2019-02-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hon hittade biljetten efter ett tag men då ville inte ordningsvakterna titta på den.

Och andra saker som aldrig hände.
Citera
2019-02-02, 00:22
Medlem
dialektikers avatar
Jäklar, nu kommer min sambo och säger "oj, det är flera vakter som beter sig illa nu på tunnelbanan"
Suck, han är inte insatt alls. Jag försöker förklara läget för honom.
"Hon hade biljett" säger han också.

Jag vet inte vad han har läst för någonstans? Men jag såg ju tv 4 nyheterna, där kvinnan påstod sig ha biljett. Vad ska man tro om det?
Var inte detta en efterkonstruktion tror ni?

Hittade nu på svt:s hemsida https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...i-tunnelbanan: "– Jag hittade inte biljetten, den låg i fickan. Jag sa jag skulle ge dem biljetten. De ville inte ha den utan ville bara att jag skulle gå ut, säger kvinnan."

Jag gissar på att det är en efterkonstruktion av kvinnan.
Ja, vi får se av ordningsvakternas egen utredning, då de följt händelseutvecklingen med kameror.
Senast redigerad av dialektiker 2019-02-02 kl. 00:28.
Citera
2019-02-02, 00:23
Medlem
Brunhildes avatar
Fy tusan vad trött jag är på patrask som ALDRIG kan ta ansvar för något. Ingen biljett-KLIV AV TÅGET FFS. Men det tas alltid för givet att svennen betalar för patrasket ty allt annat är tydligen rasism i dagen Sverige.

Plankar du med minderåriga barn är du uppenbarligen inte en förälder som bör uppfostra barn i Sverige. Vill du behålla barnen så åk tillbaka till whatever kaosland du kom från och så är ordningen återställd på alla fronter; Du är fri att bete dig som du vill (du kanske blir skjuten på kuppen men det är ett val du gör) och medelsvensson slipper betala för att du (trots alla fucking bidrag) inte kan anpassa dig till ett civiliserat samhälle.

Vet inte vem/vad jag ser ner på mest; kaosdonnan som plankar med minderåriga barn och sen försöker få ingripandet till ren och skär rasism? MSM som vinklar historien så man undrar om man lever i ett parallellt universum? Eller går rent av mitt mesta förakt till svennechefen som inte står upp för sin personal i en situation som denna?

Oavsett är Moder Svea ett förlorat land. Dags att införskaffa gravöl
Citera
2019-02-02, 00:25
Medlem
Citat:
Hon hittade biljetten efter ett tag men då ville inte ordningsvakterna titta på den.

Man undrar ju i sitt stilla sinne om det var före eller efter hon kastade böteslappen på golvet och började skrika? Hade hon tagit böterna utan att mucka och bett om ursäkt för sitt misstag så antar jag att personalen hade varit lite resonligare.

Bara för att man köpt en biljett får man inte bete sig hursomhelst.
Citera
2019-02-02, 00:28
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Man undrar ju i sitt stilla sinne om det var före eller efter hon kastade böteslappen på golvet och började skrika? Hade hon tagit böterna utan att mucka och bett om ursäkt för sitt misstag så antar jag att personalen hade varit lite resonligare.

Bara för att man köpt en biljett får man inte bete sig hursomhelst.
OCH hade hon haft ett månadskort så hade böterna rivits ASAP när man såg det i datasystemet ... HON HADE INGET MÅNADSKORT.

punkt slut!
Citera
2019-02-02, 00:29
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Det finns inga biljetter, man har ett SL-kort som man måste blippa i spärren. Hon hade kanske kortet men hade inte btalat därför ville hon inte låta kontrollanten kontrollera det.
Citera
2019-02-02, 00:29
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tydligen ska gravida kunna åka utan att visa biljett nuförtiden, annars blir de kränkta. Jag har varit gravid ett antal gånger men lyckades ha biljett hela tiden trots att jag åkte tunnelbana dagligen under i stort sett hela graviditeterna. Vilken superkvinna jag är!
Wow, det må jag säga..
Annars tycker jag tabloidhyheterna ofta vill belysa ovidkommande fakta för att försöka skapa effekt.
Vilket yrke en förövare eller offer har till vardags men som tex är helt ovidkommande för en händelse belyses ofta. Eller klassikern ’familjefar’... Vad f*n menas med familjefar??
Citera
2019-02-02, 00:30
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Dom har ingen befogenhet vid dessa omhändertagen med gravida mammor. Du kan ju inte sitta på en gravid kvinna heller? Skall OV skada ungen i magen eller?
Du kan inte dra i armarna heller?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lle-do-i-magen

I detta fall har dom polismans befogenheter.

Var det inte du som tjatade om att dom borde tagit dit polisen?

Som sagt. Det enda du gör är att trolla utan att ha den minsta kunskap om någonting alls.

Se så, schas nu. Off you go.
Citera
2019-02-02, 00:30
Medlem
dialektikers avatar
Ja, ja, flashback brukar få svaren. Är helt övertygad om att inblandade ordningsvakter kommer in här och skriver något själva.
Sanningen kommer komma fram mer här än hos MSM.
Citera
2019-02-02, 00:31
Medlem
mjohan84s avatar
De var sju vakter... varför brotta ner henne? De kunde tagit ut henne utan detta övervåld
Har själv blivit felaktligen omhändertagen av Vakter, inga trevliga typer även när de insåg via kameran att de tog fel person så vägrade de be om ursäkt
Citera
2019-02-02, 00:31
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ordningsvakterna misshandlade den gravida afrosvenskan så att hon fick blåmärken över hela kroppen.

Hur ser en neger med blåmärken över hela kroppen ut?
Jag vet att hon givetvis ljuger, men det hade varit kul att se.
Senast redigerad av Prora 2019-02-02 kl. 00:37.
Citera
2019-02-02, 00:32
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:

Hur länge är "ett tag"?
Jag gissar att problemet uppstod när kontrollanten och ordningsvakterna bad kvinnan att kliva av tåget. Det gör dom för att inte försena trafiken. Gör man det utan massa trassel så kan man stå på plattformen och leta fram biljetten.
Men har man redan övergått i våld mot tjänsteman så är biljettfrågan överspelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in