2019-02-01, 12:09
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Eller så 1. skedde mer än vad du ser på filmen 2. SL/Vaktbolagets ledning är mer mänsklig och förstående än dig.

Jag ser klart och tydligt att hon skådespelar för att få sympati och för att få det att se ut som övervåld. Hon har intagit offerrollen redan från början.
Citera
2019-02-01, 12:09
Bannlyst
http://forumbilder.se/I4EAG/33b579f0...9-6ebeb1a03ca1

http://forumbilder.se/I4EAG/6901bba1...f-5528b0683e53
Citera
2019-02-01, 12:10
Medlem
QueenSazs avatar
Hade hon biljett eller inte???
Är det någon som kan påvisa det med en vettig källa??
Citera
Medlem
dANiis avatar
Varför kan hon inte bete sig civiliserat? varför ställa till en sådan scen? äckliga fanskap.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ser ut som att han viftar bort stanken från något. Jag hade inget ljud på tidigare, men fan vad hon gapar och skriker.

Eller så höll han på hämta luft med kepsen och var nära syrebrist.
Citera
2019-02-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelFacet
Du glömde punkt 6 som är att de saknar respekt för landet
Nej, inte alls
punkt sex stämmer ju in på alla dessa kategorier av folk.
Det är många som uppvisar sådant beteende,
orsaken beror inte kön, ålder eller hudfärg, eller ens medborgarskap.
Tänk på de kinesiska turisterna som besökte Sverige
kanske minns du också de svenska turisterna som
betett sig som kräk i Spanien, Thailand och Bulgarien, vandaliserat, misshandlat och mördat osv osv

Så många sorters folk beter sig så, numera.
En ny trend, ett sätt att bli bekräftad på ?
Avsaknad av respekt, ja absolut.
Citera
2019-02-01, 12:11
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
. [...]

Utifrån vad som framkommit hittills, tycker jag att samtliga inblandade handlat fel. Man måste acceptera att bli böteslagd om man plankar i tunnelbanan. Har man sitt barn med sig så sväljer man stoltheten och får mötet med kontrollanten överstökat utan att ställa till en scen, för att kunna fortsätta resan.

Det går att överklaga boten hos SL i efterhand, har man en riktigt bra anledning kan man slippa betala. Hade hon förvärkar och på väg till sjukhus kan det vara en förmildrande omständighet. Det är tragiskt att hon inte hade möjlighet att åka bil eller taxi dit om det nu var så illa.

Väktarna, i sin tur, ska inte skapa såna här kaosartade situationer från första början. En höggravid kvinna med förvärkar ska under inga omständigheter brottas ned på golvet av sex gubbar framför sitt barn hur galen hon än må vara. Kan man inte hantera halvtokiga/desperata/frustrerade människor så ska man inte arbeta som väktare.

Hon brottades inte ner på golvet. Hon la sig där frivilligt medan vakterna försökte få henne därifrån. Som en trilskande demonstrant polis får bära bort.

Inte lätt för vakterna, de var lugna och bestämda. En vakt tog hand om barnet och lugnade det, och (om jag såg rätt) bar det med omsorg när mamman var på väg uppför rulltrappan.

Att media gör stor sak av händelsen är beklämmande. Vakterna kommer självklart att frias från alla misstankar.

Edit: Hudfärg är ovidkommande.
Citera
2019-02-01, 12:12
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det ska bli så skönt när vakterna frias, vilket jag är helt övertygad om kommer att ske. Maken till överdrifter från den där skrikpersonen. Ett sådant där mongo har jag aldrig sett förut. All heder till vakterna.

Håller med, ordningsvakterna gör inget fel här. Kvinnan har helt och hållet sig självt att skylla. Hon lär för övrigt med stor sannolikhet åka dit för våldsamt motstånd.
Dock väldigt fegt av SL att temporärt ta dem ur tjänst bara för att rasistkortet dras fram.
Citera
2019-02-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Må dom aldrig komma tillbaka till väktaryrket. Medmänskliga väktare hade erbjudit att skjutsa henne till närmsta akut.
Medmänskliga kontrollanter hade innan dess erbjudit sig att skjutsa henne till sin tänkta destination.

Handhjärta.
Citera
2019-02-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Många internetkrigare här varav samtliga har plankat på tunnelbanan minst ett antal gånger. De sitter garanterat dessutom i andra trådar och klagar på dörrvakter som inte släpper in dem på krogen pga fylla. Hade det varit en höggravid svensk blond tjej med blåa ögon hade tonen dessutom varit en annan.

Att släpa ut en höggravid kvinna och trycka ner henne på magen är vansinnigt. Klart det triggar panik hos henne och sätter dessutom barnet i fara.
Viss skillnad på att planka och att göra våldsamt motstånd mot ordningsvakter, eller hur? Väldigt många har gjort det ena men väldigt få det andra.
Citera
2019-02-01, 12:14
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Kan du hålla käften? De 18års gräns här på FB.

Vad i det inlägget får dig att placera mig under 18-års-gränsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Säg att hon bodde relativt nära in till stan, typ ett av förorterna i Stockholm

Bor hon i anslutning till Hötorget där hon blev haffad så bor hon ju i innerstan.
Citera
2019-02-01, 12:15
Medlem
Min slutsats är att väktare och ordningsvakter är som folk flest beträffande sina erfarenheter av verkligheten, till skillnad från den bild av Sverige politikerna i 7 klövern har. Detta är ett vardagsexempel på varför folk röstar SD, och är så förbannat trötta på snyltare och folk som inte ens betalar för att åka tunnelbana.

Officiellt är Sverige en rättsstat, med "öppna hjärtan", där allt fungerar enligt de lagar och regler vi har. Officiellt är alla svenskar snälla, generösa, toleranta, och har dessutom en feministisk syn på tillvaron. I politikernas fantasivärld är Sverige en feministisk rättsstat där ingen myndighetsperson eller maktmänniska gör fel och därför blir alla de medborgare som klagar rättshaverister.

Nu har vi nya medborgare som vet hur de ska klaga!

Det är genom att diskutera idiotier, man döljer laglösheten inom myndigheter och domstolar, som orsakat att vi har gratisåkare överallt. Jag undrar vad som rör sig i huvudet hos folk, som kliver på tunnelbanan utan att köpa biljett. Jag undrar också vilka erfarenheter dessa snyltare har av samhället eftersom de tar beslut i vardagen som kostar pengar, utan att betala.

Verkligheten för alla medborgare är någon annan än den politiska. Det som pågick av orättvisor och övergrepp, kunde döljas förr, innan varje medborgare hade en kamera i sin mobil. I detta fall ser vi att kvinnan blir utsatt för milt övervåld. Ett övervåld som inte är proportionerligt enligt lag när de ser att hon är gravid och har ett barn med sig. Dessa väktare borde ha vetat bättre, än att ge sig på en kvinna som skriker, i en diskussion de aldrig kan vinna.

För att rädda bilden av Sverige, som icke rasistiskt land, kommer det antagligen bli gratis att transportera sig för kvinnor med barn i magen och i vagnen, och med halva släkten som hänger sig på följet.

I övrigt är denna incident en av de dagliga kulturkrockarna vi måste tolerera när vi bjuder in tredjevärlden i ett samhälle som bygger på tillit och att alla gör rätt för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in