, den va nämligen på 25år

Ja, suck.
Jag får det att låta som att någon kanske åker dit om 100 år.
Jag uppskattar din humor, även om vi absolut inte är inne på samma linje eller tycker lika om många saker.
Citera
2019-02-01, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du får bedöma själv om Beholder eller AL är i din smak, men det var iaf Beholder hon skulle åka med till Norge, som en del i gänget.
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till Softis:

Efter Almarna GC6NG7Z

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.

Väldigt fint skrivet. Det knyter sig i bröstet.

Jag gick igenom hennes IG häromdagen och det blir så oändligt sorgligt när man ser alla fina bilder med barnen...
Citera
Medlem
Citat:
Har kapat i ditt inlägg Sherlock.
Vad tror du om ryktena här i tråden att LW och Beholder skulle ha ett förhållande?
Ingenstans kan man se att så var och är det bara vad någon hittar på för att skapa oreda? Du som var hennes vän, vad tror du?

Såg nu att Behol*d*e *r skriver att han ska besöka hennes berg. Är det det berget som JokerMannen menar?
Något med örhängen och ett berg.
Dags att leta gott folk.

Hej @Medimera. Ja, säga vad man vill, men visst tusan är du bra så det förslår, bra observerat och även tänkt @Medimera.

Det handlar mycket riktigt om Falkberget och LWs gamla dagboks-anteckningar, men observera, om örhängena passar in här, det återstår att se, dit har vi inte kommit än.

Ps: Fortsätt sökandet, behålla kontakten Ds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja riktigt fint skrivet

Hm jag vet inte riktigt, men klart är att de var goda vänner och trivdes i varandras sällskap. De delade också manin med geocaching, som utöver det vanliga utövare har.
LW var vän med många män framför allt, men bara på kompis relation basis. Här kan man dock ana ett djupare intresse med resor till Stockholm och övernattning tillsammans på Läckö eventet.
Jag vill inte gissa, men det låter väl som en god relation med fina framtidsutsikter, jag är glad för deras skull, och delar lite av smärtan Beholder känner över att den avslutades så fruktansvärt.

Edit, Berget som menas är Falkaberget, ett av Softis paradis här på jorden, som hon uttryckte sig själv.

Tack för svaret. Då kan deras relation vara "bara" vänner.

Falkaberget.
Ja vad vet vi om det?
Fick hon de sk. silverörhängena där av någon som hon höll kär?
Citera
2019-02-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är inte inne för att lägga någon munkavle på andra. Det är inget som bekommer mig personligen vad olika trådföljare skriver. Så vad du fått det ifrån förstår jag inte.
JokerMannen skicka pm och vill att jag ska svara på en kontrollfråga för hen vill ta reda på om jag har insyn eller inte. Jag svara lite kryptiskt på hens fråga och om JokerMannen har insyn så vet hen att jag vet vad koden betyder. Så det är ingen anledning att tro någonting annat.
Vi här i tråden har ju ingen insyn i den PM-trafik som kan förekomma mellan dig och 'JokerMannen'.

Så när du skriver -öppet i tråden!- till JM att det vore bra om en viss uppgift inte blev publik, så måste du väl förstå att den din uppmaning om att inte sprida uppgiften (= munkavle) ter sig märklig?
Varför i hela friden inte fortsätta med PM mellan varandra? Varför en öppen replik från dig om koden?

Nu vill åtminstone jag veta vad koden kommer ifrån och vad den innebär.
Citera
2019-02-01, 11:31
Medlem
[quote=JokerMannen|66613778]
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.[/QUOTE

Kontot @Smultron82. mordhotade kontot @Dalaan. och blev bannlyst.

Kontot @StensBurkar666. trakasserade kraftfullt kontot @TinnaNinna85. och stämplades med KFK.

Flera PM-hotelser har också förekommit.

Dra inte in mig i det där, jag har aldrig blivit mordhotad.
Citera
2019-02-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! .... Det har diskuterats en hel del om SD och "tummetott"

Här kommer förklaringen: När SD vill berömma någon för vad han anser/ansåg någon gjort bra, då säger inte SD - Bra ! ... - Bra min vän ! .... eller, - det där gjorde du Bra ! ... utan då sätter SD upp sin "tummetott" i vädret 👍 👍 👍 för att markera detta, utan i tal, utan med hans' så kallade "tummetott"

👍 = SD

Jag trodde det här med "tummetott" kom till efter händelsen som SD beskrev
ungefär så här "och efter flygturen så landade jag på tummen".
Men du menar att det va "tummetott" redan innan skadan, det har jag missat
i så fall.
Citera
2019-02-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt fint skrivet. Det knyter sig i bröstet.

Jag gick igenom hennes IG häromdagen och det blir så oändligt sorgligt när man ser alla fina bilder med barnen...

Jag instämmer till fullo med @notknapparen.

Stackars barnen, som fick mista sin Mamma, obeskrivligt sorgligt och känslosamt att följa detta mycket tragiska mordfallet, när man får beskåda fotografier av dessa stackars underbara barn vid sidan av sin nu mera hädangångna Moder.

Citera
2019-02-01, 11:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack för svaret. Då kan deras relation vara "bara" vänner.

Falkaberget.
Ja vad vet vi om det?
Fick hon de sk. silverörhängena där av någon som hon höll kär?

LW's egen beskrivning av Falkaberget:
Falkaberget, denna gudomliga plats - i finväder. "Pröva icke vart varje ditt steg tar dig, endast den som ser långt hittar rätt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in