2019-02-01, 10:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det stämmer nog som du säger, SD var nog inte så glad att LW skulle åka till Norge. Var han inte en riktig hunk den där mannen hon skulle lära känna lite bättre. 😁
Jag tror alltså inte att den uppgiften kommer från polisutredningen, tror snarare att det är en trådsanning. Jag har ännu inte sett ett enda belägg för att de här som utger sig för att ha insyn i polisutredningen verkligen har det, även om de nu verkar vara överens om att de vet hur den mystiska koden GU/471bp skall tolkas. Och även om de här användarna verkligen skulle ha insyn i utredningen så innebär ju inte detta med automatik att de uppgifter som "läcker" här i tråden är korrekta.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-01 kl. 10:54.
Citera
2019-02-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det blir längre och längre mellan artiklarna nu, men det stämmer som du skriver att SD fortfarande är formellt misstänkt. Polisens spaningsledare Mikael Nyqvist har flaggat för att det skulle kunna vara aktuellt med en avskrivning, men det är alltså enligt Nyqvist upp till åklagaren att fatta det beslutet:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sedan kan det säkert vara så att åklagaren fortfarande har misstankar mot SD, även om hennes uttalanden om bl.a. "jättemycket bevisning" kanske inte finner stöd hos polisen:
- Trots att det har gått sju månader vet polisen ännu inte vem som mördade Lena Wesström – och varför.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Ingen som törs gissa vad förhören med de här två återfunna vittnena kan ha lett fram till?:
Nu har polisen kommit i kontakt med två kvinnor som var i närheten av mordplatsen när mordet skedde, vilket P4 Örebro var först med att berätta.
https://theworldnews.net/se-news/polisen-forhorde-nya-vittnen-i-hjarstamordet-vi-lagger-ett-oerhort-stort-pussel

Jag kan väl nämna som så att den informationen som släpps via media behöver inte vara den fullständiga.
Man kan välja att släppa uppgifter beroende på vart man är i utredningen för att se reaktioner på MGM eller vittnen, anhöriga eller personer som kretsar i utredningen. Det är en del av spelet.
Citera
2019-02-01, 10:54
Medlem
Citat:
Fast nu tror jag att det är en spekulation av Honan6 om att SD önskar ta med LW till USA istället för HD.

Den spekulationen har dykt upp ett flertal gånger i tråden, har dock
aldrig sett något som tyder på att det skulle kunna vara sant.
Citera
2019-02-01, 10:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror alltså inte att den uppgiften kommer från polisutredningen, tror snarare att det är en trådsanning. Jag har ännu inte sett ett enda belägg för att de här som utger sig för att ha insyn i polisutredningen verkligen har det, även om de nu verkar vara överens om att de vet hur den mystiska koden GU/471bp skall tolkas. Och även om en användare verkligen skulle ha insyn i utredningen så innebär ju inte detta med automatik att de uppgifter som läcker här i tråden är korrekta.

Självklart kommer inget från polisutredningen, som jag skrev tidigare så tror jag Honan6 spekulerade hur det kunde ha gått till.

Att ”Norgemannen” hade sett fram emot att lära känna LW bättre är i alla fall sanning för det har han själv skrivit. Kommer dock inte ihåg var, kan ha varit Facebook.

Edit: Det där med koden GU/471bp vet jag ingenting alls om. 🤔
Senast redigerad av Cocinella 2019-02-01 kl. 10:58.
Citera
2019-02-01, 10:58
Medlem
Citat:
Det stämmer nog som du säger, SD var nog inte så glad att LW skulle åka till Norge. Var han inte en riktig hunk den där mannen hon skulle lära känna lite bättre. 😁

Du får bedöma själv om Beholder eller AL är i din smak, men det var iaf Beholder hon skulle åka med till Norge, som en del i gänget.
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till Softis:

Efter Almarna GC6NG7Z

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-01 kl. 11:01.
Citera
2019-02-01, 10:59
Medlem
Äntligen börjar det röra sig i tråden.
Jag kan säga att jag både tror på vad JokerMannen och Moralensväktare har att säga.
Ni som envetet anmäler JokerMannen ska nog tänka efter innan ni blir irriterade.
Var positiva att det kommer ny info.

Ta ex skrapmärkena på planket.
Vad kan ha orsakat det?
Är det det omtalade basebollträet som EGT
bara gav som ett ex på händelseförlopp.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den spekulationen har dykt upp ett flertal gånger i tråden, har dock
aldrig sett något som tyder på att det skulle kunna vara sant.

Inte jag heller förutom indikationer om att HD kanske bestämmer sig i sista sekunden.
Citera
Medlem
Citat:
Pratar inte LW om sina örhängen den där dagen när SD har något event på det stora torget mitt inne i Örebro.

Jag menar det eventet där SD beskär ena sidan på en bild för att ta bort Lena.

Kanske finns bild på örhängena i samband med det eventet, jag är nästan säker på att hon nämner dem då.

Just precis, så bra att du nämner den händelsen, det är
det tillfället jag hade långt bak i minnet, att LW pratar om
Geocaching-örhängena vid det eventet!
Citera
2019-02-01, 11:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du får bedöma själv om Beholder eller AL är i din smak, men det var iaf Beholder hon skulle åka med till Norge, som en del i gänget.
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till Softis:

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.

F*rbannat fint skrivet på ren svenska, vissa har verkligen förmågan att uttrycka sig i skrift.
Citera
2019-02-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till .[/i]

Har kapat i ditt inlägg Sherlock.
Vad tror du om ryktena här i tråden att LW och Beholder skulle ha ett förhållande?
Ingenstans kan man se att så var och är det bara vad någon hittar på för att skapa oreda? Du som var hennes vän, vad tror du?

Såg nu att Behol*d*e *r skriver att han ska besöka hennes berg. Är det det berget som JokerMannen menar?
Något med örhängen och ett berg.
Dags att leta gott folk.
Senast redigerad av Medimera 2019-02-01 kl. 11:11.
Citera
2019-02-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JM behagar driva med oss (idioter).
Vi får "stå" ut med att betraktas som en "fårskock".

Eller så tar vi kommando i tråden igen.

Vilket vi kan.
Roligt att det kommer in gamla skribenter tillbaka till tråden. Ser att även Cloudedcrystalbeam är tillbaka också. Hoppas att fler återvänder.

Härligt att vakna till att MV är inne i tråden och ger oss nytt hopp om att mordet ska lösas.
Jag tappar hoppet ganska ofta nu för tiden. Men å andra sidan ser jag att man idag kan lösa mycket gamla brott med ny teknik.

Och Preskriptionstiden för mord har tagits bort.
Det ger mig hopp
!

Vist är det bra att preskriptionstiden för mord är borttagen.
Jag hoppas dock att det inte får någon avgörande betydelse
i det här fallet, den va nämligen på 25år
Citera
2019-02-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag vet inte varför du har den koden men jag vet självklart vad det är. Räcker det svaret för dig? 🤔
Skulle kanske vara bra att inte göra den offentlig. Mitt svar borde rimligen räcka för att du ska förstå att jag vet.
Jag vet att det knappast är från mig du önskar replik, men ditt sätt att uttrycka dig gör mig nyfiken. Och betydligt mer än så.

Trådens majoritet har kunnat fastslå att du, med ditt läckande av utredningsuppgifter och med dina postningar, håller SD för att vara den som dödat LW.
'JokerMannen' har å sin sida med emfas "gott i god" för att SD absolut INTE är LW:s baneman.
Eftersom det alltså är två "läger" vi då kan tala om, så är det i mina ögon ett märkligt beteende, att du som omoraliskt läcker utredningsuppgifter, försöker munkavla en annan postare.

Kan inte tolka det på annat sätt än att du är i tråden för att hålla strålkastaren på SD.
Vore skoj om du i så fall kunde gå ut med det i klartext istället för att med undertryckt hot styra en annan postare.
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in