2019-02-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi här i tråden har ju ingen insyn i den PM-trafik som kan förekomma mellan dig och 'JokerMannen'.

Så när du skriver -öppet i tråden!- till JM att det vore bra om en viss uppgift inte blev publik, så måste du väl förstå att den din uppmaning om att inte sprida uppgiften (= munkavle) ter sig märklig?
Varför i hela friden inte fortsätta med PM mellan varandra? Varför en öppen replik från dig om koden?

Nu vill åtminstone jag veta vad koden kommer ifrån och vad den innebär.

Det var JokerMannen som skicka pm och ville att jag först skulle bekräfta vad koden betyder i tråden innan hen skulle fortsätta skicka pm
Jag skrev att det var jag som inte ville röja koden i tråden. Har JokerMannen den insyn i utredningen som hen påstår sig ha
Skulle det svaret vara fullständigt. Men JokerMannen vart stum efter mitt svar.
Citera
2019-02-01, 11:47
Medlem
Vad jag förstår var Lena en flitig dagboksskrivare.
Hon förde kanske dagbok över händelser och tankar hon hade.
Om det är så att det har försvunnit ett par silverörhängen, med gravyr eller liknande, som någon gett henne som en gåva, sedan har försvunnit.
Förmodligen har hon skrivit kryptiskt i dagboken vem de är ifrån.
Hon borde då skrivit i dagboken att hon har gett tillbaka örhängena till personen om de "försvann" på det viset.
Har hon inte nämnt något om dessa örhängen i dagboken kan man förmoda att hon har tappat dem utan vetskap, eller så har någon tagit tillbaka dem utan hennes vetskap.
"Bara en fundering"
Citera
2019-02-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, suck.
Jag får det att låta som att någon kanske åker dit om 100 år.
Jag uppskattar din humor, även om vi absolut inte är inne på samma linje eller tycker lika om många saker.

Nja, vet inte det jag, kanske inte så olika som du kanske tror.

Den största skillnaden är väl då kanske min brist på tilltro till utredningen.
Jag skulle vilja se ett omtag med helt nya ögon på både
polis och ÅK.
Ibland i mina sämsta stunder så tänker jag att man behåller SD som
skäligen misstänkt just för att slippa poliser utifrån.
Citera
2019-02-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan

Dra inte in mig i det där, jag har aldrig blivit mordhotad.

Du har helt rätt dalaan.

Det var JokerMannen som skrev inlägget tidigare idag - har blivit något fel
i citeringen -
att "Kontot @Smultron82. mordhotade kontot @Dalaan. och blev bannlyst."

Det stämmer INTE, skribenten smulrton82 mordhotade en helt annan medlem
och blev därför bannlyst.

(Övrig information i JM:s inlägg har jag ingen kännedom om.)

[quote=JokerMannen|66613778]
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.[/QUOTE

Kontot @Smultron82. mordhotade kontot @Dalaan. och blev bannlyst.

Kontot @StensBurkar666. trakasserade kraftfullt kontot @TinnaNinna85. och stämplades med KFK.

Flera PM-hotelser har också förekommit.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-02-01 kl. 11:50.
Citera
2019-02-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det var JokerMannen som skicka pm och ville att jag först skulle bekräfta vad koden betyder i tråden innan hen skulle fortsätta skicka pm
Jag skrev att det var jag som inte ville röja koden i tråden. Har JokerMannen den insyn i utredningen som hen påstår sig ha
Skulle det svaret vara fullständigt. Men JokerMannen vart stum efter mitt svar.

Svaret var inte riktat till mig men jag förstår dilemmat.
Ni har båda insyn i utredningen men från olika källor så att säga.
Svårare är det inte.
Ingen av er kan outa till varandra vad ni vet, då blir det
Problem...
Citera
2019-02-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag trodde det här med "tummetott" kom till efter händelsen som SD beskrev
ungefär så här "och efter flygturen så landade jag på tummen".
Men du menar att det va "tummetott" redan innan skadan, det har jag missat
i så fall.

Det handlar om, att när SD tycker att en person har gjort något bra, så markerar SD detta med sin högra hands "tummetott" 👍 👍 👍

Slickepott och Långeman, Gullebrand och Lilla vicke vire vet jag inte om SD brukar använda, men "tummetott" 👍 är jag säker på.

Obs ! ... Det finns även bilder inom Geocaching, där du kan se SD när han gjorde tumme upp.
Citera
2019-02-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW's egen beskrivning av Falkaberget:
Falkaberget, denna gudomliga plats - i finväder. "Pröva icke vart varje ditt steg tar dig, endast den som ser långt hittar rätt".

Tack GilGrissom82
Det var förmodligen en plats för eftertanke.
Enligt bilder så är där otroligt vackert.
Citera
2019-02-01, 11:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! .... Det har diskuterats en hel del om SD och "tummetott"

Här kommer förklaringen: När SD vill berömma någon för vad han anser/ansåg någon gjort bra, då säger inte SD - Bra ! ... - Bra min vän ! .... eller, - det där gjorde du Bra ! ... utan då sätter SD upp sin "tummetott" i vädret 👍 👍 👍 för att markera detta, utan i tal, utan med hans' så kallade "tummetott"

👍 = SD

Aha. Det förklarar saken.
LW skickar den dock i förbifarten med samma eller mer lakonisk ton up yours tillbaka verkar det. Och med potential för förlöjligande.

Hon måste artigt skriva loggen, men kan inte undgå att forma meddelandet efter vad hon känner, också som en form av självförsvar gentemot synsätt hon inte känner förtroende för?
Citera
2019-02-01, 11:56
Medlem
Rosamunds avatar
Varifrån kommer de nya uppgifterna att AL skulle med till Norge?
Det är väl JH som är BeholderX och den som Lena skulle dit med. 🤔
AL var väl bara en vän?
Citera
2019-02-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Observera ! .... Detta inlägget , och som nu kan låta iakttagas här ovan sett inom den gråa citat-rutan , är sammankopplat med detta inlägget här nedan sett och skrivet.

Efter att jag nu har gjort en kortare överblick av de skrivna papper som tillsänts mig som kopior... så vill jag förts och främst få klargjort följande av mig deklarerat här under , och som följande lyder:

Kan vi vara överens , om att medlemmen @Dalaan. och som tillsammans med sambo fick höra intensiva och nattliga skrik Måndagen den 14 Maj År 2018 , och då först genom sitt då något öppna sovrums-fönster och med början vid klockan 23:30 , och därefter hördes kommande skrik från då för dem okänd person komna i intervall fram till cirka klockan 23:35 då skriken avslutades helt enligt @Dalaans'. ?

Obs ! ... @Dalaans' var sedan per fordon ute och sökte efter person och varifrån skriken kunde ha kommit , detta skall ha skett enligt @Dalaans' under cirka 10 minuters då pågående söknings-tid , ett antalet gångna minuter därefter bestämde sig @Dalaans' för att kontakta SOS LarmCentralen , samtalet från @Dalaans' inkom klockan 23:47:18.

@Dalaans' hör ett intensivt skrik från person med påbörjat klockan 23:30 , skriken upphör klockan 23:35 (ungefärligen) , sökning pågick under 10 minuter fram till klockan (ungefärligen) 23:45 och 2 minuter och 18 sekunder därefter mottog SOS LarmCentralen från @Dalaans' klockan 23:47:18.

Obs ! .... Innan jag tillför tråden nya uppgifter angående detta nu här ovan deklarerat , så vill jag från trådens olika medlemmar få bekräftat om någon eller flera har några invändningar mot detta skrivna.

Mvh/ @JokerMannen 👤

Det började innan 23:30 och det har jag redan berättat.

Ser man till före- och efter samtalet var vi ute längre än 10 minuter.

Ska bli oerhört skönt att få bevis kan jag säga, svart på vitt att det vi hörde INTE kom från en kvinna

Du kan även gärna sluta sprida osanningar om att jag har blivit mordhotad via pm. Tack.
Citera
2019-02-01, 12:02
Medlem
[quote=OzzieTheOwl|66616263]Du har helt rätt dalaan.

Det var JokerMannen som skrev inlägget tidigare idag - har blivit något fel
i citeringen -
att "Kontot @Smultron82. mordhotade kontot @Dalaan. och blev bannlyst."

Det stämmer INTE, skribenten smulrton82 mordhotade en helt annan medlem
och blev därför bannlyst.

(Övrig information i JM:s inlägg har jag ingen kännedom om.)

Obs ! .... Ingen är felfri, jag såg det nyligen att kontot @Smultron82 som blev bannlyst, inte hade mordhotat kontot @Dalaan utan en helt annan medlem. Det blev visst ett litet fel, men är nu noterat

Ps: En ursäkt även direkt till @Dalaan.
Citera
2019-02-01, 12:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det började innan 23:30 och det har jag redan berättat.

Ser man till före- och efter samtalet var vi ute längre än 10 minuter.

Ska bli oerhört skönt att få bevis kan jag säga, svart på vitt att det vi hörde INTE kom från en kvinna

Det var en väldigt intressant uppgift, eftersom det hittills främst antytts att det troligtvis varit LW's skrik som hördes.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-02-01 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in